loading...
زیبایی و سلامتی
نگار ریحانی بازدید : 67 شنبه 31 خرداد 1399 نظرات (0)

عمل پلک Eyelid surgery بالا

عمل جراحی پلاستیک چشم یا بلفاروپلاستی Blepharoplasty برای رفع پف زیر چشم ، جراحی افتادگی پلک  Eyelids Surgery و موارد دیگر که در زیبایی چشم اثر دارد ، با جراحی پلک بالا یا جراحی پلک پایین ، انجام می گیرد.

جراحی پلکEyelid surgery در واقع می تواند به طور همزمان بر روی هر دو پلک بالا و پایین یا فقط بر روی یکی از پلک ها انجام گیرد.

افزایش سن در افراد از دلایل مهم برای افتادگی پلک و پف زیر چشم ها می باشد که با رفع آن فرد از سن واقعی خود بسیار جوان تر نشان داده می شود.

جراحی پلک چشمEyelid surgery یا پف زیر چشم برای مخاطب ، این تصور را به وجود می آورد که فرد مقابل او خواب آلود یا خسته است ، با انجام جراحی زیبایی پلک فرد دارای چشمان شاداب و جذابی خواهد شد که قطعا در روابط اجتماعی او نیز تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت.

در واقع جراحی پلکEyelid surgery پوست های اضافی پلک را بر می دارد و مقدار چربی های داخل چشم را تنظیم می کند.

 

بخوانید:هزینه جراحی پلک  Cost of blepharoplasty

جراحی پلک بالا

قابل ذکر است که پف چشم ها همیشه نیاز به بلفاروپلاستی Blepharoplasty ندارد و گاهی پف چشم ها به علت بیماری هایی مانند کم کاری تیروئید یا پرکاری تیروئید می باشد که باید درمان شود ، تشخیص رفع پف چشم ها با جراحی یا درمان باید توسط دکتر انجام گیرد.

بخوانیدهزینه بلفاروپلاستی به چه صورت است؟ Cost of blepharoplasty

 

جراحی پلکEyelid surgery بالا

جراحی پلک بالا  Top eyelid surgery نشانه های افزایش سن عموماٌ به صورت اضافه شدن پوست پلک و افتادگی پلک نمایان می شود که در مواردی افتادگی پلک به قدری زیاد است که فرد را اذیت می کند و میدان دید چشم را نیز محدود می کند در چنین مواقعی با ایجاد یک برش باریک بر روی چین خوردگی طبیعی پلک بالا ، چربی ها و پوست های اضافه را جدا می کنند و بعد از رفع مشکل با نخ های فوق العاده نازک محل برش زده را بخیه می زنند.

بخوانید:هزینه جراحی پلک  Cost of blepharoplasty

کلینیک تخصصی پوست و مو و لیزر سپاهان

کاشت مو – لیفت با نخ

 

دکتر محمد طالبی

/sepahanclinic.com

 

 

 

ببینیدعکس عمل پلک     Photo action of the eyelid

 

 

 

 

 

 

بلفاروپلاستیBlepharoplasty

 

 

 

 

 

 

بخوانید: عوارض جراحی پلکEyelid surgery complications

 

 

 

 

 

 

جراحی پلک در مشهد  Eyelid surgery

جراح پلک  Best eyelid surgery expert

 

 

بهترین جراح پلک در  مشهد  Best eyelid surgery expert

 

 

بهترین جراح پلک در تهرانBest eyelid surgery expert

 

 

بهترین جراح پلک در  مشهد  Best eyelid surgery expert

 

 

بهترین جراح پلک در تهرانBest eyelid surgery expert

 

 

بهترین جراح پلک در  مشهد  Best eyelid surgery expert

 

 

بهترین جراح پلک در تهرانBest eyelid surgery expert

 

 

 

 

 

 

 

نگار ریحانی بازدید : 75 سه شنبه 30 اردیبهشت 1399 نظرات (0)
در روش پلاسما می توان به شکلی کم تهاجم پلک دچار افتادگی و به اصطلاح پلک دوبل را به راحتی و در زمانی کوتاه درمان کرد.
 روش پلاسما به بیمار اجازه می دهد که پوست دچار Sagging یا افتادگی یا دارای پوست اضافی اطراف پلک را با این روش حذف نماید در این روش درد و تورم حداقل است و کمترین تهاجم را دارد و زخم مختصر برای چند روزباقی می گذارد.

روش پلاسما برای چه کسانی مناسب است؟

 برای افرادی که پلکشان پوست اضافی یا افتادگی دارد و ظاهری خسته و پیر به آنها می دهد و تمایل به جراحی تهاجمی ندارند می توان از روش پلاسما بهره برد این روش دینامیک بوده و به پزشک اجازه می دهد حین کار از بیمار بخواهد پلک را باز و بسته کند تا چین های متعدد اضافی پلک را با این روشش بردارد. این روش NONABLATIVE بوده و نیاز به برش جراحی ندارد و نیازی به برداشت بافت چربی یا دستکاری عضله چشم نیست.

 

مزایای روش پلاسما

     عوارض بلفاروپلاستی Blepharoplasty  را ندارد.

    بهترین نتیجه را افرادی که دچار شلی و افتادگی متوسط پوست بدون سایر نشانه های پیری چون چروک می برند.

    روش پلاسما بسیار سریع بوده و در مدت زمان کمتر از ۳۰ دقیقه قابل انجام است.

    بهبودی بسیار سریع بوده و در مدت زمانی کمتر از ۱۰ روز التهاب رفع می شود.

    فرد در مدت زمان کمتر از یک هفته به محیط کار بر می گردد.

 

معایب روش پلاسما

     وابسته به قابلیت Thigteningپوست است

    قابلیت بهبود افتادگی پلک ناشی از پد چربی را در برخی موارد ندارد

    ایجاد اسکار در برخی از موارد تیپ های پوستی

    ممکن است ماندگاری آن به اندازه روش جراحی پلک تهاجمی نباشد.

    انتخاب فرد بسیار مهم است در این روش افرادی که افتادگی اندک پوستی دارند بهترین انتخاب هستند و افرادی که افتادگی پلک به همراه پد چربی دارند انتخاب مناسبی نیستند.

    روش پلاسما برای بهبود سفتی پوست اطراف چشم کاربرد دارد.

    سایر درمانها در کنار این درمان کمک کننده اند چون لیزر فرکسل و کربوکسی تراپی و آراف فرکشنال و … .

پلاسما جت

 روش پلاسما بسیار جدیدی بوده که از تیغ جراحی برای برش پلک استفاده نمی شود. بلکه از طریق پلاسما انجام می پذیرد. پلاسما حالت چهارم ماده است که از گرم کردن گاز بوجود می آید و باعث یونیزاسیون سلولی می شود. در روش پلاسما لایه سطحی پوست (اپیدرم) از جامد به گاز تبدیل می گردد و موجبات جمع شدن لایه های تحتانی پوست می شود.

 

بخوانید:مراقبت های بعد از جراحی پلک چیست؟ Postoperative care of the eyelids

 

 

 روش و مکانیزم اثر

 روشی مثل لیزر سطحی پوست است که با تصعید سلولهای سطحی پوست باعث سوختگی در پلک می شود. پس از التیام زخم معمولا  ظرف یک هفته (مانند هر سوختگی پوستی در بدن) پوست آن ناحیه براق و سفت تر می شود. به دلیل سوختگی ایجاد شده، ممکن است (هنوز مطالعه ای روی این تکنیک انجام نشده است) تغییرات پیگمان (رنگ) و یا واکنش غیر قابل کنترل به سوختگی به وجو د آید. پس در پوستهای با ریسک بالا (تیره) باید احتیاط کرد. معمولا بین ۱ تا ۳ جلسه درمانی لازم است که معمولا به فواصل ۱ تا ۲ ماه انجام می شود.

ابتدا کرم موضعی زایلوپی را به مدت ۲۰ دقیقه روی پلک می مالیم. و در صورت نیاز بی حسی تزریقی زیر پلک هم صورت می گیرد. از ۲ تکنیک اسکن کردن و نقطه به نقطه استفاده می شود. پوسته ریزی های پس از جراحی زیبایی چشم Eyelid Beauty Surgery ایجاد شده که در طی یک هفته از بین می رود و پلک به حالت طبیعی خود برمی گردد.

مواردی که روش پلاسما قابل استفاده است

این روش برای مواردی که کمی پوست اضافه پلک مختصر روی پلک فوقانی استفاده می شود. گاهی برای پوست کمی که پس از جراحی بلفاروپلاستی (پف پلک بالا) باقی مانده است نیز استفاده می شود.

     در افرادی با افتادگی پلک خفیف تا متوسط.   جراحی پلک پایین چشمEyelids Surgery

    افرادی که تمایل به جراحی یا بیهوشی ندارند.

    کسانی که مایل به ایجاد زخم یا اسکار بعد از عمل نمی باشند.

    افرادی که سابقه جراحی پلک داشته و مجددا پلک آن ها دچار افتادگی شده.

 

بخوانید : عوارض جراحی پلک بالا  Eyelid surgery complications

 

 

در موارد زیر از این روش نباید استفاده شود

هنوز مطالعه علمی در مورد این جراحی زیبایی پلک چشم  Eyelid Beauty Surgery و عمل پلک Eyelid surgery وجود ندارد. بنابراین هیچ شواهدی دال بر عوارض , میزان اثر , طول ماندگاری, میزان صدمه به چشم (زیر ناحیه سوختگی پلک) , غده اشکی (در محل سوختگی) و دیگر ساختمانها وجود ندارد.  بنابراین در موارد یا کاربرد ندارد (بر اساس مکانیزم اثر) و یا ریسک بالا دارد:

    میزان زیاد پوست اضافی روی پلک بالا

    بیرون زدگی چربی پلک (پف پلک بالا) چه در بخش داخلی پلک و چه در بخش وسط پلک بالا

جراحی پف زیر چشم Puffy surgery under the eyes

    پرولاپس غده اشکی در بخش خارجی پلک بالا

    افتادگی همزمان پلک بالا (کوچکتر بودن شکاف پلکی)

    افتادگی همزمان ابروها

    افراد با پوست تیره رنگ

    رتراکشن همزمان پلک بالا (زل زدگی و باز بودن پلک بالا)

 

بعد از این جراحی پلک بالای چشم Eye Surgery از نظر ظاهری چگونه هستیم ؟

 در این روش نقاط ریز با فاصله کم برروی پوست ایجاد می شود که باعث تصعید لایه سطحی بدون آسیب به لایه بازال می شود بنابراین بعد از عمل دلمه های ریز بر روی پلک وجود دارند که طی ۳-۷ روز می ریزند و پلک به حالت طبیعی برمی گردد. مهم تر اینکه طی این عمل هیچ خونریزی اتفاق نمی افتد و پلک از نظر عملکرد بعد از عمل کاملاً طبیعی عمل می کند.

 

وضعیت بعد از جراحی پلکEyelid surgery چگونه است ؟

 پس از انجام پلاسما تراپی پلک قرمز و کمی متورم است و نقاط کارشده دلمه های کوچک قهوه ای رنگ دارد. تورم و کمی احساس ناراحتی ممکن است تا ۳ روز طول بکشد. دلمه ها خود به خود بین ۷-۳ روز بعد می افتد ولی در طی این مدت نباید به آنها دست زد یا آنها را کند. حتماً باید اجازه دهیم تا این دلمه ها خود به خود بیفتد. در طی این مدت از کرم ترمیم برای بهبود سریعتر استفاده می شود.

نظرات مخالف در مورد این روش

 دکتر عندلیبی در این باره در وبسایت خود آورده است، اخیرا یکسری دستگاه های جدید به نام پلاسما جت  با ادعای تکنولوژی پلاسما به بازار ایران راه پیدا کرده اند که علاوه بر ایجاد درد زیاد حین کار، به دلیل وجود امواج  R.F ( مایکروویو) ضمن ایجاد خطر برای بیماران قلبی، احتمال آسیب به چشم حین کار درنواحی اطراف چشم هم وجود  دارد. همچنین متاسفانه دارای اثربخشی کافی هم نیست. تنها تکنولوژی استاندارد ودارای مجوز از وزارت بهداشت که علاوه بر بیخطر بودن وموثر بودن، درد مختصری دارد پلکسر می باشد.

ببینیدعکس عمل پلک     Photo action of the eyelid

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جراحی پلک در همدان    Eyelid surgery

 

 

 

 

 

 

بهترین متخصص جراحی پلک در همدان

 

 

Best eyelid surgery expert

 

 

 

هزینه جراحی پلک در اصفهان   

 

 

Cost of Blepharoplasty

 

 

 

 

aftabnews.ir

نگار ریحانی بازدید : 133 پنجشنبه 13 تیر 1398 نظرات (0)

چشم های پف کرده در بسیاری از مردم دیده می شود. پف پلک و جراحی افتادگی پلک  Eyelids Surgery می تواند ظاهر فرد را به کلی تغییر دهد و حتی باعث پیرتر نشان دادن فرد شود. دلایل بسیاری باعث پف زیر چشم ها و افتاگی پلک ها و دیگر مشکلات زیبایی در ناحیه چشم ها می شود. بالا رفتن سن می تواند بر پوست نواحی اطراف چشم ها تاثیر بگذارد و باعث خسته به نظر رسیدن، کسل بودن و حتی عصبانی نشان دادن فرد شود. در ادامه مقاله با ما باشید تا به توضحاتی درباره جراحی پف پلک اشاره ای داشته باشیم.

یک چهره خسته که ناشی از پف و افتادگی پلک هاست می تواند بر اعتماد به نفس افراد تاثیر منفی بگذارد. اگر بخواهیم راه حل درمانی درستی را برای رفع پف پلک ارائه دهیم می توانیم جراحی پلک Eyelid surgery را معرفی کنیم.


بخوانید:جراحی پف چشم چگونه صورت می گیرد؟ Puffy eye surgery

جراحی پف پلک

بخوانید: عوارض جراحی پلک Eyelid surgery complications

با جراحی زیبایی پلک چشمان زیبا داشته باشید!

از لحاظ زیباشناسی چشم ها اصلی عضو صورت می باشند. چشم ها بیانگر سن اشخاص و نشان دهنده حالات هیجانی و خلقی هستند. اما در بعضی از افراد چشم ها و پلک ها سریع تر از دیگر اعضای بدن ، دچار پیری می شوند. به خاطر همین مساله و نارحتی که برای فرد به وجود می آورد ، هر روز افراد بسیاری توسط جراحی زیبایی پلک چشم ، اعتماد به نفس بیشتری می یابند و از زندگی خود لذت بیشتری می برند.

عمل جراحی پلاستیک پلک ها که بلفاروپلاستی نام دارد،  و برای برداشتن پوست اضافه پلک بالا یا پایین و اصلاح افتادگی پلک طراحی شده است .

چگونگی عمل بلفاروپلاستی (جراحی زیبایی پلک)

جراحی زیبایی پلک به چند روش انجام می شود؟

عمل بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک به 3 طریق انجام می شود: 1-بی حسی موضعی 2-نیمه بیهوشی 3-بیهوشی کامل

در روش اول مانند دندانپزشکی می ماند. بدین معنی که ماده بی حس کننده لیدوکایین تنها در اطراف پلک تزریق می شود. بدین شکل پلک بی حس می شود و بیمار در طول جراحی زیبایی پلک دردی را حس نمی کند، ولی مشکلی که وجود دارد با این روش فقط درد بیمار از بین می رود ولی استرس او به قوت خود باقی می ماند.

در بلفاروپلاستی Blepharoplasty  به روش نیمه بیهوشی ، اطراف پلک به دست جراح بی حس می شود، و علاوه بر آن متخصص بیهوشی در داخل رگ، داروهای مسکن و ضد استرس تزریق می کند. با این داروها بیمار به خواب عمیق و مطلوبی می رود.

در بیهوشی کامل هم شخص به طور کامل بیهوش می شود.

پلک های بالا و پایین را می شود را با هم یا جدا از هم عمل کرد.

برداشتن پوست اضافه پلک بالا یا پایین با جراحی


بلفاروپلاستی پلک  Blepharoplasty

عمل جراحی زیبایی پلک بالا: برش دقیقا روی چین طبیعی پلک است به همین خاطر امکان اینکه پس از عمل زیبایی جای برش روی پلک بماند، خیلی کم است. بعد از برداشتن پوست اضافه پلک بالا با جراحی یا نسج زیر پوستی اگر لازم باشد کیسه های چربی نیز برداشته می شود و جای برش با یک نخ خیلی نازک دوخته می شود.

جراحی زیبایی پلک پایین:در صورتی که پف پلک پایین و بیرون زدگی چربی ها به میزان چشم گیری باشد برش را به طور کامل زیر خط مژه ها می دهند تا جای اسکار آن معلوم نشود . با این وجود ضمن بیرون آوردن چربی های اضافه می توان پوست اضافی پلک را نیز از بین برد ولی چنانچه مقدار بیرون زدگی چربی ها کم باشد و پوست پلک نیز در حالت عادی باشد می توان چربی ها را توسط برشی واقع در سطح داخلی پلک بیرون آورد. ویژگی این نوع جراحی زیبایی پلک چشم در آن است که بر روی پوست هیچ برشی زده نمی شود و همچنین بهبودی و ترمیم آن زودتر انجام می شود.

علت افتادگی پلک

با بالا رفتن سن پلک ها شروع به افتادن می کنند و ماهیچه های پلک ها همانند دیگر ماهیچه های صورت شل و ضعیف می شوند و پوست اطراف چشم ها خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می دهند. هدف از جراحی بلفاروپلاستی Blepharoplasty تغییر وضعیت موقعیت چربی های پلک، برداشتن چربی های اضافه چشم ها و برداشتن پوست اضافی و جوان تر کردن ظاهر چشم ها است.

دو نوع اصلی جراحی پلک بالا  Top eyelid surgery وجود دارد : بلفاروپلاستی پلک بالا و پلک پایین. این دو جراحی می توانند به صورت همزمان هم انجام گیرند. همچنین در برخی موارد می توان جراحی بلفاروپلاستی Blepharoplasty را همراه با دیگر جراحی ها مانند جراحی لیفت ابرو یا لیفت صورت، به عنوان جوانسازی صورت انجام داد. بلفاروپلاستی پلک پایین برای از بین بردن کیسه های ایجاد شده در زیر چشم ها و چربی های اضافه زیر چشم ها انجام می گیرد. در حالی که عمل پلک Eyelid surgery  بالا برای اصلاح افتادگی پلک و بهبود بینایی فرد انجام می گیرد.


ببینیدعکس عمل پلک     Photo action of the eyelid

 

 

 

 

قبل از جراحی پلک Eyelid surgery پف پلک

مشاوره ای که با پزشک قبل از جراحی انجام می گیرد اطلاعات کاربردی و مفیدی را در دسترس قرار می دهد. از پزشک خود سوالات احتمالی را بپرسید و هدف تان از جراحی را به وی بگوئید. پزشک می تواند بهترین تکنیک جراحی پف پلک را برای بیمار انتخاب کند تا موثرترین نتیجه حاصل آید. فرد می تواند از این مشاوره بیشترین بهره را ببرد.
چه کسی برای انجام جراحی پف پلک مناسب است؟

کاندیداهای مناسب برای جراحی پف پلک بزرگسالانی هستند که در اطراف ناحیه چشم ها پوست اضافه دارند به نوعی که این پوست اضافه بر روی چشم ها قرار می گیرد و تا حدودی بینایی فرد را محدود می کند. با انجام جراحی پف پلک، بینایی فرد وسیع تر می شود و ظاهری جوان تر و شاداب تر پیدا می کند.


بخوانید:هزینه جراحی پلک  Cost of blepharoplasty


دکتر مسعود راستکاری جراح پلاستیک بینی و صورت می باشند. جهت برقراری ارتباط و مشاوره با شماره 22882609 تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید از طریق پیج اینستاگرام با ایشان در ارتباط باشید.

 

جراحی پلک بالا  Top eyelid surgery برای پف پلک

به طول کلی برای انجام این جراحی نیاز قطعی برای بیهوشی نیست و می توان با بی حسی موضعی هم برش های لازم را انجام داد و جراحی پلک بالا  Top eyelid surgery را به بهترین شیوه به پایان رسانید. البته انتخاب نوع بیهوشی کاملاً بستگی به راحتی بیمار، نوع جراحی و جراح پلک  Best eyelid surgery expert دارد. در جراحی پلک پایین در اغلب موارد بی حسی موضعی انجام می گیرد و و یا در صورتی که بیمار ترجیح دهد می توان از بیهوشی کلی هم بهره برد. جراحی پف پلک اگر به صورت مستقل انجام گیرد حدوداً 1 تا 2 ساعت زمان می برد.

جراحی پلک Eyelid surgery پایین با ایجاد برش های کوچک در زیر چشم و زیر مژه های پایین می تواند بهترین نتیجه را داشته باشد و در این روش جای بخیه ها هم نمایان نیستند.

منبع: https://www.emoryhealthcare.org/centers-programs/aesthetic-center/face-surgery/cosmetic-eyelid-surgeries.html


بهترین جراح پلک در شیراز

 


Best eyelid surgery expert

 

 

بلفاروپلاستی در مشهد   

 


Belpharoplasty

هزینه بلفاروپلاستی در تهران    

 

Cost of Belpharoplasty 

 

 

هزینه جراحی پلک در تهران

 

Costs of Eyelid Surgery

   

 

 

بهترین جراح پلک در  تبریز   
Best eyelid surgery expert

 

 

نگار ریحانی بازدید : 109 پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 نظرات (0)

جراحی های پلک به عنوان عمل بلفاروپلاستی شناحته شده اند ، در برخی موارد ، کانتوپکسی ( بالا بردن گوشه ی چشم ) و لیفت ابرو نیز هم زمان با بلفاروپلاستی Blepharoplasty انجام می شود .

برخی از افراد بر این باورند که بلفاروپلاستی Blepharoplasty برداشتن پوست اضافه ی پلک در چند دقیقه می باشد ، اما باید گفت در این جراحی لازم است که جراح پلاستیک موارد بسیاری را نظیر زاویه گوشه ی داخلی و خارجی چشم ، افتادگی ابرو ، رها شدن عضله ی چشم و … مورد بررسی قرار دهد .

مشاوره ی قبل از عمل بلفاروپلاستی

مهم ترین مسئله پیش از جراحی این است که پیش از جراحی خواسته های تان را با جراح درمیان بگذارید ، زیرا ممکن است برخی از این خواسته ها تنها با جراحی پلک میسر نباشد .

ناقرینگی پلک های بالا ، بیرون زدگی استخوان گوشه ی چشم در بخش بیرونی که به اشتباه پف پلک تلقی می شود و فرد تقاضا دارد تا با جراحی پلک برطرف گردد ، نیازمند جراحی پیچیده تری می باشد .

کبودی زیر چشم  را نیز با لیزر یا پیلینگ می توان رفع نمود .


بخوانیدهزینه بلفاروپلاستی به چه صورت است؟ Cost of blepharoplasty


اقدامات قبل از بلفاروپلاستی با لیزر  Laser eyelid surgery

  • تمام سوابق بیماری و درمانی تان را به جراح بگویید .
  • در صورتی که سن بیمار بیش از 45 باشد ، مشاوه قلب توصیه می شود .
  • روز قبل از عمل مصرف دارو های مکمل ، ویتامین E  ، استامینوفن و آسپرین را قطع نمایید .
  • پیش از آن که وارد اتاق عمل شوید صورت تان را تمییز بشویید و لوازم فلزی مانند دستبند و انگشتر را به همراه تان تحویل بدهید .
  • توصیه می شود مصرف سیگار را دو هفته قبل از بلفاروپلاستی Blepharoplasty قطع کنید .

جراحی پلک در کلینیک ها انجام می شود .

چند ساعت بعد از اتمام جراحی و نرمال بودن علائم بیمار ترخیص می شود .

بیهوشی یا بی حسی موضعی

جراحی های پلک عموماً تحت بی حسی موضعی انجام می شود ، البته با بی هوشی نیز امکان پذیر است .

در مرحله ی ریکاوری به دلیل استفاده از قطره و پماد چشمی ممکن است دید تان تار باشد که برطرف خواهد شد .

بلفاروپلاستی

روش های جراحی پلک Eyelid surgery

در بلفاروپلاستی ، در جراحی پلک بالا پوست و ( شاید عضله ) روی پلک فوقانی و کیسه های چربی برداشته می شود .

افتادگی پوست پلک با افتادگی پلک متفاوت است و اگر بخواهیم افتادگی پلک نیز برطرف بشود این افتادگی را هم می توان اصلاح کرد .(جراحی پلک افتاده با لیزر Laser eyelid surgery(

جراحی پلک بالا موجب بهبودی موقعیت و فرم آن می شود و در نهایت ظاهری جوان تر خواهد داشت .

گاهاً در جراحی بالاکشیدن ابرو نیز ، همین محل برش ایجاد می شود و هر دو جراحی همزمان صورت می گیرد .

جراحی پلک پایین بیشتر برای برداشتن کیسه های چربی انجام می شود ، این جراحی بیشتر در افرادی جوان که پوست هنوز خاصیت الاستیته دارد ، انجام می شود و از طریق ملتحمه و بدون برش صورت می گیرد .

در برخی از موارد برای اصلاح تغییرات بافتی ، تزریق فیلر مصنوعی یا چربی خود فرد در  دور چشم نیز استفاده می گردد .

روش های لیزر و پیلینگ نیز گاهی برای رفع چین و چروک دور چشم انجام می شود .

اسکار جراحی پلک

محل جراحی پلک بالا در چین این پلک است .

به طور معمول و به ویژه در افراد خوش پوست دید ندارد .

جراحی پلک پایین چشم Eyelids Surgery هم از زیر مژه انجام شده و با ماساژ اسکار بعد از جراحی می توان به بهبودی محل جراحی کمک کرد .

اقدامات پس از جراحی پلک Eyelid surgery

  • استفاده از کمپرس سرد ، در 48 ساعت اول بعد از جراحی ، به کاهش تورم و کبودی ناشی از جراحی کمک می کند  ، کیسه یخ نباید به طور مستقیم روی پلک قرار گیرد و باید روی پارچه یا گاز قرار بدهید .
  • 24 تا 48 ساعت بعد از جراحی می توانید به حمام بروید .
  • محل بخیه ها را با پماد های تجویز شده چرب نگه دارید .
  • معمولاً استفاده از اشک مصنوعی و نفازولین چشمی تا 48 ساعت اولیه بعد از جراحی تجویز می گردد .
  • معمولاً روز پنجم بخیه ها را می توتان کشید .
  • تا دوهفته بعد از جراحی از مصرف سیگار و داروهای مکمل خوراکی و تزریقی بپرهیزید ، برای تسکین درد فقط استامینوفن مجاز است .




بخوانید: راه های رفع تورم بعد از جراحی پلک   Inflammation after eyelid surgery

امکان این که در روز های اول برای مطالعه و این قبیل کار ها با مشکل مواجه شوید ، وجود دارد .

در کمتر از ده روز بعد از جراحی این مشکلات برطرف شده و می توانید فعالیت های روزمره تان را انجام بدهید ، اما توصیه ما این است تا 2 هفته از انجام فعالیت های سنگین بپرهیزید .



نتایج جراحی پلک Eyelid surgery

معمولاً روند ترمیم و بهبود زخم ها چند هفته زمان می برد .

جراحی پلک مانند جراحی پلاستیک صورت اثری مثبت و طولانی مدت بر زیبایی چهره دارد .


عمل بلفاروپلاستی

 

 

عمل بلفاروپلاستی

 

 

بلفاروپلاستی Blepharoplasty

 

 

بلفاروپلاستی Blepharoplasty

 

 

بلفاروپلاستی Blepharoplasty

 

 

جراحی پلکEyelid surgery
جراحی پلکEyelid surgery
جراحی پلکEyelid surgery

بخوانیدهزینه بلفاروپلاستی به چه صورت است؟ Cost of blepharoplasty

 

 

بلفاروپلاستی Blepharoplasty

 

 

بلفاروپلاستی با لیزر  Laser eyelid surgery

 

 

جراحی پلک پایین چشم Eyelids Surgery

 

 

جراحی پلک افتاده با لیزر Laser eyelid surgery

 

 

بخوانید: عوارض عمل جراحی پلک  Eyelid surgery complications

 

 

 

بخوانید: راه های رفع تورم بعد از جراحی پلک   Inflammation after eyelid surgery  

 

 

 

 

 

نگار ریحانی بازدید : 389 دوشنبه 16 اردیبهشت 1398 نظرات (0)

 


عوارض عمل بلفاروپلاستی Eyelid surgery complications

بلفاروپلاستی مانند هر عمل جراحی دیگری، عوارضی به همراه دارد که با راهنمایی جراح و مراقبت‌های رعایت شده از طرف بیمار، قابل کنترل است. کبودی و ورم چشم، دوبینی، تاری دید موقت و جوش‌های کوچک سفید اطراف چشم از عوارض خفیف عمل بلفاروپلاستی هستند.

آیا بلفاروپلاستی زخم ایجاد می‌کند؟

در جراحی پلک بالا، محل برش جراحی در تاخوردگی طبیعی پلک بالا پنهان می‌شود و زخم قابل مشاهده نیست. در جراحی پلک پایین نیز، برش جراحی در بافت ملتحمه چشم (به صورت کاملا مخفی) یا در زیر مژه‌ها ایجاد می‌شود. پوست دور چشم بسیار نازک است و ایجاد زخم‌های کلوئیدی (گوشت اضافه در محل شکاف جراحی) بسیار نادر است.

چه مدتی طول می‌کشد تا بهبودی بعد از جراحی حاصل شود؟

ایجاد بهبودی کامل به‌طور معمول چند هفته طول می‌کشد. دو روز تا یک هفته پس از جراحی، بخیه‌ها برداشته می‌شوند. بیمار بعد از جراحی باید استراحت کافی داشته باشد تا قرمزی و تورم ناشی از جراحی بهبود پیدا کند. در این مدت، از وارد کردن فشار فیزیکی به چشم‌ها باید خودداری شود. بیمار ۱۰روز بعد از جراحی به محل کار خود برمی‌گردد.


بخوانید:جراحی پف چشم چگونه صورت می گیرد؟ Puffy eye surgery

 

بخوانید:مراقبت های بعد از جراحی افتادگی پلک چیست؟  Postoperative care of the eyelids

بعد از عمل پلک، سلول‌ها و سایر عوامل بهبود دهنده در محل جراحی تجمع پیدا می‌کنند تا زخم ایجاد شده در پلک، بهبود پیدا کند. تجمع این مواد باعث ایجاد التهاب و تورم در پلک می‌شود. تورم پلک بعد از سه روز (یا کمتر از سه روز) از بین می‌رود. استفاده از کمپرس آب سرد و بالا نگه داشتن سر نسبت به بدن هنگام استراحت کردن باعث تسریع در بهبودی تورم پلک بعد از جراحی می‌شود.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیش‌تری درباره جراحی زیبایی پلک و نحوه انجام آن کسب کنید می‌توانید روی بلفاروپلاستی بدون جراحی No surgical blepharoplasty کلیک کنید.

آیا بستن کامل چشم‌ها بعد از بلفاروپلاستی امکان‌پذیر است؟

چشم‌ها بعد از جراحی پلک متورم هستند و اثر بی‌حسی موضعی در آن‌ها وجود دارد. از این رو کاملا طبیعی است که نتوان به طور کامل آن‌ها را بست. در طول شش هفته اول بعد از جراحی، تورم به تدریج کاهش پیدا می‌کند و بعد از پایان این دوره، بسته شدن چشم‌ها به حالت طبیعی برمی‌گردد.

چه مدت بعد از بلفاروپلاستی شستن چشم‌ها جایز است؟

یک روز بعد از جراحی پلک Eyelid surgery شستن چشم‌ها مانعی ندارد؛ ولی از مالیدن و فشار آوردن به چشم‌ها باید خودداری شود؛ زیرا ممکن است تورم چشم‌ها را افزایش دهد یا ایجاد خونریزی کند. می‌توان از آب و پنبه یا پد برای تمیز کردن چشم‌ها استفاده کرد.

آیا سیاهی زیر چشم با جراحی بلفاروپلاستی Blepharoplasty از بین می‌رود؟

سیاهی زیر چشم‌ها در اثر افزایش سن، تغییرات ایجاد شده در شکل پلک‌ها یا تغییر در رنگدانه‌های پوست دور چشم ایجاد می‌شوند. بلفاروپلاستی پلک پایین Eyelids Surgery تیرگی چشم‌ها را کمتر می‌کند ولی برای از بین بردن آن‌ها به‌طور کامل باید از تکنیک‌های دیگری در کنار این عمل جراحی استفاده کرد.

آیا افراد سیگاری می‌توانند بلفاروپلاستی Blepharoplasty را انجام دهند؟

سیگار کشیدن باعث تأخیر در روند بهبودی بعد از بلفاروپلاستی پلک  Blepharoplasty می‌شود، احتمال ایجاد عوارض را افزایش می‌دهد و ممکن است باعث شود نتیجه جراحی رضایت‌بخش نباشد. افراد سیگاری که قصد دارند جراحی زیبایی پلک را انجام دهند، بهتر است یک هفته قبل از جراحی پلک Eyelid surgery از سیگار کشیدن خودداری کنند.

بخوانید:هزینه جراحی پلک  Cost of blepharoplasty


آیا نتایج بلفاروپلاستی Blepharoplasty برگشت‌پذیر است؟

جراحی پلک Eyelid surgery نتایجی طولانی‌مدت ایجاد می‌کند؛ حتی می‌توان گفت نتایج همیشگی هستند. در اغلب موارد، نتایج برگشت‌ناپذیر است؛ البته روند پیری پوست بعد از جراحی پلک ادامه دارد. اگر شخص بین سنین ۳۰تا ۵۰سالگی جراحی پلک انجام دهد، امکان دارد اثر افزایش سن روی پلک‌ها دوباره پدیدار شود.

 

 

 

 

 

 

 

نگار ریحانی بازدید : 160 پنجشنبه 12 اردیبهشت 1398 نظرات (0)

هیچ خانمی علاقه ای به پیر شدن ندارد و هر روشی را برای ازبین بردن نشانه های آن انجام می دهد، اولین علائم پیری افتادگی پلک ها می باشد، برای برطرف کردن این نشانه باید بلفاروپلاستی Blepharoplasty انجام شود. اگر شما عزیزان نیز جزو آن دسته از افراد هستید با ما همراه باشید تا درباره بلفاروپلاستی اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم.


جراحی پلک Eyelid surgery چیست ؟

یک روش بسیار موثر برای ازبین بردن نشانه های پیری چشم ها می باشد که به دلیل نتیجه بسیار مطلوبی که بر جای می گذارد مورد محبوبیت افراد قرار گرفته است.

بلفاروپلاستی Blepharoplasty پوست اضافه به همراه چربی هایی که در اطراف پلک ها وجود دارد را ازبین می برد که این امر موجب جوانسازی پوست می گردد.

برای انجام جراحی زیبایی پلک چشم  Eyelid Beauty Surgery باید در انتخاب جراح خود بسیار دقت کنید. توجه داشته باشید تا جراحی با تجربه و ماهر را انتخاب کنید.

 

بلفاروپلاستی

 بخوانید: عوارض جراحی پلک بالا  Eyelid surgery complications


جراحی زیبایی چشم Eyelid Beauty Surgery  پلک پایین

جراحی پلک پایین چشم Eyelids Surgery جهت برطرف شدن پف زیر چشم ها انجام می شود. طی جراحی پلک پایین ، چربی اضافی موجود در زیر چشم ها برداشته و بافت نگهدارنده پلک پایین کشیده و محکم می گردد.

جراحی پلک Eyelid surgery پلک بالا

افرادی که با افتادگی پلک مواجه شده اند کاندیدای مناسبی برای بلفاروپلاستی پلک بالا می باشند. این جراحی زیبایی به افراد کمک می کند تا هم بینایی خود را مجددا به دست آورند هم به زیبایی خود دست یابند.

تورم بعد از جراحی بلفاروپلاستی Blepharoplasty

پس از انجام جراحی پلک ممکن است با تورم و کبودی روبه رو شوید که پس از 3 روز با انجام مراقبت های لازم پس از جراحی ، برطرف می شود.


مراقبت های بعد از جراحی پلک چیست؟ Postoperative care of the eyelids

  • برای تسریع در روند بهبودی از کیسه یخ ( کمپرس یخ ) استفاده کنید.
  • به مدت 3 روز این کمپرس را بر روی چشم های خود قرار دهید.
  • توجه داشته باشید از تماس مستقیم کمپرس بر روی پوست خودداری کنید.
  • بهتر است در روز های ابتدایی به صورت نیمه نشسته استراحت کنید.

مراقبت های بسیاری پس از جراحی پف زیر چشم Puffy surgery under the eyes وجود دارد که در مقالات بعدی به آن ها خواهیم پرداخت.

هزینه جراحی پلک Eyelid surgery

لازم به ذکر است هنگامی بیمه هزینه جراحی پلک بالای چشم Eye Surgery را به عهده می گیرد که این جراحی بر روی پلک بالا جهت افزایش دید بیمار انجام شود در غیر این صورت یک عمل زیبایی به حساب می آید و بیمه هزینه جراحی های زیبایی را پرداخت نمی کند.

به دلیل فاکتور های بسیاری که در جراحی زیبایی پلک تاثیر گذار است نمی توان هزینه دقیق آن را بیان کرد. برای آگاهی از این هزینه می توانید به مطب دکتر امید ابراهیمی مراجعه کنید.

جراحی پف زیر چشم Puffy surgery under the eyes


drebrahimi.org


 

بلفاروپلاستی Blepharoplasty

 

 

بلفاروپلاستی Blepharoplasty

 

 

بلفاروپلاستی Blepharoplasty

 

 

جراحی پلکEyelid surgery
جراحی پلکEyelid surgery
جراحی پلکEyelid surgery
جراحی پلک پایین چشمEyelids Surgery

جراحی پلک بالای چشم Eye Surgery

 

 

جراحی زیبایی پلک چشم  Eyelid Beauty Surgery

 

 

جراحی زیبایی چشم Eyelid Beauty Surgery

 

 

بخوانید : عوارض جراحی پلک بالا  Eyelid surgery complications

 

 

جراحی پف زیر چشم Puffy surgery under the eyes

 

 

بخوانید:مراقبت های بعد از جراحی پلک چیست؟ Postoperative care of the eyelids

نگار ریحانی بازدید : 162 دوشنبه 02 اردیبهشت 1398 نظرات (0)

بلفاروپلاستی چیست؟ What is blepharoplasty


بلفاروپلاستی Blepharoplasty نوعی جراحی است که پلک ها را از سطح چشم بالا کشیده و اقدام به حذف پوست، عضلات و چربی اضافی در چشم ها می نمایند. چربی بیش از حد ممکن است در بالا و یا زیر پلک ها جمع می شود و باعث تضعیف ابروها، چسبیدن به لبه های بالا و کیسه های زیر چشم می شود.
پوست اضافی در اطراف چشم ها می تواند دید (دید محیطی)، به خصوص قسمت های فوقانی و بیرونی چشم انداز را کاهش دهد. با جراحی پلک Eyelid surgery یا بلفاروپلاستی Blepharoplasty می تواند این مشکلات بینایی را کاهش داده یا از بین برد.
جراحی پلک Eyelid surgery شامل پوشش بیمه  نمی باشد اما اگر برای بهبود بینایی صورت گیرد ممکن است که بیمه مقداری از هزینه را تقبل نماید.
بلفاروپلاستی در اهواز
عوارض جراحی پلک Eyelid surgery complications

جراحی پلک بالا Top eyelid surgery با کمترین عوارض جانبی همراه است البته در صورتی که به یک جراح یا فوق تخصص جراحی پلاستیک حاذق مراجعه شود در غیر این صورت باعث رخداد برخی از علائم می شود، از جمله:
عفونت و خونریزی مقداری
دشواری بسته شدن چشم ها و سایر مشکلات پلک
آسیب به عضلات چشم
تغییر رنگ پوست
به طور موقت تاری دید

بخوانید:مراقبت های بعد از عمل جراحی پلک چیست؟ Postoperative care of the eyelids


اقدامات قبل از جراحی پلک Eyelid surgery یا بلفاروپلاستی
ابتدا با مراجعه به یک فوق تخصص جراحی پلاستیک اقدام به پرسیدن برخی از سوالات از جمله: جراحی های قبلی و شرایط گذشته یا حال حاضر، آلرژی، مشکلات گردش خون، مشکلات تیروئید و دیابت و… را می نماید. پزشک همچنین در مورد استفاده از داروها، ویتامین ها، مکمل های گیاهی، الکل، تنباکو و مواد مخدر نیز پرس و جو نماید.
سپس فوق تخصص جراحی پلاستیک اقدام به معاینه فیزیکی چشم می نماید و به بررسی  و اندازه گیری قسمت هایی از پلک ها می کند.
در آخر از بیمار می خواهد که از چشمان در زاویه های مختلف عکس گیرند این عکس ها با برنامه ریزی جراحی، ارزیابی اثرات فوری و بلند مدت آن کمک می کند.
توقف مصرف هر دارویی یا مکمل گیاهی مرتبط با افزایش خونریزی. از فوق تخصص جراحی پلاستیک خود بپرسید که چه مدت قبل از جراحی نیاز دارید که این داروها را متوقف کنید. فقط داروهایی را که توسط جراحتان تایید شده است را مصرف کنید.

نحوه جراحی پلک Eyelid surgery
بلفاروپلاستی Blepharoplasty معمولا در یک بستر سرپایی انجام می شود. فوق تخصص جراحی پلاستیک تزریق داروهای خفیف را به پلک های بیمار اعمال می کند و داروهای وریدی را به تزریق می کند تا ناحیه مورد جراحی بی حس شود.
اگر عمل جراحی بر روی پلک های فوقانی و پایینی باشد، فوق تخصص جراحی پلاستیک معمولا در ابتدا روی لبه های بالای عمل می کند. پوستی اضافی، عضله و احتمالا چربی را برداشته و برش را می بندد.
برخی از خدمات دکتر بابائی فوق تخصص جراحی پلاستیک
جراحی بینی
جراحی شکم
لیپوماتیک
لیفت صورت
منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم
با تشکر مدیریت سایت

نگار ریحانی بازدید : 157 پنجشنبه 29 فروردین 1398 نظرات (0)

چشمها دریچه ای به سوی روح و روان انسانهاستدر ارتباطات غبر کلامی و بیان احساسات، چشمها نقش بسیار مهمی ایفا می کنندچشمها به راحتی می توانند حالتهای هیجانی مانند عصبانیت، غمگینی، شادی، تعجب، ناامیدی، عشق و … را بیان کنندهمین خصوصیات چشمها باعث می شود با وجودی که تغییرات پیری در تمام بخشهای صورت ایجاد می گردد، این تغییرات در قسمت بالای صورت اطراف چشمهابسیار بیشتر از قسمت پایین صورت خود را نشان دهد.

عضلات اطراف چشم در ابراز احساسات از طریق چشم بسیار نقش موثری دارنددر روند پیر شدن، تغییراتی در این عضلات و پوست روی انها به صورت شلی و افزایش چین ایجاد می شودجراحی پلک -بلفاروپلاستی (جراحی پلک Eyelid surgery) در بازگرداندن این تغییرات به حالت جوانی به طور موثر عمل می کند و امروزه این کار به صورت شایع انجام می شود.

قبل از انجام بلفاروپلاستی Blepharoplasty Belpharoplasty  (اصلاح افتادگی پلک):

بررسی دقیق نواحی اطراف چشم بسیار مهم استدر پلک بالا، توجه به وضعیت ابروها و بررسی افتادگی ابرو از اهمیت بالایی برخوردار استبرای کسب بهترین نتیجه از جراحی پلک و همچنین جلوگیری از عارضه بسته نشدن پلک، باید ابتدا افتادگی ابرو برطرف شوددر نظر نگرفتن همین نکته کوچک می تواند هر جراحی پلک بالا را به اشتباه بزرگی منتهی کندپزشکی که قبل از بلفاروپلاستی بدون جراحی No surgical blepharoplasty (جراحی افتادگی پلک بالا)، از افتادگی ابرو بی اطلاع باشد و یا ان را در نظر نگیرد، ناخودآگاه مقدار بیش از حدی از پوست پلک بالا را برمی دارد و همین امر باعث می شود که بعد از جراحی پلک بالا، چشمها به درستی بسته نشوندبه طور کلی برای جلوگیری از عارضه بسته نشدن چشمها در جراحی پلک بالا (جراحی افتادگی پلک بالا)، حداقل 20 میلیمتر پوست سالم باید از زیر ابرو تا لبه مژه ها باقی مانده باشددر مورد پلک پایین نیز قبل از انجام جراحی پلک – بلفاروپلاستی Blepharoplasty  (جراحی زیبایی پلک)، باید وضعیت گونه ها بررسی شوداصلاح افتادگی گونه ها و برطرف کردن گودی زیر چشم با تزریق ژل یا تزریق چربی، می تواند باعث شود که نتایج فوق العاده ای از جراحی پلک بدست آیددر جراحی پلک پایین نیز مانند جراحی پلک بالا، هدف مهم ما، اصلاح شلی و افتادگیهای بافتهای زیر پوستی است به این معنی که حداقل پوستی که برای برطرف کردن چینهای زیر چشم لازم است برداشته می شودبرداشتن بیش از حد پوست در جراحی پلک پایین، علاوه بر اینکه خطر بسته نشدن پلک را به دنبال دارد، می تواند به پیر تر نشان دادن چشمها منجر شود.



 با افزایش سن، پلکها (اطراف چشم) چه تغییری می کنند؟

با افزایش سن و پیری صورت، تقریبا در همه افراد پوست پلک شل و دارای چینهای زیاد می شود. در برخی افراد چربی های زیر پلک زیاد شده و به صورت پف در پلک بالا یا پایین خود را نشان می دهد. همزمان با افتادگی پلک بالا، ابروها دچار افتادگی می شوند و فاصله بین چشم و ابرو کاهش می یابد.همزمان با تغییرات پلک پایین، افتادگی گونه و کم شدن چربیهای زیر چشم نیز دیده می شود. گاهی علائم پیری در دو طرف صورت با یکدیگر متفاوت است، به این معنی که ممکن است یک پلک یا ابرو نسبت به سمت مقابل ، افتادگی کمتر یا بیشتری داشته باشد. اصلاح همزمان این غیر قرینگی در حین عمل جراحی پلک – بلفاروپلاستی Blepharoplasty (جراحی پلک Eyelid surgery) برای رسیدن به نتیجه مطلوب الزامی است.

برای جوان سازی پلک ها (اطراف چشم) چه کارهایی می توان کرد؟

  • همه ما می دانیم که با برداشتن پوست اضافه در کسانی که افتادگی پلک ناشی از پوست اضافه دارند (جراحی پلک Eyelid surgery )، می تواند در جوانسازی صورت تغییر زیادی ایجاد کرد.
  • گاهی افتادگی پلک، به صورت واقعی نیست و نمای ایجاد شده به دلیل افتادگی ابروست، لذا با اصلاح ابرو، زیبایی چشمها بیشتر می شود.
  • در مواردی که چینهای اطراف چشم (پلک و ابرو) زیاد باشد و افتادگی پلک خفیف باشد، با روشهایی بسیار آسانتر از جراحی پلک ( بلفاروپلاستی )، می توان جوانسازی اطراف چشم را انجام داد. یکی از بهترین و مرسومترین روشها، استفاده از بوتاکس در این نواحی است. اصلاح گودی زیر چشم (ناودان اشکی) در جوانسازی پلک پایین بسیار مهم است. این کار را می توان با تزریق چربی زیر چشم یا تزریق ژل در این ناودان اصلاح کرد. تزریق چربی در این قسمت اثر دائمی و ماندگار دارد.


جراحی زیبایی پلک بالا

در پلک افراد جوان، معیارهای زیر نشان دهنده جوانی و زیبایی است:

1. وجود شیار پلک بالا، به زیبایی پلک کمک می کنددر نژاد آسیایی، ممکن است شیار پلک بالا و جود نداشته باشد و یا فاصله آن از لبه پلک کم باشد. (فاصله لبه پلک تا شیار پلک بالا، در خانمها برای آرایش کردن و سایه چشم به کار می رود، و کاهش مانع آرایش مناسب چشم می شود)

2. فاصله بین شیار پلک بالا تا زیر ابروها، ۳ تا ۵ برابرفاصله بین لبه موژه ها تا شیار پلک بالا است. (با افزایش سن، این نسبت بهم می خورد)

3. پلک بالا حدود ۲-۳ میلیمتر از عنبیه را می پوشاند در حالی که پلک پایین مماس با عنبیه است یا تنها ۱ میلیمتر روی آن را می پوشاند.


بخوانید:جراحی پف چشم چگونه صورت می گیرد؟ Puffy eye surgery

جراحی زیبایی پلک | بلفاروپلاستی

با افزایش سن، پلک بالا چه تغییری می کند؟

در اثر افزایش سن، ۴ تغییر اصلی در پلک بالا و نواحی اطراف ایجاد می شود که برای جوانسازی آن باید مورد ارزیابی قرار گیرداین ۴ تغییر اصلی به صورت زیر است.

1. شل شدن و افزایش پوست پلک باعث کاهش یا از بین رفتن فاصله شیار پلک بالایی از لبه موژه ها می شود)

2. افزایش بافت عضلانی اضافه در پلک بالا

3. حجیم شدن و بیرون زدن چربیها در نواحی مختلف پلک بالا

4. پایین آمدن همزمان ابروها

همه افراد به یک نسبت دچار این تغییرنمی شوند لذا برای جوانسازی پلک بالا، باید مشخص شود که کدامیک از تغییرات ایجاد شده و برای جوانسازی لازم است اصلاح شودلذا در جراحی زیبایی پلک، ممکن است در پلک یک فرد، چربیهای بیشتری برداشته شود در صورتی که در پلک فرد دیگر، مقدار بیشتری از عضلات و پوست برداشته شود.

قبل از بلفاروپلاستی پلک  Blepharoplasty بالا، وضعیت پلک به صورت زیر است، و ما باید آن را مطابق وضعیت دوران جوانی نماییم.

تعییرات پلک بالا با افزایش سن | جراحی زیبایی پلک بالا

مراحل جراحی پلک بالا و بلفاروپلاستی پلک پایین Eyelids Surgery

1. طراحی و محاسبات

با محاسبات دقیق زیر می توانیم محل برش جراحی، مقدار پوست اضافه ای که لازم است برداشته شود و محلی که چین پلک بالا قرار است در انجا قرار گیرد را تعیین می نماییم.

طراحی و محاسبات دقیق محل برش جراحی زیبایی پلک | جراحی اصلاح افتادگی پلکتوجه: درحین بررسیهای قبل از عمل و در طول مدت جراحی، این نکته در نظر گرفته می شود که فاصله لبه مژه ها تا زیر ابرو به کمتر از 20 میلیمتر نرسد تا زیبایی پلک برقرار بماند و تضمینی برای بسته شدن طبیعی پلک بالا گردد.

2.برداشتن پوست (اهی همراه با عضلهاضافه پلک بالا:

ثابت ترین اقدام در جراحی پلک بالا، این است که پوست اضافه ای که با افزایش سن ایجاد شده را برداریم، با این کار و رعایت استاندارها، می توانیم بدون نگرانی از عوارض خطرناک، تغییر بسیار مفیدی در جوانسازی اطرف چشم ایجاد کنیمبسیاری از مراجعه کنندگان جوانی که دچار افتادگی خفیف پلک می باشند، تنها به همین تغییر نیاز دارند و اقدام دیگری لازم نیست.

برداشتن پوست اضافه در جراحی زیبایی پلکتوجه: اغلب مقداری از عضله اضافی پلک بالا به همراه پوست برداشته می شود.

جراحی زیبایی پلک بالا | اصلاح افتادگی پلک3. اصلاح چربیهای اضافه یا جا به جایی چربیها:

در برخی از افراد، پس از برداشتن پوست و عضله اضافی پلک بالا، مقداری چربی از قسمتهایی که پف بیش از حد دارند برداشته می شودبرداشتن چربی، در همه بیماران به یک صورت انجام نمی گیرددر برخی افراد این کار فقط در قسمت میانی پلک بالا لازم است در حالی که در برخی دیگر در قسمت داخلی چشم، چربیهای اضافه برداشته می شوند همچنین برخی ممکن است چربیهای اضافه در هر دو منطقه برداشته شود در نهایت برخی از افراد اصلا به برداشتن چربی نیازی ندارند و مهمتر اینکه دربرخی از افراد لازم است چربی ها را فقط از بخشی که زیاد است به سمت بخشی که کمبود چربی دارد منتقل کنیم تا بهترین نتیجه زیبایی پلک را بدست آوریمدر تصویر زیر محلهایی که ممکن است چربیهای مختلف آن برداشته شود، نشان داده شده است.

برداشتن چربی اضافه پشت پلک | جراحی زیبایی پلک

3. بالابردن و ثابت کردن ابرو همزمان با اصلاح پلک بالا و از همان برش جراحی:

همزمان با جراحی زیبایی پلک بالا، جراح می تواند، ابروها را کمی از محل خود بالاتر ببرد و ثابت کنددر این روش، بخشهایی از انتهای ابرو دم ابرواز بافتهای زیرین خود آزاد می شود و به قسمتهای بالاتر منتقل می گردد، سپس در محل جدید با استفاده از بخیه هایی به بافتتهای زیرین خود بخیه می شود.

این روش اقدامی است که نتیجه جراحی پلک را به صورت بسیار بارزی بهبود می بخشد، همچنین این کار باعث می شود نتیجه بدست آمده در جراحی پلک به مدت طولانی تری (سالیان طولانیماندگار بماندمن ثابت کردن (فیکس کردنابرو را به اغلب مراجعه کنندگان برای جراحی پلک توصیه می کنماین تکنیک به نوعی تضمین کننده اثر ماندگار جراحی زیبایی پلک استشما مراجعه کننده عزیزی که تمایل به جراحی زیبایی پلک دارید، در سالهای آینده، به طور طبیعی با افتادگی ابرو، که باعث بازگشت علائم افتادگی پلک است، روبرو خواهید شد، لذا با فیکس کردن ابرو، اثر زیبایی پلک به مدت بیشترب باقی خواهد ماندبا این حال این کار کاملا انتخابی است و تصمیم گیرنده اصلی، شما هستید.

با اطلاعاتی که در بالا گفته شد، شما به راحتی می توانید چند سوال بسیار مهم زیر که در مورد جراحی  پلک بالا وجود دارد، پاسخ دهید.

  • چرا در برخی افراد با وجودی که نیاز به جراحی زیبایی پلک داشتند و این کار را انجام داده اند، چهره آنها چندان جوانتر نشده است؟

در جراحی زیبایی پلک، توجه به علائم پیری ایجاد شده در پلک و رفع انها بسیار مهم استباقی ماندن هر کدام از علامت گفته شده در بالا، می تواند مانع نتیجه بهتر شودنکته ای که بیش از همه نادیده گرفته می شود، عدم توجه به وضعیت ابروها و برقرارکردن فاصله نرمال بین چشم و ابرو استدر افرادی که افتادگی ابرو دارند و در حین زیبایی پلک به آن توجه نمی شود، تا زمانی که افتادگی ابرو اصلاح نشود، نتیجه جراحی زیبایی پلک چندان رضایتبخش نخواهد بود.

  • چرا بعد از جراحی زیبایی پلک بالا، چشمها بسته نمی شود؟

گاهی به دلیل عدم محاسبه قبل از جراحی، پوست پلک بالا بیش از حد برداشته می شود، و این خطا منجر به اختلال حرکت پلک بالا می شودعامل اصلی که باعث می شود یک پزشک، دچار چنین اشتباه بزرگ شود، عدم بررسی وضعیت ابرو و عدم رعایت استانداردهای قبل از جراحی است.

  • چرا بعد از جراحی پلک بالا، نه تنها چشمها جوانتر نشده اند، بلکه کمی گود تر و مسن تر به نظر می رسند؟

در سالهای قبل، بسیاری پزشکان تمایل زیادی به برداشتن چربیهای پلک بالا داشتند، امروزه مشاهده شده که این کار تا حد امکان با احتیاط باید صورت گیرددر بسیاری از موارد بهتر است به جای برداشتن چربی، تنها چربیها را از ناحیه ای به ناحیه دیگر در پلک منتقل کنیم تا نتیجه بهتری بدست آوریم.


بخوانید: مراقبت های بعد از جراحی افتادگی پلک چیست؟  Postoperative care of the eyelids

 

  •  آیا ممکن است علامت افتادگی پلک، در یک فرد بسیار جوان دیده شود؟

علامت افتادگی پلک بالا، لزوما به دلیل تغییرات خود پلک نیستگاهی افتادگی ابرو، دقیقا علامت افتادگی پلک را ایجاد می کندتفکیک این دو از یکدیگر فقط با معاینه دقیق صورت می گیردافتادگی ابرو جنبه ارثی دارد و ممکن است در کودک ساله نیز علامت افتادگی ابرو را مشاهده کنیمبا مقایسه هر فردی که دچار افتادگی ابرو است، با بستگان نزدیکش، می توانیم علائم افتادگی ابرو را در افراد دیگر خانواده او ببینیمدر نمونه زیر شما اثر افتادگی ابرو بر پلک ها را بهتر درمی یابید.

جراحی پلک | اصلاح افتادگی پلکبیمار فوق برای جراحی پلک بالا مراجعه نمود، ولی با بررسی دقیق مشخص شد که افتادگی ابرو نمایی شبیه افتادگی پلک برای ایشان ایجاد نموده استلذا با اصلاح افتادگی ابرو به صورت اندوسکوپی، و بدون هیچ گونه جراحی پلک، فرم چشمها تغییر کرده و جوانسازی اطراف چشم صورت گرفته استبنابراین هر پلکی با وجود نشان دادن تغییرات ناشی از افزایش سن، لزوما نیاز به جراحی ندارد.

  •  آیا ممکن است در جراحی زیبایی پلک بالا، غیر قرینگیهای پلک اصلاح شود؟

گاهی در یک سمت فقط افتادگی پلک دیده می شود در صورتی که در سمت مقابل، علاوه بر افتادگی پلک بالا ، افتادگی ابروها نیز دیده می شود، در چنین حالتی، برای قرینه سازی، و جوانسازی پلک، لازم است افتادگی ابرو نیز در سمت مبتلا، اصلاح شودنمونه زیر در توضیح بهتر این مطلب کمک کننده است.

جراحی زیبایی پلک | بلفاروپلاستیهمانطور که در بالا دیده می شود، در سمت راست افتادگی پلک به همراه افتادگی ابرو مشاهده می شود و در این بیمار ابروی سمت راست پایین تر از سمت چپ قرار گرفته استدر حالی که در سمت چپ تنها افتادگی پلک مشاهده می شودبرای رسیدن به نتیجه بهتر در جراحی پلک بالا این فرد، در سمت راست به صورت همزمان افتادگی ابرو نیز اصلاح شده است.

بخوانید:هزینه جراحی پلک  Cost of blepharoplasty

drakbarbayat.com


 

 

 

 

بلفاروپلاستی Blepharoplasty

 

 

بلفاروپلاستی Blepharoplasty

 

 

بلفاروپلاستی Blepharoplasty

 

 

جراحی پلکEyelid surgery
جراحی پلکEyelid surgery
جراحی پلکEyelid surgery

بلفاروپلاستی پلک پایین Eyelids Surgery

 

 

بلفاروپلاستی بدون جراحیNo surgical blepharoplasty

بلفاروپلاستی پلک  Blepharoplasty

 

 

عوارض عمل بلفاروپلاستی Eyelid surgery complications

 

 

بخوانید:هزینه جراحی پلک  Cost of blepharoplasty

 

 

بخوانید:جراحی پف چشم چگونه صورت می گیرد؟ Puffy eye surgery

بخوانید:مراقبت های بعد از جراحی افتادگی پلک چیست؟  Postoperative care of the eyelids

 

 

 

 

نگار ریحانی بازدید : 123 دوشنبه 19 فروردین 1398 نظرات (0)

روز به روز بر تعداد متقاضیان جراحی پلک Eyelid surgery  اضافه می‌شود و افراد هزینه زیادی را برای انجام این نوع جراحی‌ها می‌پردازند.
تصویر قصد انجام جراحی بلفاروپلاستی را دارید؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از چاردیواری، هزینه‌های جراحی‌های زیبایی فقط مادی نیست و گاهی جراحی با موفقیت انجام نمی‌شود و هزینه جسمی و آسیب نیز برای فرد به همراه دارد که گاهی این هزینه جبران‌ناپذیر است. یکی از جراحی‌هایی که این روزها در بین برخی افراد بویژه خانم‌ها بسیار طرفدار پیدا کرده، جراحی پلک Eyelid surgery یا بلفاروپلاستی محسوب می‌شود. دکتر حمید عارف فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، نکاتی را در رابطه با این جراحی به شما می‌گوید.


بلفاروپلاستی چیست؟ What is blepharoplasty


پاک کردن گرد پیری از پشت پلک

به طور کلی، پوست پلک نازک است و با افزایش سن، دچار تغییراتی چون چین و چروک و افتادگی می‌شود که این مساله می‌تواند شکل ظاهری پلک را تغییر بدهد. چین پشت پلک، در همه سنین وجود دارد ولی با افزایش سن، مقدار این چین بیشتر و بیشتر می‌شود. عمل جراحی پلک Eyelid surgery، در واقع یک عمل جراحی پلاستیک به حساب می‌آید که جراح با بهره‌گیری از روش‌هایی خاص، افتادگی پلک را برطرف می‌کند.

متقاضیان این جراحی، بیشتر خانم‌ها هستند. بلفاروپلاستی بیشتر برای افرادی که بالای 40 سال هستند کاربرد دارد.عمل جراحی بلفاروپلاستی، در واقع یک عمل جراحی زیبایی به حساب می‌آید ولی به این معنا نیست که کاربردهای درمانی نداشته باشد. برای‌ مثال، در شرایطی که مقدار افتادگی و چین پشت پلک زیاد باشد و با افزایش سن این افتادگی و چین، شدیدتر شود و بینایی فرد (کاهش میدان دید فرد) را با مشکل مواجه کند، باید حتما از بلفاروپلاستی برای رفع این مشکل بهره گرفت.


بخوانید:مراقبت های بعد از عمل جراحی پلک چیست؟ Postoperative care of the eyelids

 

 


بی‌خیال جراحی شوید

یک راه ساده برای این‌که بتوان فهمید پلک، مناسب بلفاروپلاستی Blepharoplasty است یا نه، وجود دارد. برای این منظور، فرد باید پوست چین خورده پشت پلک خود را در دست نگه دارد، چنانچه پوست پلک براحتی در دست قرار نگیرد، باید از انجام این نوع جراحی، صرف‌نظر کرد چون جراحی می‌تواند با عوارضی همراه باشد البته تشخیص قطعی این مساله به عهده پزشک متخصص پلاستیک است. آن دسته از افرادی که به صورت ارثی، پشت پلک آنها چین خوردگی دارد و همیشه ظاهر پوست پلک شل است، گزینه بهتری برای انجام این نوع عمل جراحی هستند. افرادی که پشت پلک‌شان به حالت پف‌دار است نباید عمل جراحی پلک چشم Eyelid surgery

 را انجام دهند، چون برداشتن چربی چشم در این دسته از افراد، وضعیت بدی را برای چهره ایجاد خواهد کرد.


پلک پایین هم هست

تنها پلک بالا با افزایش سن دچار این تغییرات نمی‌شود و پلک پایین نیز با افزایش سن، دچار این تغییرات خواهد شد. چربی‌های پلک پایین و به طور کلی چربی‌های دور چشم، با افزایش سن حالت بیرون زده پیدا می‌کنند. این چربی‌ها به طور‌ کلی، نقش نگهدارنده کره چشم را به عهده دارند. با حالت بیرون‌زدگی چربی، کره چشم دچار گودرفتگی خواهد شد. علاوه بر این، کاهش کلاژن پوست اطراف چشم هم می‌تواند باعث ایجاد گودی شود.

برای رفع این حالت چشم، برخی افراد پلک پایین خود را هم جراحی می‌کنند که جراحی پلک پایین، تفاوت‌هایی با پلک بالا دارد. برای جراحی پلک پایین، جراح یک سوراخ کوچک را داخل پلک پایین ایجاد می‌کند و چربی را از آن سوراخ بیرون می‌آورد. گاهی با بیرون آوردن چربی، پوست پلک پایین شل خواهد شد که برای برطرف کردن این مساله، پوست اضافه را نیز باید برداشت.


عوارض جراحی پلک Eyelid surgery complications

 

 

گاهی شل شدن پوست بالای ابرو و پیشانی در اثر افزایش سن باعث افتادگی ابرو به سمت پلک می‌شود که این مساله چهره فرد را پیر و عبوس می‌کند. به طور کلی، در حالت طبیعی، فاصله بین چشم و ابرو باید به اندازه یک چشم باشد و در صورتی که این فاصله نصف چشم شود، افتادگی پلک به وجود خواهد آمد. چنانچه جراح به اشتباه عمل جراحی بلفاروپلاستی را برای فردی که دچار افتادگی پوست بالای ابرو و پیشانی است، انجام بدهد، این مساله باعث می‌شود که ابرو به چشم نزدیک‌تر شده و چشم ظاهر نامطلوبی پیدا کند.

جراحی پلک با لیزر Laser eyelid surgery، مناسب همه افراد نیست و جراح در انتخاب بیمار باید دقت کافی را داشته باشد. یکی دیگر از مواردی که در اثر بلفاروپلاستی ایجاد می‌شود، پایین آمدن ابرو به اندازه یک تا دو میلی‌متر است پس بلفاروپلاستی باید در افرادی انجام شود که ابروهای آنها به طور طبیعی خیلی بالاتر از چشم‌ها قرار گرفته است. آن دسته از افرادی که متقاضی انجام عمل بلفاروپلاستی هستند، باید در انتخاب جراح خود دقت کافی را داشته باشند و این جراحی‌ حتما باید توسط پزشک متخصص پلاستیک، انجام شود.

پزشک باید مهارت کافی را برای انجام این نوع عمل جراحی داشته باشد در غیر این‌صورت، فرد با مشکلات جدی مواجه خواهد شد. علاوه بر باقی ماندن جای بخیه، این احتمال وجود دارد که پشت پلک فرد، گوشت اضافه آورد پس افرادی که می‌خواهند این نوع عمل جراحی پلک بالا Top eyelid surgery را انجام دهند، باید به این مساله نیز دقت کنند. یکی دیگر از عوارض بلفاروپلاستی، باز ماندن چشم‌هاست که در چنین شرایطی باید حتما جراحی مجدد انجام داد. از عوارض دیگر جراحی بلفاروپلاستی، عدم قرینه بودن پلک‌ها و افتادگی یکی از پلک‌هاست. چربی‌های چشم، تکیه‌گاهی برای چشم هستند و اگر پزشک مهارت کافی را برای برداشتن این چربی‌ها نداشته باشد، ظاهر چشم پیر و نازیبا خواهد شد و گودرفتگی چشم نیز افزایش پیدا می‌کند.



بلفاروپلاستی Blepharoplasty را فراموش کن

عمل جراحی بلفاروپلاستی، بیشتر مناسب افراد بالای 40 سال است و در شرایطی خاص، این عمل جراحی برای افراد با سن کمتر (حدود 30 سال) نیز انجام می‌شود.هر چه سن فرد بیشتر و بالای 40 سال باشد، احتمال انجام موفقیت‌آمیز این جراحی بیشتر است ولی انجام بلفاروپلاستی در سن پایین‌تر، با ریسک بسیار بالایی همراه می‌شود.باقی ماندن جای بخیه بعد از عمل جراحی، یکی از مهم‌ترین عوارضی است که در اثر جراحی بلفاروپلاستی در سنین زیر 40 سال وجود دارد. گاهی برخی از افراد در سنین 20 سالگی متقاضی انجام چنین عمل جراحی‌ای هستند که این دسته از افراد، باید جدا از انجام چنین کاری خودداری کنند چون نه‌تنها زیبایی چندانی نصیب‌شان نمی‌شود، بلکه ظاهر پلک‌شان هم نامطلوب خواهد شد.


http://jamejamonline.ir



،بلفاروپلاستی Blepharoplasty

 

 

بلفاروپلاستی Blepharoplasty

 

 

بلفاروپلاستی Blepharoplasty

 

 

جراحی پلکEyelid surgery
جراحی پلکEyelid surgery
جراحی پلکEyelid surgery
جراحی پلک چشمEyelid surgery
جراحی پلکEyelid surgery
جراحی پلک با لیزرLaser eyelid surgery

جراحی پلک بالا Top eyelid surgery

 

 

بخوانید: عوارض جراحی پلک Eyelid surgery complications

 

 

بلفاروپلاستی چیست؟ What is blepharoplasty

 

 

بخوانید:مراقبت های بعد از عمل جراحی پلک چیست؟ Postoperative care of the eyelids

نگار ریحانی بازدید : 141 شنبه 03 فروردین 1398 نظرات (0)

جراحی های پلک به عنوان بلفاروپلاستی Blepharoplasty شناحته شده اند ، در برخی موارد ، کانتوپکسی ( بالا بردن گوشه ی چشم ) و لیفت ابرو نیز هم زمان با بلفاروپلاستی Blepharoplasty انجام می شود.

برخی از افراد بر این باورند که بلفاروپلاستی برداشتن پوست اضافه ی پلک در چند دقیقه می باشد ، اما باید گفت در این جراحی لازم است که جراح پلاستیک موارد بسیاری را نظیر زاویه گوشه ی داخلی و خارجی چشم ، افتادگی ابرو ، رها شدن عضله ی چشم و … مورد بررسی قرار دهد.

 

بلفاروپلاستی

 

مشاوره ی قبل از جراحی پلک

مهم ترین مسئله پیش از جراحی این است که پیش از جراحی خواسته های تان را با جراح درمیان بگذارید ، زیرا ممکن است برخی از این خواسته ها تنها با جراحی پلک میسر نباشد.

ناقرینگی پلک های بالا ، بیرون زدگی استخوان گوشه ی چشم در بخش بیرونی که به اشتباه پف پلک تلقی می شود و فرد تقاضا دارد تا با جراحی پلک برطرف گردد ، نیازمند جراحی پیچیده تری می باش .

کبودی زیر چشم  را نیز با لیزر یا پیلینگ می توان رفع نمود.


بخوانید:هزینه جراحی بلفاروپلاستی  Cost of blepharoplasty

 

ویژگی های یک فوق تخصص جراحی پلک خوب

افراد برای کاهش احتمال عوارض ناشی از بلفاروپلاستی Blepharoplasty و افزایش احتمال دستیابی به نتیجه خوب از جراحی پلک ، باید یک جراح پلاستیک خوب را برای جراحی پلک های شان انتخاب کنند.

به همین منظور افراد می بایست از ویژگی های یک جراح پلاستیک خوب مطلع باشند.

ویژگی های یک جراح پلاستیک خوب عبارتند از:

  1. جراحی زیبایی پلک را با حفظ عملکرد طبیعی پلک ها انجام داده و سلامت بیمار را بر مسائل مالی ارجح می داند.
  2. قدرت تصور بالایی دارد.
  3. از اصول زیبایی شناسی و ریاضی آگاه است.
  4. اگر بیمار از جراحی پلک انتظارات غیرمعقول و غیرمنطقی داشته باشد تمام سعی خود را می کند که او را متقاعد کند و در صورتی که فرد متقاعد نگردد از جراحی پلک های او خودداری می نماید.
  5. بررسی ها و معاینات لازم را برای بیمار تجویز می کند.
  6. توصیه های لازم در رابطه با اقدامات قبل و بعد از جراحی پلک Eyelid surgery را به بیمار شرح می دهد.

 

 

 

نحوه انتخاب بهترین جراح پلاستیک

  1. افراد برای انتخاب یک جراح پلاستیک خوب باید به پرس و جو از آشنایان خود پرداخته و در گوگل به جستجو بپردازند.
  2. بعد از انجام تحقیقات لازم در رابطه با یک جراح پلاستیک خوب ، از اسامی جراحان پلاستیک یک لیست تهیه نمایید.
  3. به مطب جراحان پلاستیک رفته و با آن ها به صحبت در رابطه با انتظارت خود از عمل جراحی پلک بپردازید.
  4. از آن ها بخواهید تا نمونه کارهای خود را نشان شما دهند.

برای دیدن نمونه کار جراحی زیبایی پلک دکتر مهدی امین خاکی می توانید به اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

اقدامات قبل از جراحی پلک Eyelid surgery

  • تمام سوابق بیماری و درمانی تان را به جراح بگویید .
  • در صورتی که سن بیمار بیش از 45 باشد ، مشاوه قلب توصیه می شود .
  • روز قبل از عمل مصرف دارو های مکمل ، ویتامین E  ، استامینوفن و آسپرین را قطع نمایید .
  • پیش از آن که وارد اتاق عمل شوید صورت تان را تمییز بشویید و لوازم فلزی مانند دستبند و انگشتر را به همراه تان تحویل بدهید .
  • توصیه می شود مصرف سیگار را دو هفته قبل از جراحی پلک قطع کنید .

جراحی پلک افتاده بالا Eyelids Surgery در کلینیک ها انجام می شود .

چند ساعت بعد از اتمام جراحی و نرمال بودن علائم بیمار ترخیص می شود .

بیهوشی یا بی حسی موضعی

جراحی های پلک عموماً تحت بی حسی موضعی انجام می شود ، البته با بی هوشی نیز امکان پذیر است .

در مرحله ی ریکاوری به دلیل استفاده از قطره و پماد چشمی ممکن است دید تان تار باشد که برطرف خواهد شد .

بلفاروپلاستی

روش های جراحی افتادگی پلک  Eyelids Surgery

در بلفاروپلاستی ، در جراحی پلک بالا پوست و ( شاید عضله ) روی پلک فوقانی و کیسه های چربی برداشته می شود .

افتادگی پوست پلک با افتادگی پلک متفاوت است و اگر بخواهیم افتادگی پلک نیز برطرف بشود این افتادگی را هم می توان اصلاح کرد .

جراحی پلک بالا موجب بهبودی موقعیت و فرم آن می شود و در نهایت ظاهری جوان تر خواهد داشت .

گاهاً در جراحی بالاکشیدن ابرو نیز ، همین محل برش ایجاد می شود و هر دو جراحی همزمان صورت می گیرد .

جراحی پلک پایین بیشتر برای برداشتن کیسه های چربی انجام می شود ، این جراحی بیشتر در افرادی جوان که پوست هنوز خاصیت الاستیته دارد ، انجام می شود و از طریق ملتحمه و بدون برش صورت می گیرد .

در برخی از موارد برای اصلاح تغییرات بافتی ، تزریق فیلر مصنوعی یا چربی خود فرد در  دور چشم نیز استفاده می گردد .

روش های لیزر و پیلینگ نیز گاهی برای رفع چین و چروک دور چشم انجام می شود .

اسکار جراحی پلک Eyelid surgery

محل جراحی پلک بالا در چین این پلک است .

به طور معمول و به ویژه در افراد خوش پوست دید ندارد .

جراحی پلک پایین هم از زیر مژه انجام شده و با ماساژ اسکار بعد از جراحی می توان به بهبودی محل جراحی کمک کرد.

 

بلفاروپلاستی

 

بخوانید:خطرات جراحی افتادگی پلک  Surgical Diseases of the Eyelid

 

مراقبت های بعد از جراحی افتادگی پلک چیست؟  Postoperative care of the eyelids

  • استفاده از کمپرس سرد ، در 48 ساعت اول بعد از جراحی ، به کاهش تورم و کبودی ناشی از جراحی کمک می کند  ، کیسه یخ نباید به طور مستقیم روی پلک قرار گیرد و باید روی پارچه یا گاز قرار بدهید .
  • 24 تا 48 ساعت بعد از جراحی می توانید به حمام بروید .
  • محل بخیه ها را با پماد های تجویز شده چرب نگه دارید .
  • معمولاً استفاده از اشک مصنوعی و نفازولین چشمی تا 48 ساعت اولیه بعد از جراحی تجویز می گردد .
  • معمولاً روز پنجم بخیه ها را می توتان کشید .
  • تا دوهفته بعد از جراحی از مصرف سیگار و داروهای مکمل خوراکی و تزریقی بپرهیزید ، برای تسکین درد فقط استامینوفن مجاز است .

دوران نقاهت

امکان این که در روز های اول برای مطالعه و این قبیل کار ها با مشکل مواجه شوید ، وجود دارد .

در کمتر از ده روز بعد از جراحی این مشکلات برطرف شده و می توانید فعالیت های روزمره تان را انجام بدهید ، اما توصیه ما این است تا 2 هفته از انجام فعالیت های سنگین بپرهیزید .


نتایج جراحی پلک افتاده چشم  Eyelids Surgery

معمولاً روند ترمیم و بهبود زخم ها چند هفته زمان می برد .

جراحی پلک مانند جراحی پلاستیک صورت اثری مثبت و طولانی مدت بر زیبایی چهره دارد .


dr-aminkhaki.ir


بلفاروپلاستی Blepharoplasty

بلفاروپلاستی Blepharoplasty

 

 

بلفاروپلاستی Blepharoplasty

 

 

جراحی پلکEyelid surgery
جراحی پلکEyelid surgery
جراحی پلکEyelid surgery

جراحی پلک افتاده چشم  Eyelids Surgery

 

 

جراحی پلک افتاده بالا Eyelids Surgery

 

 

جراحی افتادگی پلک  Eyelids Surgery

 

 

بخوانید:هزینه جراحی بلفاروپلاستی  Cost of blepharoplasty

 

 

جراحی پف بالای چشم  Puffy eye surgery

 

 

بخوانید:مراقبت های بعد از جراحی افتادگی پلک چیست؟  Postoperative care of the eyelids

 

 

بخوانید:خطرات جراحی افتادگی پلک  Surgical Diseases of the Eyelid

نگار ریحانی بازدید : 145 شنبه 04 اسفند 1397 نظرات (0)

 

بلفاروپلاستی چیست؟ What is blepharoplasty

 

با افزایش سن تغییراتی در اطراف چشمها ایجاد می شود که شامل افتادگی پوست و جابجایی چربی درون پلک می باشد. این تغییرات چهره شما را مسن تر نشان می دهند. اگر دوست دارید با یک جراحی ساده و با ایجاد اندکی تغییرات روی پلک ها، چندین سال جوانتر و زیباتر به نظر برسید، جراحی پلک بالا Top eyelid surgery می تواند انتخاب مناسبی باشد. با این جراحی پلک چشم Eyelid surgery طی یک ساعت می توان چشم های خسته، پلک های پف کرده و افتاده را تبدیل به چشمانی جذاب، شاداب و جوان کرد.

 

بخوانید:بلفاروپلاستی با لیزر  Laser eyelid surgery

 

 

علاوه براین، بلفاروپلاستی Blepharoplasty کاربرد درمانی هم دارد و می تواند میدان دید را با رفع افتادگی های شدید پلک بهبود بخشد. بعضی ها نیز به امید گربه ای شدن یا مصری شدن حالت چشم های شان زیر تیغ جراحی می روند. غافل از اینکه جراحی پلک Eyelid surgery در موارد غیر ضروری می تواند با عوارضی چون باز ماندن پلک موقع خواب و آبریزش دائمی از چشم همراه باشد.

 

بخوانیدهزینه بلفاروپلاستی به چه صورت است؟ Cost of blepharoplasty

 

 

مراقبت های بعد از عمل جراحی پلک چیست؟ Postoperative care of the eyelids

  1. بعد از عمل جراحی افتادگی پلک و جراحی پف زیر چشم Puffy surgery under the eyes اغلب نیاز به بستری شدن وجود ندارد .
  2. در عمل جراحی افتادگی پلک گاهی لازم است عمل در هر دو چشم صورت گیرد.در حالیکه به نظر شما علائم بیماری در یک چشم است.
  3. در جراحی افتادگی پلک اغلب تا مدتی چشم اندکی باز میماند که بایستی شبها با مصرف پماد چشمی مانع خشک شدن چشم شد . معمولا پس از چند ماه چشم با شرایط فوق سازگار شده و نیازی به مصرف پماد نیست
  1. پانسمان چشم روز پس از عمل برداشته می شود و بر حسب معاینه چشم ممکن است روز اول تا سوم چشم پانسمان شود ولی بعد از این زمان به پانسمان یا شیلد ( محافظ پلاستیکی ) نیازی نیست.
  2. در عمل جراحی افتادگی پلک  معمولا نوعی بخیه روی پلک داریم که طی دو هفته اول بعد از عمل برداشته می شود

  1. از بکار بردن مواد ارایشی ( سرمه , ریمل , مژه مصنوعی , لنزهای رنگی , مواد روغنی در اطراف چشم و ….) جدا خوداری نمائید و زمان شروع آن را از پزشک معالج سئوال کنید .
  2. مطالعه,تماشای تلویزیون و فعالیتهای عادی زندگی که توام با فعالیت شدید جسمانی نباشد و نحوه صحیح قرار گرفتن سر , رعایت شود بلامانع است .
  1. در هر مراجعه داروهای مصرفی بخصوص قطره ها را با خود بیاورید و نام انها را بخاطر بسپارید زیرا ممکن است به علت مشابهت ظاهری برخی قطره های چشمی و نداشتن دید کافی داروها را جابجا مصرف نمائید .

منبع: وب سایت دکتر رجبی


 

 

 

 

جراحی پلک چشم Eyelid surgery
جراحی پلکEyelid surgery
جراحی پلک با لیزرLaser eyelid surgery

جراحی پلک بالا Top eyelid surgery

 

 

بخوانید: عوارض جراحی پلک Eyelid surgery complications

 

 

بخوانید:مراقبت های بعد از عمل جراحی پلک چیست؟ Postoperative care of the eyelids

 

 

جراحی پف زیر چشم Puffy surgery under the eyes

 

 

بخوانیدهزینه بلفاروپلاستی به چه صورت است؟ Cost of blepharoplasty

 

 

بلفاروپلاستی Blepharoplasty

 

 

بلفاروپلاستی چیست؟ What is blepharoplasty

 

 

بلفاروپلاستی با لیزر  Laser eyelid surgery

 

 

بخوانید:مراقبت های بعد از جراحی افتادگی پلک چیست؟  Postoperative care of the eyelids

 

 

بخوانید: عوارض عمل جراحی پلک  Eyelid surgery complications

 

 


 

 

 

نگار ریحانی بازدید : 161 شنبه 20 بهمن 1397 نظرات (0)

بلفاروپلاستی چیست؟ What is blepharoplasty

 

عمل بلفاروپلاستی Blepharoplasty شامل برداشتن ظریف پوست های اضافه و تنظیم چربی های زیر پلک است .

می توان دو پلک پایین را با هم و پلک های بالایی را با هم جراحی کرد اما اکثرا پف پلکهای فوقانی و پایین بصورت همزمان عمل می شوند. 

 

بخوانید:مراقبت های بعد از عمل جراحی پلک چیست؟Postoperative care of the eyelids

 

 

ر این مطلب به پاسخ به برخی سوالات متداول درباره  جراحی پلک چشم Eyelid surgery می پردازیم.

 

سوال : جراحی پف زیر چشم  Puffy surgery under the eyes

من چشمهای پف کرده دارم که می خواهم عمل جراحی پلک بالا را انجام دهم. Top eyelid surgery

البته آن طوری که تحقیق کردم متوجه شدم که نوع جراحی پلک با لیزر Laser eyelid surgeryبهتر  است (نوعی که هم از لیزر برای برش استفاده می شود و هم برای پایان کار و محو کردن جای برش ) آیا شما این عمل را انجام می دهید؟

 

بخوانیدهزینه بلفاروپلاستی به چه صورت است؟ Cost of blepharoplasty



چون اخبارها در مورد ریکاوری متفاوت است. بعد از عمل چند روز به استراحت مطلق نیاز دارم و از چه روزی می توانم در بیرون خانه قدم بزنم یا مهمانی برم؟

پاسخ دکتر رجبی : خیر این بلفاروپلاستی با لیزر Laser eyelid surgery انجام نمیشود و با کوتر انجام میشود و هیچ تفاوتی هم در نتیجه نهایی ندارد بنده با هر دو روش انجام میدهم، ریکاوری ده روز تا دو هفته است اما خط برش بعد از ٢-٣ ماه محو می شود.

 

 

 

بخوانید:مراقبت های بعد از جراحی افتادگی پلک چیست؟  Postoperative care of the eyelids

 

 

 

 


سوال: بعد از عمل بلفاروپلاستی پلک پایین چند روز طول میکشه تا همه ورم های چشم برطرف بشه ونتیجه نهایی اون مشخص بشه

الان من دو هفته عمل پلک پایین انجام دادم ولی کاملا صاف نشده و هنوز مثل قبل ورم داره؟

پاسخ دکتر رجبی : بین دو هفته تا دو ماه

سوال : با سلام. اقای دکتر برای عمل جراحی پلک Eyelid surgery از بخیه های جذب استفاده میکنن؟

اگر نه، در صورت درخواست بیمار این کارو انجام میدن؟

پاسخ دکتر رجبی : خیر، خیر؛ نتیجه جراحی با نخهای قابل جذب مطلوب نیست.

 

بخوانید: عوارض جراحی پلک  Eyelid surgery complications

 

 

سوال : با سلام. کسانیکه کارشون عمدتا با کامپیوتره چند روز بعد از عمل بلفاروپلاستی میتونن با کامپیوتر کار کنن؟

پاسخ دکتر رجبی :

محدودیت خاصی ندارد فقط هفته اول تورم پلک زیاد است و شاید کمی اذیت شوید وگرنه پرهیز خاصی لازم نیست.

 

بخوانید: عوارض عمل جراحی پلک  Eyelid surgery complications



سوال : سلام آقای دکتر من ۳۳ سال دارم و یه مقدار افتادگی پلک بالا دارم.

به فکر جراحی بودم که با روش بلفاروپلاستی آشنا شدم. ممنون می شوم حدودا هزینه این کاررا  بفرمایید

پاسخ دکتر رجبی : تعیین هزینه بدون معاینه ممکن نیست.

 

نگار ریحانی بازدید : 169 پنجشنبه 18 بهمن 1397 نظرات (0)

در پاسخ به سوال بلفاروپلاستی چیست؟ What is blepharoplasty باید گفت بلفاروپلاستی Blepharoplasty ، 

جراحی پلک چشم Eyelid surgery است. این عمل به جهت اصلاح افتادگی پلک که در اثر بیماری یا بالا رفتن سن ایجادشده، انجام می‌شود. در این حالت عضلات و ماهیچه‌های اطراف چشم آویزان می‌شوند، گاهی حالت ابروها نیز افتاده شده و پوست پلک میدان دید را کم می‌کند.

در این عمل، با برداشتن عضلات اضافی، پوست و چربی، جوانی را به چشمان بازگردانده و درعین‌حال وسعت زاویه دید را به حالت اولیه گسترش می‌دهند. نتیجه این عمل درصورتی‌که توسط بهترین جراح پلک انجام شود، می‌تواند سال‌های سال دوام بیاورد و یا حتی مادام‌العمر باقی بماند. با این توصیفات بهتر است قبل از عمل زیبایی پلک، تحقیقات کامل و جامعی انجام دهید تا بهترین جراح پلک را جهت این کار انتخاب نمایید.

بلفاروپلاستی چیست

بلفاروپلاستی با لیزر Laser eyelid surgery روی کدام پلک انجام می‌شود؟

 

جراحی پلک Eyelid surgery، مانند دیگر عمل‌های زیبایی، نیاز به مشاوره دقیق از بهترین جراح پلک دارد. چنانچه مشاوره انجام شود، پزشک برای شما شرح خواهد داد که عمل شما مربوط به کدام قسمت پلک است.

دلیل این است که:

 اگر پلک بالای شما پف‌کردگی داشته باشد، کیسه‌های چربی در زیر پلک آویزان شده باشند و دید شما محدود شده باشد، پلک فوقانی نیاز به جراحی دارد و گاهی ابروها نیز باید بالا کشیده شوند زیرا سنگینی پلک ابروها را نیز به پایین کشیده است. ناگفته نماند هر مرحله‌ای که اضافه می‌شود، جراحی پلک بالا Top eyelid surgery هزینه متفاوت خواهد داشت.

اگر پلک پایینی شما پف‌کردگی داشته باشد، یعنی کیسه‌های چربی در زیر پلک تحتانی جمع شده است و در این حالت باید پلک پایینی عمل شود.جراحی پف زیر چشم Puffy surgery under the eyes حالت سوم درصورتی‌که سن پایین باشد و پوست همچنان سفتی و جوانی خود را داشته باشد، بدون جراحی و بازنمودن پلک، کیسه‌های چربی خارج می‌شود.

 

بخوانیدهزینه بلفاروپلاستی به چه صورت است؟

Cost of blepharoplasty

چه کسانی نیاز به بلفاروپلاستی دارند؟

مسلماً کسانی نیاز به عمل زیبایی پلک دارند که سنشان بالای سی سال باشد و پلک‌هایشان در اثر چربی افتاده و یا پف کرده باشد. چنین فردی نباید بیماری داشته باشد و باید ازنظر جسمی سالم باشد؛ زیرا بیماری‌ها درنتیجه عمل تأثیرگذارند.

همان‌طور که ذکر کردیم حتماً قبل از تصمیم به عمل با چند پزشک مشورت کنید تا بتوانید بهترین جراح پلک را پیدا نموده و از او بخواهید مشاوره کاملی قبل از عمل به شما بدهد. این مشاوره می‌تواند شامل طریقه عمل، عکس‌های بیمارانی که جراحی پلک و جراحی پلک با لیزر Laser eyelid surgery انجام داده‌اند، انتظاراتی که بعد از عمل حتی از جراح پلک نباید داشته باشید، عوارض جراحی پلک Eyelid surgery complications، بلفاروپلاستی هزینه کاملش چقدر است و …

این کار برای مشکلات زیر بی‌تأثیر است:

افتادگی بیش‌ازحد ابرو ، سیاهی دور چشم ، چروک‌هایی که روی پیشانی، دو طرف چشم و بین ابروها ایجادشده است.

 

عوارض عمل جراحی پلک  EYELID SURGERY COMPLICATIONS

بعد از پاسخ به سوال بلفاروپلاستی چیست باید گفت چنانچه بهترین جراح پلک عمل فوق را برای شما انجام دهد و بعد از عمل نیز توصیه‌های پزشکتان را موبه‌مو اجرا کنید، عوارضی نخواهید داشت. البته هر عمل جراحی سختی‌هایی دارد.

ورم پلک مورد جراحی، دوبینی یا گاهی تاری دید که گذراست، جوش‌هایی که در محل بخیه‌ها دیده می‌شود و به رنگ سفید است، نامتقارن بودن محل برش پلک‌ها، بسته نشدن پلک‌ها در هنگام خواب که تمام این عوارض پس از چند هفته برطرف می‌شوند.

در مورد جای زخم‌هایتان هم نگران نباشید زیرا این زخم‌ها تا چند ماه به رنگ صورتی و سپس به رنگ سفید درآمده و به مروز از بین می‌روند.

نتیجه عمل زیبایی پلک چیست؟

نتیجه عمل می‌تواند مشکلات قبل از عمل را رفع نموده و اعتمادبه‌نفس را به بیمار برگرداند.

ازجمله این نتایج می‌تواند وسعت میدان دید، زیبایی چشم‌ها، عدم نگرانی از افتادگی مجدد پلک و به دست آوردن اعتمادبه‌نفس در میان دوستان و آشنایان باشد.

 

در تصویر بالا می توانید نتیجه این جراحی را در مراجعه کننده دکتر رجبی مشاهده نمایید و پاسخ به سوال بلفاروپلاستی چیست را درک نمایید . برای دیدن نمونه کار های بیشتر به گالری جراحی ها مراجعه نمایید. همچنین با مراجعه به مطب و دریافت مشاوره بیشتر می توانید مطمئن تر درباره این جراحی تصمیم بگیرید.

آیا بلفاروپلاستی هزینه بالایی دارد؟

ازنظر هزینه عمل باید ابتدا با پزشک مشورت کنید و بنا به نوع عمل بلفاروپلاستی هزینه برای شما ارزیابی می‌شود. به دلیل متفاوت بودن نوع مشکلات پلکِ مراجعه‌کننده، بلفاروپلاستی هزینه متفاوتی خواهد داشت.

 

 

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی  Postoperative care of the eyelids


 

 


بهتر است مراقبت های بعد از جراحی پلک  Postoperative care of the eyelids را از پزشک خود بپرسید ولی مواردی که در زیر لیست شده است عمدتاً از طرف همه پزشکان توصیه می‌شود:

  • پس از اتمام جراحی، محل بخیه را با پماد چرب کنید.
  • به پانسمان چشم دست نزنید.
  • پلک‌های شما بعد از عمل بی‌حس هستند و شما نباید سعی در بازنمودن آن‌ها داشته باشید.
  • وقتی اثر داروی بی‌حسی از بین رفت، درد شروع می‌شود. سعی کنید قبل از شروع درد، مسکن مصرف کنید.
  • تا چند روز بعد از بلفاروپلاستی، کمپرس سرد روی پانسمان چشمانتان داشته باشید بدون این‌که آن‌ها را خیس کنید.
منبع: وب سایت دکتر رجبی


اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 727
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 53
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 158
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 328
  • بازدید ماه : 3,232
  • بازدید سال : 22,422
  • بازدید کلی : 129,907