loading...
زیبایی و سلامتی
نگار ریحانی بازدید : 90 شنبه 31 خرداد 1399 نظرات (0)

روش BHT در کاشت مو Hair transplantation 

واژه BHT مخفف Body Hair Transplant می باشد و در این روش، برای کلینیک کاشت مو  Hair transplantation به طور معمول، از موهای سر فرد استفاده می شود، اما در صورتی که موی کافی در بانک موی فرد وجود نداشته باشد و بانک موی او برای کاشت مناسب نیست و نتیجه دلخواه به دست نمی دهد و از آنجایی که ساختار و کیفیت موی سایر نواحی بدن مانند پا، شکم، شانه ها. پشت بدن، صورت، زیر بغل و بازو بسیار مشابه بافت موی سر است، می توان از موی بدن فرد برای کاشت مو بر روی سر وی استفاده کرد. این روش کاشت به نام BHT مشهور است.

البته کلینیک کاشت مو  Hair transplantation به روش BHT و برداشت مو از بدن به تنهایی برای ترمیم و پیوند کامل موهای سر کافی نیست و باید به کمک روش FUE نیز که در آن، فولیکول ها استخراج می شوند، موی بدن را جدا کرده و گرافت های مو با همین تکنیک کاشت، در پوست سر پیوند زده می شوند.

چه کسانی کاندید روش BHT هستند؟

به دلیل اینکه برداشت موها به منظور کاشت مو Hair transplantation  از بانک موی پشت سر و کنار سر صورت می گیرد، اگر فرد متقاضی عمل کاشت در این نواحی دارای موی کافی نباشد، روش مناسب کاشت برای این فرد همان روش BHT می باشد. از علل نداشتن بانک موی مناسب، ریزش موی شدید به دلیل بیماری یا موراد ارثی و .. و همچنین کاشت موی ناموفق یا نادرست در گذشته است، و در صورت نبود بانک موی مناسب در روی سر، نمی‌توان از خود سر به عنوان ناحیه برداشت مو استفاده کرد، بنابراین برای کاشت از موهای بدن کمک گرفته می‌شود. این روش در موارد طاسی گسترده بیشتر مناسب است.
آقایانی که موی ریششان کم پشت است نیز می توانند از این روش بهره ببرند.

کاشت مو Hair transplantation  به روش BHT-FUE چه فرقی با روش FUEبه تنهایی دارد؟

روش BHT، به نوعی روش تکامل یافته روش FUE است که به جای استخراج فولیکول مو از پوست سر، برداشت مو از ریش، پا، بازو، قفسه سینه و .. انجام می گیرد و در اغلب موارد در صورتی که بانک موی فرد برای کاشت مو کافی یا متراکم نباشد از این روش استفاده می شود.

چرخه رشد گرافت های مو که از طریق روش BHT برداشت می شوند، با گرافت های موی سر فرق دارند به این صورت که در روش BHT یک تار مو و در گرافت های بانک مو در پشت سر فرد، حدود 1 تا 4 تار مو وجود دارد. نوع و جنس پوست، رشد فولیکول ها، عمق فولیکول های مو در زیر پوست، ضخامت مو و ساختار مو مانند مجعد، صاف یا فر بودن از تفاوت های دیگر این روش هاست.

موارد مهمی که متخصص کاشت مو Hair transplantation  هنگام عمل باید مد نظر قرار دهد :

  • - استریل بودن محیط عمل
  • - برداشت موها از ناحیه بانک موی پشت سر با رعایت نکات ضروری و دقت کامل به روش صحیح
  • - آماده‌سازی به موقع و صحیح فولیکول ها، نگهداری و مراقبت و به حداقل رساندن آسیب دیدن آنها و آبرسانی به موقع
  • - پس از طی مراحل مربوطه، کاشت گرافت‌ها به روش اصولی و مد نظر قرار دادن جهت مو، رشد و نظم قرارگیری گرافت‌ها
  • - ایجاد یک خط رویش موی طبیعی

عوامل موثر در نتیجه بخش بودن کاشت مو Hair transplantation  به روش BHT:

  • - برداشت اصولی فولیکول‌های مو
  • - مراقبت و آسیب حداقل به گرافت ها
  • - روند رشد موهای بدن فرد
  • - تطبیق و هماهنگی موی بدن با پوست سر

روش BHT به عنوان آخرین پیشنهاد از سوی متخصصان کلینیک کاشت مو  Hair transplantation مطرح می شود و درصد موفقیت آن را نمی توان پیش بینی کرد. بنابراین کاشت مو به روش BHT به افرادی توصیه می شود که کاشت مو قبلا انجام داده اند و یا نتایج عمل قبلی آنها خیلی طبیعی به نظر نمی رسد. افراد متقاضی کلینیک کاشت مو  Hair transplantation به روش BHT می‌توانند پیش از اقدام به کاشت، با پزشک متخصص کلینیک خود درباره این روش مشاوره کنند.

آیا در روش BHT موی ریش گزینه بهتری برای کاشت مو Hair transplantation  است؟

موی ریش در مقایسه با موهای سایر نقاط بدن، ضخیم تر و مستحکم تر است و موقع برداشت، کمترین آسیب ممکن متوجه آن می شود. علاوه بر این، موی ریش به خاطر همین استحکام و ضخامت، موجب پوشانندگی بیشتر و بهتر ناحیه کاشت می شود و می تواند به عنوان یک گزینه مناسب برای پوشاندن نواحی زخم های باقی مانده از عمل کلینیک کاشت مو  Hair transplantation در گذشته و سایر زخم ها عمل کند. از دیگر مزایای آن این است که به ازای هر گرافت مورد نیاز پوست سر، یک گرافت از موی ریش را می توان برداشت.

معایب روش BHT

  • - ظاهر موهای کاشته شده نسبت به ظاهر موهای سر مقداری متفاوت است.
  • - به خاطر برداشت مو از قسمت های مختلف بدن سطح نواحی بیشتری بی حس می شود.
  • - پس از برداشت فولیکول ها، فرد در ناحیه بانک مو، مقداری سوزش و ناراحتی حس می کند.

مزایای روش BHT

با این روش می توان کاشت مو Hair transplantation  را در صورت، ابرو و سر انجام داد.

عدم ارتباط ریزش ارثی موها با این روش کاشت و عدم ریزش موها پس از کاشت مو

بهره گیری از این روش برای طاسی های وسیع و یا افراد فاقد بانک موی کافی

عفونت و ناراحتی های پس از کاشت موی بدن نسبت به روش های دیگر ممکن است کمتر باشد و …

مدت نقاهت پس از کاشت مو Hair transplantation  به این روش معمولا حدود سه ماه است. پس از گذشت سه ماه بهبودی و نتیجه کاشت به تدریج مشاهده می شود.

چرا موها ریزش دارند؟ راه درمان چیست؟

چرا موها ریزش دارند؟ راه درمان چیست؟

چرا موها ریزش دارند؟ راه درمان چیست؟

ریزش مو یکی از مسائلی است که موجبات نگرانی و استرس افراد را در سنین مختلف فراهم می آورد. ریزش مو تا 100 تار در روز طبیعی است ولی گاهی شدت آن زیاد و غیر طبیعی می شود که می تواند دلایل داخلی و خارجی داشته باشد و امروزه با استفاده از روش های در دسترس قابل درمان است.

ما به طور معمول روزانه به دلایل گوناگون تعدادی از موهای خود را از دست می دهیم که در حالت استحمام حالت دادن مو و یا شانه و برس کشیدن این تعداد می تواند به 50 تا 100 تار مو برسد که امری کاملا عادی است و برای رویش موهای نو مفید می باشد.

دلایل و درمان ریزش مو :

تلوژن افلوویوم (Telogen effluvium)

در این بیماری پوست سر که بیشتر در دوران بارداری و بعد از بارداری، به دنبال کاهش وزن شدید و شرایط پر استرس یا جراحی های سخت رخ می دهد، فرد، دچار ریزش شدید روزانه موها می شود که هنگام شامپو زدن در حمام و شستشوی سر، حالت دادن مو و شانه زدن تشدید می شود.

این ریزش موی شدید ممکن است عوارض جانبی مصرف داروها و قرص های ضد افسردگی یا ضدالتهاب و شبیه آن نیز باشد. طی این بیماری، موها قبل از رویش مجدد و بیرون آمدن از پوسته سر، به فاز استراحت می روند.

نشانه های ریزش مو :

خانم ها به طور طبیعی بین شش هفته تا سه ماه پس از قرارگیری در معرض شرایط پر استرس دچار ریزش مو می شوند که گاهی بسیار حاد می شود که ریزش وسیعی صورت گرفته و فرد دچار طاسی منطقه ای می شود.

راهکارها :
در صورت ریزش مو به علت بارداری و جراحی های سخت باید صبر پیشه کنید تا دوره ریزش به پایان برسد و البته در این حین باید به تقویت موها و اصلاح تغذیه و مصرف مکمل ها بپردازید. ولی اگر در صورت مصرف دارو دچار ریزش شده اید باید مصرف دارو را با مشورت پزشک خود متوقف یا دوز آن را کم کنید و اگر به خاطر استرس و فشار عصبی دچار این مشکل شدید باید تا حد ممکن استرس خود را کم یا متوقف کنید.

دلایل ژنتیکی ریزش مو :

یکی از دلایل ریزش مو، دلایل ارثی است که فرد ژن آن را از والدین خود می گیرد. در این حالت معمولا اگر تقویت و داروهای مخصوص مو مانند ماینوکسیدیل جواب ندهد می توان از گزینه هایی مثل کاشت مو بهره گرفت.

علائم :
شروع ریزش مو با علت ژنتیکی معمولا از بیست سالگی است که اگر والدین مبتلا به ریزش موی حاد یا طاسی باشند به احتمال زیاد فرزندان آنها هم این ژن را خواهند داشت. در برخی افراد ریزش موی پراکنده مشاهده می‌شود و در برخی، موها به صورت منطقه ای می ریزد.

راهکار درمانی :
با استفاده از محلول ماینوکسیدیل می توان تا حدودی از ریزش مو جلوگیری کرد. نحوه مصرف این داروها معمولا دو بار در روز است که برای زنان باردار و شیرده مضر می باشد و به هیچ وجه نباید در این دوران استفاده شود.

کم کاری غده تیروئید :

کم کاری غده تیروئید از دیگر دلایل ریزش مو می باشد. به دلیل این بیماری و عدم ترشح کافی این هورمون در بدن، ریزش مو اتفاق می افتد. غده تیروئید مسئول متابولیسم و سلامت بدن است و ترشح هورمون های آن به میزان کافی برای کارکرد درست بدن و در نتیجه سلامت موها بسیار ضروری می باشد.
کارکرد اعمال بدن از جمله مصرف اکسیژن رشد ناخن، مو، پوست و... تحت تاثیر هورمون رشد می باشد که ترشح کم یا عدم ترشح این هورمون ها می تواند موجب آسیب جدی به بدن شود و تغییراتی در سیستم بدن به وجود آورد.

نشانه های کم کاری تیروئید :

در اثر کم کاری غده تیروئید فرد ممکن است دچار اضافه وزن، خستگی، عدم تمرکز و افسردگی، یبوست و اختلالات دستگاه گوارش شود و این علاوه بر این شامل صدمه به ناخن و پوست و مو نیز می شود.

پرکاری غده تیروئید و نشانه های آن :

پرکاری غده تیروئید نیز باعث مشکلاتی مانند کاهش شدید وزن، اختلالات قلبی، پرخاشگری و عدم کنترل عصبانیت، رطوبت بیش از حد پوست، ضعف بینایی و عضلات می شود. به دنبال مختل شدن عملکرد غده تیروئید، ریزش مو به دلیل افزایش متابولیسم و بالا رفتن دمای بدن شدت بیشتری دارد.

راهکارهای درمانی :
جهت درمان بیماری تیروئید حتما به پزشک مراجعه کنید تا داروهای مناسب برای شما تجویز شود. بیماری تیروئید مخصوصا در صورت اقدام به موقع، قابل کنترل است.

لوپوس

لوپوس (SLE) نوعی بیماری خود ایمنی است که سیستم ایمنی بدن به اشتباه به بافت ها و گلبول های خونی حمله می کند و آسیب میزند که در حدود 5/1 میلیون از مردم جهان به آن مبتلا هستند و زنان را مخصوصا درطول بارداری بیشتر درگیر می کند.

این بیماری بیشتر پوست و برخی اندام داخلی را درگیر می‌کند و گلبول های قرمز و سفید خون را کاهش می دهد. روند لوپوس به صورت دوره فعالیت و سپس بهبود می باشد. علت این بیماری نقص ایمنی پوست و ارگان های داخلی می باشد که منشا آن ناشناخته مانده است.

علائم بیماری لوپوس :

معمولا افراد دچار این بیماری علائمی از جمله ورم مفاصل، زخم های دهانی، خستگی زیاد، سردرد. پف کردن زیر چشم، تب یا ورم دست و پا، کم خونی و .. اغلب افراد در نواحی بینی خود لکه ای به شکل پروانه دارند. آنها همچنین به نور خورشید بسیار حساس هستند. با توجه به همه این عوارض و مشکلات، افراد مبتلا به این بیماری. دچار ریزش شدید موها می شوند.

راهکار درمان بیماری لوپوس :

در صورتی که ریزش مو، خستگی، درد استخوان یا ورم مفاصل یا سایر علائم لوپوس را دارید حتما تحت درمان متخصص روماتیسم قرار بگیرید. پزشک احتمالا داروهای خوراکی و ضد التهابی از قبیل پردنیزون تجویز می کند و در صورتی که روی پوست سرتان لکه هایی وجود دارد باید به متخصص پوست مراجعه کرده و لوسیون های درمانی و مناسب با شرایطتان را مصرف کنید.

رعایت رژیم غذایی سالم و درمان بیماری های داخلی و زمینه ای، عدم قرار گیری در معرض آسیب های مختلف و یا مواد شیمیایی، کمتر استفاده کردن از وسایلی مانند سشوار، صاف کننده مو و رنگ مو و غیره، استفاده از دارویی هایی مثل تربینافین یا ایتراکونازول و یا شامپوهای حاوی سلینیوم و یا کتوکونازول و همچنین کرم آنترالین، ماینوکسیدیل و یا ترکیبی از آنها می تواند برای درمان ریزش مو یا تقویت موها مفید باشد.

پس از کاشت مو Hair transplantation  نیاز به چه مراقبت هایی دارید

پس از هر عملی که بر روی بدن انجام شود، ناگزیر در بدن عوارضی ظاهر خواهد شد که اکثر آنها موقتی هستند. عوارض کاشت مو می تواند شامل موارد زیر باشد :

  • بی حسی و مور مور شدن در نواحی برداشت و کاشت مو
  • تورم در نواحی اطراف پیشانی و چشم ها
  • درد و خارش
  • سکسکه
  • جوش

که تمامی این ها با دارو و مراقبت هایی که مشاوران و متخصصان به شما می گویند، تسکین می یابند و پس از مدتی برطرف خواهند شد.

برای مراقبت و حفاظت از ناحیه موهای کاشته شده افراد باید یک سری موارد را رعایت کنند. به عنوان نمونه تا مدتی از قرارگیری در معرض نور آفتاب اجتناب کنند و یا محل کاشت را مرطوب نگه دارند و به طور مناسب و توصیه شده شستشو بدهند.

- پس از انجام کاشت مو طبیعی Natural hair transplants توصیه می شود تا یک هفته سفالکسین مصرف شود.

- استراحت کافی تا 48 ساعت پس از انجام کلینیک کاشت مو  Hair transplantation مفید خواهد بود.

- پس از گذشت 48 ساعت پس از عمل کلینیک کاشت مو  Hair transplantation، برای باز کردن پانسمان سر به کلینیک مراجعه شود.

- پس از باز کردن پانسمان سر باید به مدت دو هفته هر روز سر را با شامپو فوم یا شامپو بچه رقیق شده و آب ولرم شستشو دهید. در صورتی که از شامپوی معمولی یا حتی شامپو بچه به صورت غلیظ استفاده کنید باعث آسیب و دلمه بستن نادرست جای کاشت می شود و بر نتیجه روند کاشت تاثیر منفی خواهد داشت.

- پس از باز کردن بانداژ پانسمان، از محلول های حاوی ماینوکسیدیل توصیه شده توسط متخصص کاشت موی خود استفاده کنید. این کار باعث تسریع رویش و رشد موهای کاشته شده می شود.

- پس از باز شدن پانسمان سر می توانید از یک کلاه راحت و آزاد استفاده کنید. البته کلاه باید دارای منافذی باشد که پوست سر در زیر آن گرم نشود و بهتر است فقط در صورت نیاز استفاده شود چرا که در صورت قرارگیری سر و گرافت های مو در معرض هوای آزاد، بهبودی سریعتر و بهتری خواهند داشت.

- در صورت احساس درد، بهترین درمان، استفاده از استامینوفن کدئین است.

- توصیه می شود خوابیدن، به صورت نشسته باشد یا سر و بدن در زاویه 45 درجه قرار بگیرد.

- هنگام شست و شو از دوش با فشار بسیار پایین استفاده کنید. فشار بالای آب می تواند موجب بیرون آمدن گرافت های مو شود.

تا 4 هفته پس از کاشت مو طبیعی Natural hair transplants از کارهای زیر اکیدا خودداری کنید :

  • استعمال دخانیات
  • فعالیت های ورزشی سنگین
  • استفاده از سونا ، جکوزی ، استخر
  • پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب گرمای شدید

10 روز پس از کاشت مو Hair transplantation ، دلمه هایی که اطراف گرفت های موی کاشته شده تشکیل شده اند همراه با برخی از موهای کاشته شده به طور طبیعی دچار ریزش می شوند. البته ریشه مو داخل پوست سر باقی خواهد ماند. پس از حدود 90 تا 120 روز بعد از کاشت مو طبیعی Natural hair transplants، موهای ریخته شده شروع به رشد می کنند.

شایان ذکر است که برای اخذ نتیجه نهایی حدود یک سال باید صبر کنید.

پس از انجامکاشت مو Hair transplantation  طبیعی توصیه می شود هر سه ماه یک بار برای معاینه دوره ای و تجویز داروها به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

 

 

کلینیک کاشت مو  Hair transplantation

کلینیک کاشت مو  Hair transplantation

بهترین کلینیک کاشت مو در تهران    Hair transplantation 

بهترین دکتر کاشت مو در تهران  Hair transplantation

بهترین کلینیک کاشت مو در تهران    Hair transplantation 

بهترین دکتر کاشت مو در تهران  Hair transplantation

بهترین کلینیک کاشت مو در تهران    Hair transplantation 

بهترین دکتر کاشت مو در تهران  Hair transplantation

بهترین کلینیک کاشت مو در تهران    Hair transplantation 

بهترین دکتر کاشت مو در تهران  Hair transplantation

کاشت مو مشهد  Hair transplantation

کلینیک کاشت مو مشهد   Hair transplantation

کاشت مو اصفهان  Hair transplantation

کاشت مو شیراز   Hair transplantation

کاشت مو اهواز  Hair transplantation

کاشت مو مشهد  Hair transplantation

کلینیک کاشت مو مشهد   Hair transplantation

کاشت مو اصفهان  Hair transplantation

کاشت مو شیراز   Hair transplantation

کاشت مو اهواز  Hair transplantation

کاشت مو تهران  Hair transplantation  

کاشت مو تهران  Hair transplantation  

کاشت مو تهران  Hair transplantation  

کاشت مو تهران  Hair transplantation  

کاشت مو تهران  Hair transplantation  

کاشت مو تهران  Hair transplantation  

کاشت مو زنان    women's hair transplants

کاشت مو زنان    women's hair transplants

کاشت مو زنان    women's hair transplants

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 727
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 53
  • بازدید امروز : 41
  • باردید دیروز : 158
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 332
  • بازدید ماه : 3,236
  • بازدید سال : 22,426
  • بازدید کلی : 129,911