loading...
زیبایی و سلامتی
نگار ریحانی بازدید : 90 یکشنبه 21 اردیبهشت 1399 نظرات (0)
جراحی پلک

بلفاروپلاستی Blepharoplasty چیست ؟


بلفاروپلاستی Blepharoplasty عمل جراحی زیبایی پلک است که عمل جراحی سرپایی است و شما همان روز از کلینیک ترخیص خواهید شد. از این رو؛ حتما همراه داشته باشید.
عمل جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، اما عمل جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین با بی‌حسی موضعی و تزریق داروی خواب‌آور؛ یا با بیهوشی عمومی انجام می‌شود. مدت‌زمان عمل جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین و بالا هرکدام ۴۵ دقیقه است.
عمل جراحی بلفاروپلاستی دردناک نیست و دو روز پس از عمل می‌توانید به کار خود بازگردید.
اگر بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید؛ پزشک خود را مطلع کنید.‌


چه نکاتی را باید قبل از عمل جراحی زیبایی پلک مورد توجه قرار گیرد؟


اگر اگزمای پوستی ـ پلکی، خارش، سوزش شبانه چشم‌ها یا اختلال بینایی دارید، پزشک خود را مطلع کنید.‌
آیا برش جراحی پلک بعد از عمل قابل رویت است؟
برش جراحی پلک بسیار ظریف است و در چین بالای پلک، یا زیر خط رویش مژ‌ه‌ها مخفی خواهد شد و پس از گذشت مدت‌زمان کوتاهی قابل رؤیت نخواهد بود.
فتوگرافی تخصصی پزشکی در تمامی عمل‌های جراحی زیبایی الزامی است.


مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی  Postoperative care of the eyelids


1.    توصیه می‌شود برای کاهش میزان تورم و کبودی به مدت ۲۴ ساعت از کیسه یخ بر روی پیشانی و چشم‌ها استفاده کنید.
2.    زیر سرتان بالش بلند بگذارید و از خوابیدن روی صورت و پهلوها پرهیز کنید.
3.    داروهایی که برای شما تجویز شده را با دقت استفاده کنید و از مصرف داروهای دیگر خودداری کنید. اگر به داروهایی که تجویز شده است حساسیت دارید، ما را مطلع کنید.
4.    تورم و کبودی اطراف چشم‌ها و حتی ایجاد لکه‌های خون در داخل چشم‌ها طبیعی است و در مدت کوتاهی برطرف می‌شوند.
5.    بخیه‌ها؛ پنج روز پس از عمل کشیده خواهد شد.

 

روش نوین جراحی افتادگی پلک در دنیا

افتادگی پلک

چشم‌پزشکان ایرانی روش جدیدی در جراحی افتادگی پلک به دنیای پزشکی معرفی کردند که عوارض جانبی روش‌ فعلی را ندارد و در آن، فرآیند ترمیم ناحیه تحت عمل با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد.

دکتر محسن بهمنی کشکولی، فوق تخصص جراحی حدقه، مجاری اشکی و پلاستیک چشم، و معاون پژوهشی مرکز تحقیقات چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در این باره می گوید:

«در روش قدیمی جراحی افتادگی پلک، از قسمت های مختلف بدن مثل پا بافتی جدا می‌شد تا پلک به ناحیه پیشانی اتصال داده شده و بالا آورده شود. روش سنتی نیازمند برش 12 تا 15 سانتی‌متری در کنار پا است که به عوارضی از قبیل پارگی عضله، فتخ عضله و خونریزی و عفونت در آن ناحیه و به خصوص باقی ماندن جای زخم به صورت بسیار بزرگ در کنار پا منجر می‌شود.

اما در روش جدید که در مجامع بین‌المللی و مجله رسمی انجمن پلاستیک اروپا ارائه شده است، از برش بسیار کوچکی برای به دست آوردن این پیوند استفاده می‌شود که باعث می‌شود هم ترمیم بسیار سریع تر صورت گیرد و تقریبا جای زخم باقی نماند و هم خطر فتخ عضله یا پارگی عضله رفع شود.»

بررسی روش جدید جراحی پلک از سال 2005 آغاز شد. مقاله بررسی این روش، در کنگره بین‌المللی چشم پزشکی ایران در سال 2005 ارائه شد و پس از آن به روشی تبدیل شد که هزینه‌ای علاوه بر آندوسکوپ ایجاد نمی‌کرد. در نهایت با ایجاد تغییراتی، این روش به تکنیک بدون آندوسکوپ تغییر داده شد که همان برش‌های کوچکی است که در روش جراحی جدید انجام می‌شود.

 

بخوانید: عوارض جراحی پلک افتاده چیست؟  Surgical Diseases of the Eyelid

 

 

این مقاله پس از داوری‌های صورت گرفته، دو ماه پیش به چاپ رسید و به عنوان روشی جدید برای این نوع عمل جراحی معرفی شد که برای اولین بار در دنیا اتفاق می افتد.

دکتر بهمنی کار جدیدی را که توسط محققان ایرانی در رابطه با انسداد مجرای اشکی انجام شده، طبقه‌بندی انسدادهای مجاری فوقانی عنوان کرده و می گوید:

«پیشینه این طبقه‌بندی به مقاله‌ای بر می‌گردد که در سال 2003 در مجله چشم پزشکی آمریکا چاپ شد و در آن روشی جدید ارائه دادیم که مورد قبول قرار گرفت. ولی گفته شد که باید در این روش جدید، مراحل علمی طی شود. این مراحل طی سه سال اخیر طی شد و هم اکنون پس از داوری‌های انجام شده برای چاپ در مجله چشم پزشکی اروپا آماده است و به عنوان روشی جدید ارائه شده است.»

او با اشاره به موفقیت‌های پژوهشی ایران در زمینه استفاده از امواج رادیویی در جراحی‌های پلک و صورت، می گوید:

«جراحی‌هایی که بر روی پلک و قسمت های مختلف صورت و ابروها صورت می‌گیرد، در قدیم توسط چاقو انجام می‌شد که پس از آن برای کاهش برش ها و ترمیم بهتر و سریع تر، و خونریزی کمتر از لیزر استفاده شد. طی چهار، پنج سال اخیر امواج رادیویی در این جراحی‌ها مطرح و ادعا شده که شانس صدمه به بافت اطراف آن بسیار کمتر می‌شود.»

او ادامه می دهد:«ما برای اثبات این ادعا طی مطالعه ای که بر روی بیماران افت پلک داشتیم این مقایسه را بین چاقو و امواج رادیویی انجام دادیم که نتایج این مطالعه نشان داد که خون‌ریزی حین عمل و کبودی بعد از عمل، در بیمارانی که از روش امواج رادیویی در آنها استفاده شده بسیار کمتر بوده و در نتیجه ترمیم زخم نیز در آنها سریع تر می‌باشد. اما از نظر جا گذاشتن زخم فرقی بین چاقو و امواج رادیویی پیدا نکردیم.

بنابراین توصیه می‌شود با توجه به این که روش رادیویی هزینه‌ای بیشتر از روش درمان سنتی ندارد، از این روش برای جراحی استفاده شود.»

 

بخوانید: عوارض جراحی افتادگی پلک  Surgical Diseases of the Eyelid

 

 

تعریف جراحی پلک

 

در جراحی پلک، بلفاروپلاستی پلک بالا با یک برش در ناحیه چین پلک بالا پوست اضافی و چربی اضافی برداشته می شود، اسکار عمل جراحی پلک مشهود نخواهد بود. در این عمل پف و افتادگی پلک بالا اصلاح می شود و معمولاً بی حسی موضعی انجام می شود. در جراحی پلک، بلفاروپلاستی پلک پایین چربی های اضافی در ناحیه پلک پایین با برش در داخل حفره چشم برداشته می شود و پف زیر چشم برداشته می شود.

مدت پایداری جراحی پلک

دائمی

آثار و عواقب احتمالی جراحی پلک

 

ورم و کبودی که معمولاً طی یک تا سه هفته برطرف می‌شود. در افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای و مشکلات انعقادی دارند، احتمال خونریزی یا کبودی اطراف محل عمل بیشتر است. خونریزی خلف چشم از عوارض نادر ولی بسیار خطرناک جراحی زیبایی پلک است. احتمال این عارضه در پلک پایین بیشتر است. در این حالت خطر کاهش دید دائمی وجود دارد. از دیگر عوارض بعد از عمل جراحی پلاستیک پلک، اصلاح کم یا زیاد افتادگی پلک است که در این صورت می‌توان جراحی مجدد انجام داد، ولی در مواردی که اصلاح زیاد باشد، دو پلک به هم نمی‌رسند و چشم باز می‌ماند. این وضعیت تا چند روز بعد از عمل طبیعی است و از فرد خواسته می شود با استفاده از قطره‌های چشمی مرطوب‌ کننده از چشم‌هایش مراقبت کند. ولی اگر برداشت پلک زیاد باشد، این عارضه برطرف نمی‌شود و مشکلات بعدی شامل خشکی چشم، زخم قرنیه و متعاقب آن کاهش بینایی فرد را تهدید می‌کند. ممکن است در محل ترمیم پوست جوش‌های‌ سفید‌ رنگی ظاهر شود که اغلب گذراست و برطرف می‌شود. جای بخیه در پلک فوقانی به‌طور طبیعی سه تا شش ماه بعد از عمل محو می‌شود. ولی ندرتاً ممکن است جای زخم به شکل یک خط باقی بماند،‌ مثل افراد کلوئیدساز.

مزایای جراحی پلک

بهبود ظاهر پلک فوقانی و تحتانی ، دید بهتر خصوصا در هنگام مطالعه

سایر توضیحات

 

اقدامات قبل از جراحی پلکEyelid surgery

  • از خوردن آسپرین یا مواد حاوی آسپرین یا ایبوپروفن تا یک هفته قبل از عمل و 2 هفته بعد از عمل خودداری فرمائید. اگر دارویی مصرف می کنید که روی گردش خون و خونریزی تأثیر می گذارد سریعا به پزشک خود اطلاع دهید.
  •  از کشیدن مواد مخدر و مصرف الکل دو هفته قبل از عمل و 2 هفته بعد از عمل خودداری کنید. اگر مصرف این دو را متوقف نکنید، بهبودی زخم ها به تعویق می افتد و قرمزی پوست و سایر اختلالات باقی می مانند.
  • روز عمل استحمام کرده و از مواد آرایشی (بخصوص در اطراف پلکها) استفاده نکنید.
  • بهتر است از یک هفته قبل از عمل تا دو هفته بعد از عمل, ویتامین C (اسید اسکوربیک) مصرف نمائید.

راهکارهای طبیعی جراحی پلک افتاده با لیزر Laser eyelid surgery

 

 

 

 

استفاده از کرم های کلاژن ساز در اطراف چشم استفاده از ماسک های موثر در اطراف چشم مانند ماسک خیار استفاده از تمرینات زیر نیز می تواند از افتادگی پلک جلوگیری نماید:

  • دو انگشت خود را در دو طرف شقیقه ها قرار داده و کمی فشار دهید. بلافاصله چشم ها را باز و بسته کنید. این تمرین را ۱۰ بار تکرار نمایید.
  • صاف بنشینید و اول به روبه رو نگاه کنید. چشم ها را باز نگه داشته و بدون حرکت سر، به بالا و پایین نگاه کنید.
  • صاف بنشینید و به روبه رو نگاه کنید. درست همانند تمرین قبل، چشم ها را باز نگه داشته و بدون حرکت سر، به چپ و بعد به راست نگاه کنید.
  • صاف بنشینید و چشم ها را ببندید. در همین حالت بدون حرکت سر، اول به چپ و بعد به راست نگاه کنید.
  •  محلی راحت مثل جلو آیینه را انتخاب کنید. انگشت اشاره را زیر دو ابرو قرار داده و به آرامی ابرو را به سمت بالا و مخالف استخوان ابرو بکشید.حالا پلک بالا را کمی پایین بیاورید. تا ۵ بشمارید و پلک خود را ببندید. حالا پلک را باز کرده و تا ۶ بشمارید. این تمرین را ۳-۲ بار دیگر هم تکرار نمایید.
  •  انگشتان خود را روی شقیقه ها قرار داده و مختصری چشم ها را به سمت گوش ها بکشید. چشم ها را باز و بسته کنید.۱۰-۵ بار سریعا این کار را انجام دهید.
  •  یک موقعیت راحت را برای نشستن انتخاب کنید. چشم ها را باز کرده و به روبه رو نگاه کنید. حالا ابروها را بالا برده و همزمان، چشم ها را نیمه باز کنید. کمی صبر کنید و بعد با در گیر کردن ماهیچه های پلک و زیر ابرو، پلک ها را بالا ببرید. درمرحله دوم این تمرین، باید بتوانید سفیدی چشم ها را بالای مردمک چشم ببینید. این تمرین را جلو آیینه به تدریج آنقدر تمرین کنید تا به آن عادت نمایید.۱۰ بار این حرکت را انجام دهید.

نحوه جراحی پلکEyelid surgery بالایی

 

جراحی پلک بالا ، ظاهری صاف تر و هوشیارتر را به پلک بالا باز می گرداند. برای این عمل معمولا در داخل یا زیر چین طبیعی پلک بالا برشی می‌زنند و از طریق این برش
  • پوست و بافت اضافی را برمی دارند
  • ممکن است چربی را بردارند یا پخش کنند
  • ممکن است عضلات پلک را جابجا کنند یا بخشی از آن را بردارند

 اندازه و شکل برش ها بستگی به میزان پوست اضافی موجود دارد. برش را با بخیه های بسیار ظریف کشیدنی یا قابل جذب می بندند.

 

بخوانید:هزینه عمل بلفاروپلاستی چقدر است؟  Cost of blepharoplasty

 

نحوه عمل 

جراحی پلک پایین  Eyelids Surgery

 در مورد پلک پایین، پف کردگی و کیسه های پلک پایین را که ظاهری خسته یا غمگین به فرد می دهد می توان به سه روش زیر اصلاح کرد.

  • از طریق برشی که داخل پلک پایین داده می شود ( برای برداشتن چربی)
  • از طریق برش خارجی درست زیر خط مژه های پلک پایین ( برای برداشتن پوست و چربی)
  • از طریق برشی در پلک بالا (برای کشیدن عرضی و یا بالا کشیدن گوشه های چشم)

چربی را از طریق برشی داخلی یا خارجی بر می دارند. فقط با برش خارجی می توان پوست اضافی را برداشت وقتی که پلک پایینی شل و یا به شدت افتاده باشد می‌توان از کانتوپلاستی یا کانتوپکسی استفاده کرد. با این روش ها پلک پایینی به صورت عرضی کشیده می‌شود و می‌توان گوشه های خارجی چشم را هم بالا برد. اتصالات خارجی پلک پایین به استخوان تاندون ها را تغییر می دهند تا پلک افتاده اصلاح شود. با کانتوپلاستی تاندون‌های پلک پایین را می‌برند و یا به طور دائمی محل آنها را تغییر می دهند تا جای پلک پایینی تغییر کند و فک پایینی تقویت شود. با کانتوپکسی، تاندون‌های پلک پایینی را با استفاده از بخیه های داخلی برای تثبیت تاندون روی استخوان در جای خود محکم می‌کنند و ممکن است با این عمل بتواند تاندون‌هارا به بالا برگرداند. برش ها را با بخیه های ضعیف می دوزند.

 

 آنچه پس از عمل پلک Eyelid surgery در انتظارم است

 

عمل پلک Eyelid surgery به تنهایی را می‌توان با بی‌حسی موضعی، غالباً همراه با داروهای خواب آور، یا با بیهوشی عمومی انجام داد. جراحی پلک در بیشتر موارد عمل سرپایی است که در مطب، مرکز جراحی یا بیمارستان انجام می‌شود .

وقتی که عمل به پایان رسید، چشمانتان احتمالا اشک آلود و دید تا کمی تار خواهد بود. ممکن است به چشمانتان پمادی زده شود. ممکن است چشمانتان بسیار پف آلود و متورم باشد و کم‌کم کبود شوند. عضو خانواده دوست یا پرستار بزرگسال مسئولی باید در ۲۴ ساعت پس از جراحی در کنارتان بماند. کمپرس های سرد و نیز داروهای خوراکی کمک می کند تا درد و ناراحتی شما تخفیف یابد. حتما باید وقت دراز کشیدن یا خوابیدن زیر سرتان بلند باشد و به هیچ وجه به جلو خم نشوید.

 تا وقتی که جراحتان اجازه نداده نمی توانید از لنز استفاده کنید.

 اگر لنز سخت استفاده می‌کردید باید لنزتان را کنار بگذارید. برای این که چشمانتان خوب مرطوب بماند قطره های مخصوصی به شما می دهند تا طبق دستور از آنها استفاده کنید، و دستورهایی هم برای تمیز کردن محل برش ها و پمادی برای کمک به التیام آنها به شما داده خواهد شد.

 به محض اینکه احساس آماده کردید می توانید فعالیت های سبک روزانه را از سر بگیرید. اما نباید خم شوید یا چیز سنگین بلند دارید. احتمالاً تا مدتی نور شدید آزارتان خواهد داد و در چشمانتان احساس خشکی خواهید کرد. حتما برای تسکین خشکی چشم از قطره و پماد ای که برایتان تجویز شده است درست استفاده کنید.

 

 

مسئولیت های شما پس از جراحی پلکEyelid surgery
به بیماران توصیه می شود چندین هفته قبل از عمل جراحی پلک و تا پایان التیام چشم‌ها از استعمال دخانیات پرهیز کنند. علاوه بر این، احتمال را به شما توصیه می شود که چندین روز پیش از جراحی و کمی پس از آن از مصرف برخی از داروها و مکمل ها خودداری کنید. همچنین تا مدتی پس جراحی فعالیت شدید نداشته باشید. موفقیت جراحی پلک شما بستگی بسیار زیادی به نحوه مراقبت شما از زخم ها و استفاده از قطره های چشم و پمادها تجویز شده دارد.

ببینیدعکس عمل پلک     Photo action of the eyelid

 

 

 

 

 

 

اگر در جراحی پلک جراح پلاستیک با تجربه و متبحر انتخاب نکنیم چه عوارضی محتمل است؟

 

خطرها و عوارض احتمالی جراحی پلک عبارت است از خونریزی کبودی طولانی، عدم التیام مناسب برش ها، آسیب به سطح چشم مثل خراش قرنیه و  خشکی  چشم. چند ماه اول پس از جراحی احساس می کنید چشمتان کشیده می‌شوند و خشک اند، این مسئله ای نیست. احتمال دارد مشکل بسته شدن کامل چشمانتان ادامه پیدا کند اما این اتفاق بسیار نادر است. در مورد جراحی پلک پایینیخطر دیگری هم هست و آن اینکه پلک پایینی به پایین کشیده شود.

ممکن است برای همیشه دچار خشکی چشم شوید، به ویژه اگر قبل از عمل مشکل  خشکی چشم داشته‌اید خوب است پیش از جراحی چشمان تان از لحاظ تولید اشک معاینه شود تا جراح پلاستیکشما بتواند درست برنامه‌ریزی کند. عوارض دیگری را معمولا می‌توان بر طرف کرد، به شرط آنکه پلک شما را جراحی مجرب و واجد شرایط جراحی کرده باشد. به این ها خطر های همراه با بیهوشی را نیز اضافه کنید.

 

نتایجی که شما از جراحی پلک خواهید گرفت

 

اصلاح پلک بالا و صاف تر شدن پلک پایین به دلیل تورم و کبودی بلافاصله پس از عمل دیده نمی شود. این تغییرات در هفته اول تا حد زیادی از بین می‌روند و در طی دو تا چهار ماه بعدی بهتر و بهتر خواهد شد کمی پس از کشیدن بخیه ها و التیام محل برش ها می توانید با آرایش کبودی ها و جای عمل را بپوشانید. جوشگاه های خارجی در شش ماه بعدی یا بیشتر تغییر می کنند و کم رنگ می شود با گذشت زمان ممکن است حتی متوجه این جوشگاه ها نشوید، محل آنها به گونه‌ای انتخاب شده که در چین های طبیعی پلک بالا و خط مژه پایین پنهان شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

جراحی پلک در اصفهان   Eyelid surgery

 

 

 

بهترین متخصص جراحی پلک در اصفهان

 

 

Best eyelid surgery expert

 

 

هزینه جراحی پلک در شیراز  

 

 

 Costs of Eyelid Surgery

 

 

cafebody.com

 

breast-aesthetic-surgery.com

article.tebyan.net

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 727
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 59
  • آی پی دیروز : 50
  • بازدید امروز : 70
  • باردید دیروز : 119
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 811
  • بازدید ماه : 811
  • بازدید سال : 24,484
  • بازدید کلی : 131,969