loading...
زیبایی و سلامتی
نگار ریحانی بازدید : 118 شنبه 31 خرداد 1399 نظرات (0)

مزونیدلینگ برای سفید شدن پوست چگونه است؟

مزونیدلینگ از دو کلمه مزو که ابتدای کلمه مزودرم است و نیدلینگ که به معنی سوزن زدن می باشد تشکیل شده است. در واقع مزونیدلینگ ترکیبی از روش مزوتراپی و میکرونیدلینگ است که در این روش کوکتل های مزوتراپی  روشن کننده به عمق لایه مزودم فرستاده شده و درمان در این لایه انجام می شود. مزونیدلینگ  ممکن است با دستگاه مزوگان و یا درماپن انجام شود که عمق نفوذ سوزن و تعداد سوراخ های ایجاد شده در واحد سطح  تعریف می شود و کوکتل های مزوتراپی بطور مکانیزه به عمق مورد نظر فرستاده می شوند و تاثیر خود را می گذارند.

 

 

 

روش لیزر سفید کننده پوست  Laser whitening skin چگونه است؟

اشعه لیزر در طول موج ۵۱۰ نانومتر می تواند جذب رنگدانه ملانین شده و موجب از بین رفتن آن شود. با این وجود تاثیر درمانی لیزر قابل پیش بینی نیست و پاسخ دهی به درمان در افراد مختلف متفاوت است و لک هایی که در اثر التهاب ایجاد شده باشند بهتر است با این روش درمان نشوند.

mosaferian.com

 

زیبایی و سفیدی پوست برای بانوان بسیار مهم است. خانم ها برای سفید شدن پوست صورت و بدن و شفاف و شاداب نگه داشتن آن به استفاده از کرم ها، ماسک ها، ژل ها، لوسیون، بوتاکس، لایه بردارها و حتی قرص های زیبایی و روش های مزوتراپی روی می آورند. در این میان، یکی از نوین ترین روش ها که می توان آن را بهترین راه حل نامید، سفید کردن پوست با لیزر می باشد که در زمانی کوتاه و با هزینه ای منطقی قابل دسترس است و روش دیگر پی آر پی پوست صورت است که در هر دو روش می تواند این زیبایی و شادابی و سفید شدن پوست را برایتان به ارمغان بیاورد.

عوامل تعیین کننده رنگ پوست

 

رنگ پوست با میزان ملانین در پوست تعیین می شود. ملانین رنگ دانه ای است که توسط سلول های مخصوصی ساخته می شوند که ملانوسیت نام دارند. افرادی که پوست تیره ای دارند ملانین بیشتری دارند. میزان ملانین پوست شما عمدتا به مسائل ژنتیکی برمی گردد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید، هورمون ها، آسیب های پوستی و قرار گرفتن در معرض بعضی از مواد شیمایی نیز بر تولید ملانین تاثیر می گذارند. تغییر در رنگ پوست اغلب به خودی خود خوب می شود. برای مثال، برنزگی پوست وقتی میزان قرار گیری در معرض نور خورشید کاهش پیدا کند، کمرنگ می شود. اما با افزایش عمر رنگ رفتگی های مشخصی از قبیل لک صورت یا لکه های کبدی کمابیش به صورت دائمی باقی می مانند.

نحوه و طرز لیزر روشن کننده پوست Laser clearing skin 

 

همانطور که بسیاری از افراد در کشورهای غربی برای بدست آوردن زیبایی پوست خود را تیره می کنند، در کشورهای شرقی مردم برای روشن شدن پوست خود تلاش می کنند. سفید کردن پوست به شیوه های مختلفی صورت می گیرد.

 

این روش های رفع تیرگی پوست براساس سه نکته اصلی هستند: کاهش تولید رنگ دانه تیره، جلوگیری از تیره شدن پوست در هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب، تحریک تولید سلول ها جدید و لایه برداری لایه های سلول بالایی. انواع مختلفی از کرم های سفید کننده، ماسک و لوسیون، صابون،ژل، لایه بردار شیمیایی، لیزر، قرص و غیره برای سفید کردن پوست وجود دارد. به منظور کاهش تولید ملانین ( رنگ دانه تیره) مواد زیر در محصولات روشن کننده پوست مورد استفاده قرار می گیرند:

 

    آربوتین

    ویتامین c

    عصاره شیرین بیان

    کوژیک اسید

    رتینول ( ترتینوئین، رتینوئیک اسید تمام ترانس)

    ملانوستات

    هیدروکینون ( محصولات هیدروکینون تا اندازه ای خاصیت مسموم کننده دارند، اما هنوز در بعضی از محصولات با غلظت کم و ایمن مورد استفاده قرار می گیرند)

    گلوتاتیون

    آلفا هیدروکسی اسید

    آزلاییک اسید

 

این عامل ها مانع از فعالیت تیروزیناز ( آنزیم تنظیم کننده تولید ملانین) می شوند و باعث کاهش تولید رنگ دانه تیره می شود.

کرم های سفید کننده

 

این محصولات که همچنین کرم های برطرف کننده لک، روشن کننده، درخشان کننده پوست یا محو کننده پوست نامیده می شود با کاهش رنگدانه ای به نام ملانین در پوست باعث سفید شدن پوست می شوند. اغلب افرادی از کرم های سفید کننده برای درمان مشکلات پوستی از قبیل لکه های پیری، جای زخم آکنه یا رنگ رفتگی مرتبط با هورمون ها استفاده می کنند. استفاده از این کرم ها همچنین برای روشن کردن پوست هایی است که به صورت طبیعی تیره هستند.

 

کرم های لیزر روشن کننده پوست Laser clearing skin  خطراتی را در پی دارند. همانند هر محصول جدید دیگر، قبل از خرید و استعمال کرم سفید کننده برچسب و اطلاعات روی آن بخوانید.

لایه برداری

 

لایه برداری شیوه دیگری است که با استفاده از آن می توان پوست را روشن کرد. اثر روشن کنندگی پوست در لایه برداری به عمق لایه برداری پوست بستگی دارد. لایه برداری زیاد باعث می شود که دورترین لایه های سلول خشک و مرده جدا شوند، تولید سلول جدید تحریک شود و ظاهر شدن لایه های سلولی روشن جدید سرعت بخشیده شود. به منظور به دست آوردن یک اثر روشن کنندگی نمایان به مجموعه ای از درمان های بیشتر نیاز است. به جز لایه برداری سطحی، شیوه های لایه برداری عمیقی مثل جوان سازی پوست با لیزر، کرایوتراپی ( سرمادرمانی)، لایه برداری شیمیایی عمیق و غیره وجود دارد. این روش ها باعث جدا شدن لایه های پوستی و سلول های رنگ دانه ای عمیق تر و سفید شدن نمایان پوست ( که گاهی اوقات دائمی است) می شود.لایه برداری عمیق علی رغم کارایی بالایی که دارد، خطرات و عوارض جانبی شدیدی مثل ایجاد جای زخم و اختلالات رنگ دانه ای دارد.لایه برداری پوست معمولا برای افراد دارای پوست سیاه و تیره توصیه نمی شود.

 

به منظور کاهش خطرات لایه برداری زیاد و عمیق، روش های لایه برداری متوسط وجود دارند که نتایج روشن کنندگی پوست نمایانی را عرضه می کنند و خطر آسیب دیدگی و اثرات ناخواسته دیگر کمتری دارند.

 

محافظت از پوست در برابر برنزه شدن یکی از مسائل مهم دیگر در سفید کردن پوست است.محافظت از پوست در برابر قرارگیری در معرض نور خورشید و استفاده روزانه از کرم های ضد آفتاب ضروری است.

کرم ها

 

لوسیون روشن کننده پوست یا کرم روشن کننده پوست در مغازه های لوازم آرایشی موجود هستند. این کرم ها که همچنین روشن کننده پوست، کرم های محو کننده، یا درخشان کننده پوست نامیده می شود اغلب به از بین بردن لکه های تیره، کم رنگ کردن رنگ کلی پوست و حتی الگوهای تغییر رنگ کمک می کنند. از رایج ترین مواد اولیه برای کرم های سفید کننده می توان به عصاره شاه توت، توت خرس، آلفا۰آربوتین، عصاره شربت لیمو، کوژیک اسید و پودر امبلیکا اشاره کرد.

 

بخوانید: عوارض لیزر سفید کننده پوست چیست?   What are the effects of whitening laser lasers

 

 

 

 

صابون

 

لیزر روشن کننده پوست Laser clearing skin  معمولا با ممانعت از تولید ملانین ، رنگدانه پوست حاصل می شود. صابون هایی ساخته شده اند که به روشن کردن پوست کمک می کنند. این صابون ها که به صابون های سفیدکننده مشهورهستند، اغلب از عصاره میوه طبیعی مثل انبه هندی یا میوه های استوایی بدست می آیند. شیرین بیان سیاه یکی از مواد اصلی صابون های روشن کننده پوست است.

 

فن آوری های لیزر برای درمان بیماری پوستی مثل چین و چروک ریز، جای زخم آکنه، ملاسما، مشکلات رنگ پوست و لکه های تیره مورد استفاده قرار می گیرند. برای سفید کردن پوست با لیزر از پرتو لیزر برای جدا کردن لایه بالایی پوست استفاده می شود و در عین حال پوست زیرین گرم می شود تا رشد سلول های پوستی جدید را تحریک کند.

 

با وجود اینکه سفید کردن پوست با لیزر برای درمان لکه های ملاسما و روشن کردن لکه های تیره اثربخشی خوبی دارد، روش های تهاجمی تر گاهی اوقات منجر به هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب ( افزایش تیرگی پوست) در نواحی درمان شده می شود. این مساله در بین افرادی که پوست تیره تری دارند بیشتر رواج دارد.

لیزر درمانی

لیزر روشن کننده پوست در مشهد   Laser whitening skin

 

برطبق گفته مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی، جوان سازی پوست با لیزر در ابتدا در دهه ی ۱۹۸۰ عرضه شد. در این زمان لیزرهای دی اکسید کربنی برای اولین بار برای عرضه پرتوهای نور پایدار به پوست مورد استفاده قرار گرفتند. این روش درمانی بعدها به دلیل داشتن عوارض جانبی زیادی مثل ایجاد جای زخم ، دچار تغییر شد و نسل جدید لیزرهای دی اکسیدکربنی و لیزرهای اربیم عرضه شدند که می توانستند انرژی نور پالس دار بسیار کوتاهی را برای جدا کردن پوست در یک روش کنترل شده تر ارائه کنند.

 

این روش درمانی جوان سازی پوست با لیزرتخریبی نام دارد و در حالی که بیشترین کارایی را دارد، عوارض جانبی قابل توجه و زمان بهبودی طولانی ۲ تا ۳ هفته ای دارد.

 

درچند سال گذشته، شاهد ظهور فن آوری های جدید جوان سازی پوست با لیزرفرکشنال و لیزر سفید کننده پوست  Laser whitening skinبوده ایم که سعی دارند این خطرات را به حداقل برسانند و زمان بهبودی را کاهش دهند.

 

 

 

 

 

iranianclinic.com

 

 

لیزر سفید کننده پوست در تهران   Laser whitening skin

 

 

 بهترین متخصص لیزر پوست در مشهد  Best Skin Laser Expert 

 

 

هزینه لیزر سفید کننده پوست در  تبریز   The cost of laser bleaching skin

 

 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 727
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 53
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 158
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 322
  • بازدید ماه : 3,226
  • بازدید سال : 22,416
  • بازدید کلی : 129,901