loading...
زیبایی و سلامتی
نگار ریحانی بازدید : 79 چهارشنبه 22 آبان 1398 نظرات (0)

کاشت مو زنان    women's hair transplants

ریزش مو همیشه یکی از مسائل عمده ای بوده که همه سنین اعم از مرد و زن با آن روبرو هستند. ریزش موی بیش از حد می تواند منجر به کم پشتی و یا حتی طاسی شود. موی سر، ابرو، ریش و سبیل باعث افزایش زیبایی و اعتماد به نفس در افراد است. همین امر باعث شده درمان ها و روش های مختلفی برای رشد و اصلاح ظاهری مو و جلوگیری از ریزش ایجاد شود. داروها و روش های تبلیغی زیادی برای پیوند مو یا تقویت مو در رسانه ها دیده می شود و بسیاری از افراد برای رهایی از موهای کم پشت و ریزش شدید موها به آنها پناه می برند ولی خیلی اوقات این داروها و روش ها بر روی سلامتی وهمچنین ظاهر فرد تاثیر منفی می گذارند. به همین جهت برای استفاده از داروها و روش ها حتما از یک پزشک متخصص مشاوره بگیرید.

برای رشد موهای خود ویتامین E مصرف کنید

این ویتامین مهم از ریزش مو و ابرو ها جلوگیری می کند. ویتامین E جزء مواد ضروری مورد نیاز بدن است که به جز رشد موها برای سلامتی بدن و همچنین پوست هم مفید می باشد. این ویتامین با دارا بودن خواص آنتی اکسیدان در برابر آسیب های رادیکال آزاد و سرطانی از بدن محافظت می کند.

ویتامین ای در روغن های گیاهی از جمله یوبا، آفتابگردان و ..، سبزیجات سبز تیره، جوانه گندم، جگر و تخم مرغ و مغزها وجود دارد.

ویتامین B ماده حیاتی پوست و مو را فراموش نکنید

به طور یقین می توان گفت کمبود ویتامین B و گروه ویتامین های آن B1، B12 و .. موجب ریزش مو و مشکلات دیگر خواهد شد.

تخم مرغ، موز، جوانه گندم، پسته، ارده، لوبیا و حبوبات، شیر، هویج، بادام، سیب زمینی، گوشت و سبزیجات منابع خوبی برای ویتامین B هستند.

البته برای افرادی که میزان این ویتامین ها در بدنشان بسیار پایین است با تجویز پزشک باید مکمل های ویتامینی هم مصرف کنند.

از استرس دوری کنید

امروزه با این همه اتفاق و شرایط مختلف شاید به سختی از استرس بتوان فرار کرد، اما با فعالیت های آرامبخش مانند یوگا و شنا یا حتی پیاده روی در فضاهای سبز و دقایقی دور از شهر و دود و استرس سپری کردن می توانیم تا مدتی آرامش را به زندگی خود هدیه دهیم و سلامتی مان را حفظ کنیم.

پوست سرتان را ماساژ دهید. اما ملایم و به نحوی که برعکس باعث تشدید ریزش مو نشود.

موها را به طور مداوم کوتاه کنید تا از موخوره زدن و به اصطلاح سوختن مو و کوتاه شدن آن جلوگیری کنید.

موهایتان را ببافید، از شامپوهای ملایم و مخصوص جنس موهای خود استفاده کنید.

از سشوار و اتو کردن مو و انواع کارهای تهاجمی بر روی مو تا جای ممکن اجتناب کنید.

از ماسک تخم مرغ و روغن زیتون یا نارگیل برای تقویت موهایتان استفاده کنید.

به جای نرم کننده های شیمیایی از مواد طبیعی مانند روغن نارگیل استفاده کنید.

از ترکیب سرکه سیب و آب برای آبکشی موها در حمام بهره ببرید.

چربی موی سر چه ارتباطی با ریزش مو دارد؟

درصد زیادی از مردم جهان دارای پوست و موی چرب هستند. چربی پوست و موی سر ناشی از ترشح بالای غدد چربی پس از بلوغ و تغییرات هورمونی بدن می باشد. چربی پوست سر اگرچه دلیل عمده ریزش مو نمی باشد با این حال باعث مسدود شدن فولیکول های مو و تولید سبوم یا همان چربی های روی سر می شود و می تواند ریزش مو را تشدید کند.

منشاء چربی موی سر دقیقا کجاست؟چگونه چربی موی سر را تنظیم کنیم؟

وظیفه غدد چربی که در بافت پوست سر وجود دارند تولید نوعی ماده به نام سبوم است که برای حفظ رطوبت پوست و موی سر از این غدد ترشح می شود.

هر فرد در سر خود دارای چندین هزار غدد چربی است، ترشح بیش از حد این غدد در پوست سر منجر به چرب شدن موها می شود. که منشاء آن می تواند اختلالات داخلی و هورمونی بدن و تغذیه نیز باشد.

درمان هایی برای تنظیم چربی پوست سر:

به طور مداوم و حتی روزانه سر را با شامپوهای ملایم و مخصوص موی چرب ماساژ و شستشو دهید. و ابتدا اجازه دهید حدود 5 دقیقه شامپو بر روی موها بماند.

از محلول سرکه سیب و آب و یا محلول ترکیبی آب لیمو و آب برای کاهش چربی موها استفاده کنید.

از رژیم غذایی مناسب شامل ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در تغذیه خود بهره ببرید.

از مصرف نرم کننده ها و روغن های مو اجتناب کنید.

شستشوی سر با شامپوهای خشک نیز گزینه خوبی به نظر می رسد.

از شانه زدن بیش از اندازه موها خودداری کنید.

از استرس دوری کنید.

البته ذکر این نکته اهمیت دارد که باید مراقب بود که شستشوی زیاد روزانه می تواند موجب بروز خشکی پوست در قسمتهای دیگر بدن مانند پاها و نواحی ای که غدد چربی ندارند یا پراکندگی این غدد نسبت به پوست سر کمتر است شود. توصیه می شود برای این قسمت ها و جلوگیری از خشکی پوست از مرطوب کننده ها استفاده کنید.

رژیم غذایی چرب هم می تواند مستقیما بر روی پوست و مو تاثیر بگذارد و باعث افزایش فعالیت و ترشح غدد چربی شود. ترشح بیش از حد چربی منافذ پوست را می بندد و گردش خون را در سرتاسر آن ناحیه محدود کرده و فعالیت هورمونهای مرتبط با مو و پوست از جمله هورمون DHT را نیز مختل می کند و در نتیجه ریزش مو هم تشدید می شود. البته چربی موی سر می تواند در صورت ادامه باعث مشکلات پوستی، خارش و قرمزی، تحریک و مواردی از این قبیل نیز بشود.

تراکم در کلینیک کاشت مو  Hair transplantation

یکی از مواردی که در کلینیک کاشت مو  Hair transplantationی طبیعی حائز اهمیت است میزان تراکم مو می باشد. هر چه موهای کاشته شده به هم نزدیک باشند تراکم موی بالاتری نتیجه خواهد داد و برای فرد مطلوب تر است.

معمولا در هر سانتی متر مربع از سر در یک جلسه کاشت مو حدود30 فولیکول مو و یا حدود 60 سانتی متر مو کاشت شده که در جهت پرپشتی و افزایش تراکم موها انجام می شود.

در صورتی که سطح طاسی جلوی سر کوچک باشد، ریزش در آن ثابت می ماند. از بانک موی پشت سر می توان مو را برداشت کرده و تراکم مو را افزایش داد.

چنانچه موهای شخص نازک باشد تا حدود 50 گرافت یا فولیکول مو در هر سانتی متر مربع تراکم در کاشت قابل افزایش است.

موهای افزوده شده قاعدتا نتیجه کاشت مو را مطلوب تر و زیباتر می کند.

در ایجاد تراکم کاشت مو Hair transplantation  موارد و محدودیت هایی وجود دارد :

- تعداد گرافت های قابل پیوند زدن در هر فرد، به عنوان نمونه اگر سطح طاسی وسیع و تعداد موهای پیوندی کمتر باشد تراکم کمتری به دست خواهد آمد.

- بین موها باید فاصله کافی وجود داشته باشد تا بتوان فاصله بین موها را با گرافت ها پر کرد و تراکم بیشتری ساخت، بعضی افراد موهای نازکی دارند و بین موهایشان فاصله کافی برای کاشت موی بیشتر وجود ندارد و بهتر است از درمان های دارویی استفاده کنند.

- جنس و ظرفیت پوست، پوست هر فرد دارای ظرفیت و قابلیت متفاوتی نسبت به سایر افراد می باشد.

بلند بودن موها نیز در ایجاد پوشش بیشتر تاثیر زیادی دارد.

علاوه بر این، همخوانی رنگ بین پوست و مو هم پوشش ظاهری بیشتری نشان خواهد داد. مثلا رنگ موی تیره و رنگ پوست سبزه و تیره پوشش بیشتری در ظاهر دارد.

برای افزایش تراکم در کاشت مو Hair transplantation  از دو راه می توان اقدام کرد :

برای این کار باید تراکم مو را در فاصله بین موها افزایش داد به این صورت که فولیکول های بیشتر و با فاصله کمتری در برش های روی سر کاشت.

کیفیت و جنس موها در بانک موی افراد در این پروسه مهم و تاثیرگذار است. به عبارتی دیگر هر چه بانک مو برای انجام کاشت، مناسب باشد، در نتیجه تراکم بیشتری به دست خواهد آمد.

به طور معمول، در شرایط طاسی وسیع و بانک موی ضعیف، کاشت مو در فواصل 2 الی 3 سانتی متری از خط رویش انجام می شود و تراکم بیشتری مدنظر قرار گرفته خواهد شد. و در قسمت های عقب تر سر، تراکم کمتری نیاز خواهد بود تا سطح بیشتری را پوشش داد.

مطمئنا تراکم بیشتر باعث ایجاد ظاهری بهتر و زیباتر و همچنین رضایت فرد مراجعه کننده خواهد بود.

به منظور افزایش تراکم نیاز است برش های کاشت مو زنان    women's hair transplants را به تعداد زیاد و با فواصل کمتر ایجاد کرد.

رشد و رویش فولیکول های مو که در این شکاف ها کاشته می شوند، به خونرسانی سر بستگی دارد. شریان ها وظیفه خونرسانی را بر عهده دارند. این شریان ها در لایه های چربی قرار گرفته اند. در بعضی از موارد کاشت مو، افراد با خطر نکروز پوست، نیز روبرو هستند. نکروز در افرادی رخ می دهد که دارای زمینه مشکلات عروقی باشند. افراد سیگاری، دیابتی،افراد مسن از دسته کسانی هستند که در معرض خطر قرار دارند.

میزان خونرسانی در افراد مبتلا به بیماری عروقی به طور معمول کمتر می باشد به همین دلیل قبل از اقدام به کاشت مو، باید میزان خونرسانی پوست سر مورد ارزیابی قرار بگیرد و با توجه به آن عمق و اندازه شکاف های کاشت را تعیین نمود.

در تشخیص افراد مبتلا به بیماری عروقی باید به موارد زیر توجه کرد:

  • - وجود موی زبر در نواحی طاسی
  • - رنگ پوست افراد
  • - مدت زمان برگشت رنگ پوست فرد پس از فشار دادن با نوک انگشت
  • - برای بررسی شدت و گردش خون بهتر است چند شکاف در نقاط مختلف نواحی طاسی ایجاد کرد.
  • - کاشت گرافت مو در افراد مبتلا به دیابت و سیگاری ها با تراکم کمتر در حدود 15 تا 25 گرافت در هر سانتی متر مربع انجام می شود.
  • کورتکس یا پوسته مو

    کورتکس ساقه مو بین کوتیکول (پوستک) مو و مدولا (درون لایه پوستی) قرار گرفته و ضخیم ترین لایه مو می باشد. همچنین دارای بیشترین رنگدانه مو است، و به مو رنگ می دهد. رنگدانه موجود در کورتکس، ملانین است که در پوست نیز یافت می شود.

    شفت یا ساقه مو از سه لایه تشکیل شده است :

  • • کوتیکول(پوستک). یک لایه محافظ که از سلولهای همپوشانی تشکیل شده مانند فلس های ماهی یا کاشی های سقف (شیروانی) اما رو به پایین است.
  • • کورتکس. حجم اصلی و رنگدانه (رنگ) موهای شما را شکل می دهد.
  • • مدولا. در صورتی که وجود داشته باشد، این لایه متشکل از یک هسته نازک سلول های شفاف و فضاهای هوا می باشد و بخش مرکزی ساقه مو به حساب می آید. ممکن است مدولا کلا وجود نداشته باشد و یا در حالت منقطع باشد. وجود یا عدم وجود آن بر روی درخشش و رنگ مو موثر است.
  • کاهش یا خشک شدن مایع داخل کورتکس می تواند باعث موخوره در موها شود.

    کورتکس مو دارای سه نوع پیگمنت رنگی است که رنگ موها از مشکی تا بور از این سه نوع پیگمنت تشکیل شده است.

    این رنگ ها عبارت از سه رنگ اصلی قرمز، آبی، زرد است.

    رنگ موهای مختلف بسته به این سه نوع پیگمنت با یکدیگر تفاوت دارند.

    به عنوان نمونه موهای خرمایی دارای پیگمنت قرمز است و موی بور پیگمنت زرد دارد.

    در ترکیب موهای تیره و یا مشکی تعداد پیگمنت های رنگی بسیار زیاد است و به همین ترتیب هرچه تعداد پیگمنت های رنگی کمتر باشد، رنگ مو نیز روشن تر خواهد شد.

    به طور معمول، قسمت عمده وزن موها از کورتکس تشکیل شده است. کورتکس موجب انعطاف، استحکام موها می شود.

    عوامل زیر می توانند باعث صدمه به بخش کورتکس مو شوند. در این شرایط، پس از رنگ کردن مو، رنگ مو دوام زیادی نخواهد داشت و موها خشک، شکننده و کدر خواهد شد و به راحتی نمی توان موها را شانه کرد :

  • - استفاده از اکسیدان های بسیار قوی
  • - برس کشیدن مو یا شانه زدن بیش از حد و نادرست و سپس خشک کردن
  • - اتو کردن مو یا صاف کردن
  • - فر کردن مو و استفاده از شامپوهای نامناسب

ریزش مو و عقب نشینی خط رویش مو

یکی از عوامل آزاردهنده برای افراد خصوصا مردان، ریزش مو و عقب رفتن خط رویش مو می باشد که باعث می‌شود پیشانی هم پهن تر نشان داده شود.

این ریزش مو با الگوی مردانه هم در مردان و هم در زنان شایع می باشد. خالی شدن جلوی سر می تواند ناشی از عوامل ژنتیکی و عدم مراقبت صحیح از موها و تغذیه نادرست و از این قبیل باشد. برای مراقبت از مو و جلوگیری از ریزش بیش از حد، به طور مرتب موها باید کوتاه شود و بهتر است از ماسک های طبیعی مو مانند تخم مرغ و روغن زیتون یا روغن نارگیل و غیره استفاده شود.

دلایل ریزش مو و عقب نشینی خط رویش موها :

  • عوامل ژنتیکی
  • ترشح هورمون های مردانه DHT
  • بالا رفتن سن
  • بیماری های داخلی و پوستی
  • مصرف داروها
  • استرس و فشارهای عصبی
  • سیگار کشیدن
  • استفاده بیش از حد از کلاه
  • مصرف بیش از حد کافئین

یکی از دلایل ریزش مو در آقایان تولید بیش از حد هورمون های DHT است که موجب ریزش موها و عقب رفتن خط رویش موها در بالای پیشانی می شود.

عواملی مانند اختلالات تیروئید یا بیماری های مختلف داخلی در بدن که فرد از آن بی اطلاع است نیز باعث ریزش مو می شود.

ژن های ارثی یا ژنتیکی طاسی و ریزش موی شدید نیز که از والدین منتقل می شوند جزء همین دلایل هستند.

با بالا رفتن سن در افراد نیز با ریزش موی شدید و حتی طاسی به ویژه جلوی سر هم روبرو هستیم که اغلب در مردان بیشتر است. در زنان بیشتر نازک شدن و کم شدن حجم موها را شاهد هستیم.

افراد. به ویژه بیمارانی که تحت شیمی درمانی هستند، با مصرف بیش از حد داروهای شیمیایی، نیز دچار ریزش مو با این مدل می شوند.

بنابراین برای درمان و اصلاح ریزش موی شدید و عقب نشینی خط رویش مو :

برای تشخیص بیماری احتمالی داخلی یا پوستی به پزشک مراجعه کنید.

از مصرف سیگار و الکل اجتناب کنید. چرا که الکل باعث خشکی و ضعیف شدن ریشه موها می شود.

از رژیم غذایی سالم پیروی کنید. مواد مغذی مانند ماهی، تخم مرغ، گوشت، غذاهای حاوی آهن، سبزیجات و میوه جات استفاده از مکمل و ویتامین های ضروری بدن باعث رشد مجدد موها می شود.

از شامپوهای مناسب موهای خود استفاده کنید.

در مرحله آخر می توانید از کاشت مو استفاده کنید.

استرس روزانه خود را کاهش دهید.

از ورزش غافل نشوید.

مصرف کافئین را کاهش دهید.

درباره دلایل ریزش مو چه می دانید

همه افراد در طول زندگی خود ریزش مو را تجربه کرده اند. زمانی که کارکرد بدن با اختلال روبرو می شود موها اولین عضوی هستند که برای دفاع از سیستم فیزیولوژیکی بدن قربانی می شوند.

البته ریختن چند تار مو در روز برای همه افراد طبیعی است. این پروسه، سیکل طبیعی مو به شمار می‌رود و تا زمانی که به حدی نباشد که حجم موها را کاهش دهد، جای نگرانی ندارد.

ریزش مو دارای انواع خفیف تا کاملا طاس می باشد و دلایل مختلفی می تواند موجب آن شود.

علل ریزش مو می تواند با موارد زیر در ارتباط باشد :

- تلوژن افلوویوم که نوعی ریزش مو است و به دلایلی مانند استرس ناگهانی و ناشی از حوادث و ...، تب شدید، کاهش وزن شدید، تغییرات هورمونی، به خصوص در زنان و پس از زایمان، کمبود آهن و از این قبیل اتفاق رخ می دهد.

در این نوع ریزش، مقدار خاصی از موی سر می ریزد و فرد ممکن است هنگام دوش گرفتن یا بر روی بالش خود تارهای مو را مشاهده کند.

- عوارض جانبی دارو. مصرف برخی از داروها مانند لیتیم، بتا بلاکرها، وارفارین، هپارین، آمفتامین و .. می تواند منجر به ریزش مو شود. علاوه بر این، بسیاری از داروهای مورد استفاده در شیمی درمانی سرطان مانند آدریا مایسین معمولا موجب ریزش مو در تمام سر می شود.

- علائم بیماری. ریزش مو ممکن است علامت بیماری هایی از جمله اختلالات تیروئید، لوپوس، سیفلیس، اختلالات هورمون های جنسی و یا مشکلات سوء تغذیه و مانند آن به خصوص کمبود پروتئین، آهن و غیره باشد. افرادی که رژیم های غذایی شدید می گیرند و زنان دچار عادت ماهیانه های سنگین بیشتر در معرض آن هستند.

- بیماری خود ایمنی آلوپسی آره آتا که در آن در یک یا چند تکه کوچک در ناحیه سر دچار ریزش می شود. البته هنوز علت آن کشف نشده است. این بیماری گاهی می تواند موجب از دست رفتن کل موی سر شود که در آن صورت به آن آلوپسی کلی می گویند.

- آلوپسی ناشی از ضربه به علت استفاده بیش از اندازه از مواد و وسایل آرایشی به وجود می آید. مواردی مانند استفاده از کش های قیطانی و تنگ، قرار گیری مو در معرض حرارت شدید و یا استفاده از مواد شیمیایی قوی مانند رنگ مو و مواد فر کننده و از این دست می تواند به این آلوپسی منجر شود.

- نوع دیگر ریزش موی سر کچلی سر و یا عفونت قارچی پوست است که در آن نوعی قارچ باعث عفونت پوست سر می شود. مو به دلیل این عفونت در سطح پوست سر تجزیه می شود و پوست سر را آلوده و پوست پوست می کند.

خشکی پوست سر، عوامل ژنتیکی، اختلالات غده تیروئید، تخمدان پلی کیستیک،کمبود آهن و رسیدگی بیش از حد به موها از دیگر فاکتورهای ریزش مو هستند.

خشکی پوست سر می تواند به دلایل اختلالات هورمونی، بیماری های داخلی، یا استفاده بیش از حد از شوینده های قوی نامناسب با جنس مو و پوست فرد رخ دهد. که می تواند باعث شکننده شدن مو و ریزش شدید منجر شود.

عوامل ژنتیکی علت دیگر ریزش مو در خانم ها و آقایان می باشد و معمولا موها تحت تاثیر هورمونی مردانه به نام تستسترون دستخوش تغییراتی در چرخه خود می شوند. در نتیجه موها کوتاه تر و نازک تر خواهند شد. بنابر یافته های محققان، طاس شدن افراد به ژن های هر دو والدین بستگی دارد.

اختلالات غده تیروئید

در صورت به هم خوردن تعادل غده تیروئید در بدن و اختلال در ترشح هورمون ها شاهد ریزش موی غیر طبیعی خواهیم بود. در بیماران تیروئیدی (پرکاری یا کم کاری) به نظر می آید سرعت تبدیل هورمون تستسترون به دی هیدروتستسترون بالا می رود و باعث ریزش موی بیشتر و مداوم می شود. در این شرایط موها نازک و کم پشت شده و به طور شدید ریزش می گیرد.

رسیدگی بیش از اندازه به موها :

شستشوی بیش از حد موها، فر یا صاف کردن، سشوار کشیدن، رنگ کردن مداوم مو، کراتینه کردن و .. سبب می‌شود به موها آسیب برسد.

کمبود آهن در بدن یکی از دلایل مهم ریزش مو می باشد و بیشتر در خانم ها شایع است.

کیست تخمدان یا سندروم تخمدان پلی کیستیک که تعداد زیادی از زنان دچار آن می شوند دلیل بسیار مهمی در ریزش موی غیر طبیعی می باشد که باید به موقع به پزشک مراجعه کرده و برای درمان آن اقدام شود. این مسئله معمولا با تغییر استایل زندگی و گنجاندن ورزش در برنامه روزانه یا هفتگی و پیروی از رژیم غذایی سالم و گیاهی قابل حل است.

چاره ریزش مو چیست؟

  • - رعایت رژیم غذایی سالم و درمان بیماری های داخلی و زمینه ای
  • - عدم قرار گیری در معرض آسیب های مختلف و یا مواد شیمیایی، کمتر استفاده کردن از وسایلی مانند سشوار، صاف کننده مو و رنگ مو و غیره
  • - استفاده از دارویی هایی مثل تربینافین یا ایتراکونازول و یا شامپوهای حاوی سلینیوم و یا کتوکونازول و همچنین کرم آنترالین، ماینوکسیدیل و یا ترکیبی از آنها

گاهی پزشکان برای افراد دچار طاسی کامل ماینوکسیدیل موضعی و یا فیناستراید خوراکی تجویز می کنند.

ممکن است پیوند و کاشت مو زنان    women's hair transplants برای این افراد نتیجه ای داشته باشد اما استفاده از کلاه گیس های طبیعی هم می تواند مفید باشد.

اورها و تصورات اشتباه در مورد عمل کاشت مو Hair transplantation

- کلینیک کاشت مو  Hair transplantationیک روش جراحی است که نتیجه اش مادام العمر می باشد. اگر پس از جراحی نظرتان عوض شود یا راضی نباشید، دیگر برای تغییر نظر دیر شده است. توصیه می شود ابتدا در مورد کاشت و شرایط، عیوب و مزایای آن تحقیق کنید و پس از اطمینان از مناسب بودن این روش برای شما و انتخاب پزشک حاذق، برای کاشت اقدام نمایید.

- پزشک تنها با مشاهده سر و موی فرد می تواند بگوید که پس از عمل کلینیک کاشت مو  Hair transplantation، تراکم موها زیاد و پرپشت خواهد بود یا خیر.
با این وجود، برای دستیابی به یک بانک موی خوب در سر فرد، عوامل مختلفی مد نظر قرار داده می‌شود. پزشکان باید با استفاده از یک تراکم سنج، موهای سر را بررسی کنند. تراکم سنج وسیله ای است که با آن بخش های مختلف سر را بزرگ نمایی می کنند تا تراکم مو و تعداد فولیکول های مو در هر اینچ مربع به دست بیاید. عامل مهم دیگر، میزان سستی و استحکام موها است که باید برای تعیین میزان موی قابل دسترسی در عمل کاشت مورد توجه قرار بگیرد. البته دست یافتن به این مورد فقط با چرخاندن موهای سر به دست مجرب متخصص کاشت مو امکان پذیر است.

- به باور افراد هر چه تعداد بیشتری از گرافت های مو پیوند زده شوند، بهتر است.

با این وجود میزان بیشتر کاشت مو Hair transplantationدر هر جلسه باعث کاهش احتمال ایجاد اسکار در ناحیه بانک مو می شود و نتیجه طبیعی تری در انتقال مو به ناحیه کاشت خواهد داشت. البته هر چه مدت جلسات طولانی تر باشد ریسک رشد پایین تر از حد مطلوب هم در بر خواهد داشت. افزون بر این، در صورت طولانی تر شدن مدت جلسات ممکن است پزشک به اجبار گرافت های مو را در نواحی که برای کاشت و رشد ایده آل نیستند پیوند بزند. مشاوره فرد در این رابطه با پزشک متخصص ضرورت دارد. در مشاوره خود می توانید بپرسید آیا کلینیک کاشت مو  Hair transplantationبرای شما مناسب است و سر شما نیاز به چه تعداد گرافت برای پیوند موی دارد.

- عمل کاشت مو Hair transplantation باید در سنین جوانی انجام شود.
اگرچه به طور کلی موفقیت کاشت مو و رضایت بیمار در افراد مسن بیشتر از جوان ترها است. در سنین جوانی هنوز الگوی ریزش موها مشخص نیست و احتمال گسترش آن در آینده بالا است. همچنین در این زمان نمی توان دوام بخش بانک مو را مشخص کرد.

- انجام کاشت مو Hair transplantationدر زمانی که به تازگی ریزش مو شروع شده باشد نتیجه بهتری دارد.
این کار البته باعث می شود دیگران متوجه ریزش موها نشوند. اما روند کلینیک کاشت مو  Hair transplantation پس از مدتی تثبیت می شود و در صورتی که کاشت مو خیلی زود انجام شود، به ویژه اگر فرد به آن نیاز نداشته باشد نتایج محسوسی حاصل نمی شود و نتیجه آن چیزی جز اتلاف زمان و هزینه نخواهد بود. علاوه بر این حتی ممکن است منجر به افزایش ریزش موها شود.

- در صورت پیوند گرافتها با تعداد بالا، خون کافی به آنها نمی رسد.
این باور اشتباهی است چرا که جریان خون سر به قدری است که قابلیت ساپورت رشد هزاران گرافت کاشته شده را با هم دارد. البته محدودیت هایی هم در این مسیر هست از جمله در صورت بزرگی بیش از حد گرافت ها یا نزدیک بودن آنها به هم، ممکن است جریان گردش خون به کلی آنها را پوشش دهد و جلوی رشد مناسب موها را بگیرد. همچنین جریان خون در صورت قرارگیری فرد در معرض نور خورشید و استعمال سیگار تغییر می کند و این دو عامل می توانند تاثیری منفی بر تعداد گرافت های کاشته شده داشته باشند.

- با پیشرفت تکنولوژی و روش های نوین ککاشت مو Hair transplantation، اغلب زنان همانند مردان می توانند از مزایای این تکنیک ها نتیجه بگیرند.
با وجود پیشرفت های زیادی که تا کنون در کاشت مو Hair transplantation حاصل شده، پزشکان هنوز در بخش بانک مو با محدودیت های بسیاری روبرو هستند. تعداد زیادی از زنانی که دچار ریزش مو هستند، نواحی بانک مویشان هم مانند بخشهای گیرنده سر تراکم کمی دارد و در نتیجه می توان گفت کاشت مو در خیلی از موارد بی اثر است.

- گرافت های بزرگ مو بیشتر از گرافت های کوچکتر، تراکم ایجاد می کنند.
میزان کل فولیکول های مویی که به یک ناحیه جدید منتقل می شوند تراکم موها را تعیین می کنند و اندازه گرافت ها در آن تاثیری ندارد. در اکثر موارد گرافت های بزرگ موجب بدشکل شدن نتیجه کاشت می شوند و اثری بر روی تراکم مو ندارند. بخشی از کاشت، ترمیم پیوند قطعات قدیمی مو می باشد که در آن از گرافت های بزرگ استفاده می شود.

- کاشت موی لیزری یا کلینیک کاشت مو  Hair transplantation با استفاده از لیزر کاری هنری است.
به باور بسیاری از مردم، کاشت موی لیزری کاری هنری می باشد، اما تاریخچه استفاده از لیزر در کاشت مو تقریبا به دهها سال قبل باز می گردد و بسیاری از جراحان دیگر از آن استفاده نمی کنند. چرا که حرارتی که توسط لیزر ایجاد می شود باعث آسیب به محل برش می شود و خون رسانی به این نواحی نیز کمتر است. به طور کلی لیزر به فولیکول ها و محل کاشت مو Hair transplantation آسیب شدیدی می زند اما در تبلیغات با نام غلط لیزری و به میزان زیاد استفاده می شود.

 

  10

http://www.clinickourosh.com/

  10

 

6

 

بهترین کلینیک کاشت مو در تهران    Hair transplantation 

بهترین دکتر کاشت مو در تهران  Hair transplantation

بهترین کلینیک کاشت مو در تهران    Hair transplantation 

بهترین دکتر کاشت مو در تهران  Hair transplantation

بهترین کلینیک کاشت مو در تهران    Hair transplantation 

بهترین دکتر کاشت مو در تهران  Hair transplantation

بهترین کلینیک کاشت مو در تهران    Hair transplantation 

بهترین دکتر کاشت مو در تهران  Hair transplantation

کاشت مو مشهد  Hair transplantation

کلینیک کاشت مو مشهد   Hair transplantation

کاشت مو اصفهان  Hair transplantation

کاشت مو شیراز   Hair transplantation

کاشت مو اهواز  Hair transplantation

کاشت مو مشهد  Hair transplantation

کلینیک کاشت مو مشهد   Hair transplantation

کاشت مو اصفهان  Hair transplantation

کاشت مو شیراز   Hair transplantation

کاشت مو اهواز  Hair transplantation

کاشت مو تهران  Hair transplantation  

کاشت مو تهران  Hair transplantation  

کاشت مو تهران  Hair transplantation  

کاشت مو تهران  Hair transplantation  

کاشت مو تهران  Hair transplantation  

کاشت مو تهران  Hair transplantation  

  کاشت مو طبیعی Natural hair transplants

کاشت مو طبیعی Natural hair transplants  3

کاشت مو طبیعی Natural hair transplants

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 727
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 83
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 28
  • بازدید ماه : 985
  • بازدید سال : 24,658
  • بازدید کلی : 132,143