loading...
زیبایی و سلامتی
نگار ریحانی بازدید : 62 چهارشنبه 22 آبان 1398 نظرات (0)

پیکر تراشی چیست  what is sculpture

 

لیپوماتیک جدیدترین تکنیک لیپوساکشن در کره جنوبی است که انجام آن ایمن، مؤثر و آسان است. لیپوماتیک lipomatic  را می توان راه حلی نوین قلمداد نمود که تمرکز اصلی آن بر روی کاهش سایز می باشد. از روش لیپوماتیک به عنوان پیکرتراشی نیز نام می برند.

 

لیپوماتیک,روش لیپوماتیک,عمل لیپوماتیک

 لیپوماتیک راه حلی نوین قلمداد است که تمرکز اصلی آن بر روی کاهش سایز می باشد

 

داشتن اندام زیبا با انجام عمل لیپوماتیک lipomatic 

از دیرباز داشتن اندامی زیبا خواسته هر انسانی بوده است.


تحقیقات جدید ثابت کرده است که اراده شما برای کاهش وزنتان تنها بخشی از این فرآیند را تشکیل می دهد و عوامل مختلفی مانند ژنتیک، هورمونها و ... نقش موثری در این فرآیند بازی میکنند.


اگر شما نیز جزء آن دسته افرادی باشید که دارای اضافه وزن هستید و برای رفع این مشکل خود دنبال راه چاره بوده اید شاید با کلماتی مانند لیپوساکشن، لیپولیز یا لیپوماتیک برخورد کرده اید.


تمرکز تمامی این شیوه ها بر روی خارج کردن توده های چربی از اندام مختلف بدن می باشد چرا که در خیلی از موارد این تنها راه حل موجود برای خلاص شدن از شر چربی های اضافه است.

 

تفاوت لیپوماتیک lipomatic  با لیپوساکشن
در بین شیوه های ذکر شده لیپوماتیک را می توان راه حلی نوین قلمداد نمود که تمرکز اصلی آن بر روی کاهش سایز می باشد.


تفاوت عمده لیپوماتیک lipomatic  را می توان در شیوه خارج کردن چربی های اضافه از بدن دانست چرا که بر خلاف دیگر روش ها ( اشعه و یا حرارت ) خروج چربی توسط حرکات لرزشی کانولا انجام می گیرد.

 

لیپوماتیک چیست,لیپوماتیک,مزیت های لیپوماتیک

 تفاوت عمده لیپوماتیک را می توان در شیوه خارج کردن چربی های اضافه از بدن دانست

 

انجام روش لیپوماتیک lipomatic 
انجام عمل لیپوماتیک توسط دستگاهی مخصوص که مورد تائید FDA آمریکا می باشد صورت می گیرد. دستگاه لیپوماتیک در بیش از 50 کشور دنیا مورد استفاده است که با روشی موثر، بی خطر و دقیق به صورت کاملا طبیعی و یکنواخت از مناطق مختلف بدن مثل باسن، ران، شکم و پهلو اقدام به خارج نمودن بافت های چربی می نماید.


گاها از روش لیپوماتیک به عنوان پیکرتراشی نیز نام می برند چرا که شما در یک جلسه می توانید تغییرات قابل توجهی را در اندام خود مشاهده نمائید.


در ادامه سعی میکنیم در حد امکان به سئوالاتی که ممکن است در ذهن شما در مورد عمل لیپوماتیک وجود داشته باشد پاسخ بگوئیم.

 پیکر تراشی sculpture surgery - لیپوساکشن بدون درد
لیپوماتیک (که تحت عنوان لیپوساکشن اینفراسونیک شناخته می شود)، یک ابزار مورد تائید FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) و یک دستگاه اثبات شده و قابل اطمینان است که امکان حذف ایمن، اثربخش و دقیق چربی از همه نواحی بدن را فراهم می آورد. در لیپوماتیک، سلول های چربی ابتدا در فرآیند لیپوساکشن شکسته می شوند (و یا با حرکات ارتعاشی کانول امولسیون می شوند و سپس امولسیون چربی به آرامی از بدن آسپیره می شود).

 

لیپوماتیک باعث بر طرف شدن مشکل ایمنی در لیپوساکشن سنتی می شود و علاوه بر این، سیستم امنیتی فعال آن از بافت های بدن (اعصاب، رگ های خونی، عضلات) در برابر فرآیند لیپوساکشن محافظت می کند. لیپوماتیک با اعمال 600 ارتعاش در هر دقیقه، چربی های ناخواسته را به طور مؤثر آسپیراسیون کرده و نتایج مطلوبی از جمله نرمی و صافی پوست، ضربه کمتر، و کبودی کمتر ایجاد می کند.

 

انجام لیپوساکشن,لیپوماتیک چیست,لیپوماتیک

 لیپوماتیک باعث بر طرف شدن مشکل ایمنی در لیپوساکشن سنتی می شود


لیپوساکشن چیست؟
لیپوساکشن که همچنین به عنوان لیپوپلاستی نیز نامیده می شود، روشی است برای متناسب سازی اندام و چربی اضافی را از نواحی معینی از بدن حذف می کند. لیپوساکشن را می توان تقریباً در هر کجای بدن از جمله شکم، باسن، کفل، پشت، ران، زانو، ساق پا، مچ پا و بازوها اعمال کرد. بعضی رسوبات موضعی چربی ممکن است به طور معمول تحت تأثیر رژیم غذایی و ورزش قرار نگیرند. در این گونه موارد لیپوساکشن تنها راه حذف چربی در آن قسمت ها است.

 

لیپوساکشن را می توان به طور همزمان در چندین ناحیه مختلف بدن اعمال کرد. گاهی اوقات، لیپوساکشن به عنوان گام اول در روش «انتقال چربی» انجام می شود. در این موارد، چربی از طریق لیپوساکشن برداشته می شود، فرآوری می شود، و سپس دوباره به منطقه دیگری از بدن که چربی کمی دارد انتقال می یابد. لیپوساکشن معمولاً به کاهش وزن مربوط نمی شود بلکه به تغییر شکل و فرم دادن بدن مربوط می شود، هر چند در مواردی که مقادیر زیادی از چربی های بدن برداشته شود کاهش وزن نیز رخ می دهد. افرادی بهترین نتیجه را از لیپوساکشن به دست می آورند که حتی بعد از لیپوساکشن، کنترل وزن خود را با رژیم غذایی و ورزش ادامه می دهند.

 

 لیپوماتیک, لیپوساکشن,دستگاه لیپوماتیک

 لیپوماتیک جدیدترین تکنیک لیپوساکشن در کره جنوبی است

 
نامزدهای ایده آل برای لیپوساکشن
بهترین نامزدها برای لیپوساکشن افرادی هستند که دارای رسوبات چربی موضعی در نواحی معینی از بدن نظیر شکم، بازوها، ران، پشت و یا باسن هستند. این چربی های موضعی اغلب حتی در برابر بهترین رژیم غذایی و ورزش نیز مقاوم هستند و شاید از ژنتیک سرچشمه می گیرند. لیپوساکشن همچنین برای فرم دادن به شکم به کار می رود و می تواند عضلات شش گانه شکم را نمایان سازد. علاوه بر این، لیپوساکشن صورت نیز اغلب برای برطرف کردن چاقی گونه یا فک انجام می شود.


نامزدهای ایده آل لیپوساکشن مردان و زنانی هستند که وزن نسبتاً طبیعی دارند. مهم است که وزن شما در وضعیت پایدار باشد. افرادی که در حال برنامه ریزی برای کم کردن و یا حتی اضافه کردن وزن خود هستند نامزدهای مناسبی برای انجام لیپوساکشن نیستند.

 

نتایج لیپوساکشن تا زمانی که وزن شما در وضعیت پایدار باشد به صورت دائمی باقی می مانند. همچنین افراد دارای پوست کشسان (ارتجاعی) و محکم نامزدهای مناسبی برای لیپوساکشن هستند. برای به دست آوردن بهترین نتیجه، پوست باید بعد از اعمال این روش جمع شود. افرادی که قابلیت ارتجاعی پوست خود را با افزایش سن از دست داده اند  ممکن است نتایج مطلوبی از لیپوساکشن (در رابطه با پوست) حاصل نکنند. اگر قابلیت ارتجاعی پوست همچنان مانده باشد سن عامل بازدارنده ای برای انجام لیپوساکشن نخواهد بود.


لیپوساکشن جایگزینی برای رژیم غذایی و ورزش نخواهد بود و همچنین نباید به عنوان یک شیوه جادویی تلقی شود. لیپوساکشن می تواند به تناسب اندام شما کمک کند اما نمی تواند به طور کامل شکل بدن شما را عوض کند. همچنین نمی تواند لزوماً باعث شود که شما احساس بهتری نسبت به دیگر جنبه های زندگی خود داشته باشید. با این وجود، در صورتی که شما از داشتن چربی های ناخواسته و عدم تناسب اندام رنج می برید، این روش می تواند باعث شود احساس بهتری در مورد بدن خود داشته باشید.


 پیکر تراشی sculpture surgery (لیپوساکشن با کمک برق)
در لیپوماتیک که به وسیله یک جراح آلمانی به نام Y,G,llouz توسعه داده شده است، از یک کانول هوای فشرده استفاده می شود که مانند یک مته دستی مخصوص سوراخ کردن سنگ چربی ها را به شکل سریع تر و هموارتری به بیرون مکش می کند. لیپوماتیک جدیدترین تکنیک لیپوساکشن در کره جنوبی است که انجام آن ایمن، مؤثر و آسان است.


در واقع لیپوماتیک نوعی لیپوساکشن تسریع شده است. لیپوماتیک با یک موتور پنوماتیک که توسط هوای فشرده راه اندازی می شود کار می کند و جنبش های سه گانه ای را به کانول اعمال می کند که عبارتند از: نوسان، چرخش، و ارتعاش. در اثر این سه جنبش، یک مسیر مارپیچ ایجاد می شود (600 ارتعاش در دقیقه) که به امولسیون شدن بافت چربی کمک می کند. اصل امولسیون امکان می دهد تا بافت چربی بدون آسیب رساندن به بافت های دیگر مانند عضلات، عروق خونی و اعصاب، برداشته شود.

 

این موضوع منجر می شود به اینکه دوره بهبودی بعد از عمل کوتاه تر شود. همچنین لیپوماتیک در بعضی نواحی که دسترسی دشوارتر است یا ناحیه هایی که دارای فیبروز زیاد هستند دقت را افزایش می دهد.

 

لیپوماتیک در مقایسه با لیپوساکشن دستی سنتی، لیپوساکشن با کمک التراسونیک (UAL)، یا لیپوساکشن لیزری، عاری از ریسک مربوط به ایجاد سوختگی در پوست (بافت مردگی پوستی) است و مزیت تکنیک تومسنت را نیز در خود حفظ می کند. لیپوماتیک امکان جمع شدگی بیشتری به پوست می دهد و نتایجی مطلوبی در نواحی فیبروتیک به دست می دهد و توانایی خوبی در حذف ایمن چربی بدون آسیب رساندن به دیگر بافت های بدن دارد.

 

روش لیپوماتیک,عمل لیپوماتیک,لیپوماتیک

 لیپوماتیک امکان جمع شدگی بیشتری به پوست می دهد


شبیه سازی کانول و مکش  پیکر تراشی sculpture surgery
مزیت های لیپوماتیک
•  سیستم امنیتی فعال، که در زمانی که به بافت های بدون چربی می رسد متوقف می شود.
• سانحه کمتر (کاهش عمده کبودی و تورم)
• جلوه بهتر پوست (جمع شدگی عالی پوست)
• کار ساده تر و با خسته کنندگی کمتر برای جراح پلاستیک به معنی دقیق تر بودن و هموارتر بودن روش برای بیمار است.
• زمان کوتاه تر عمل
• دردناکی کمتر
• بهبود سریع تر


تفاوت های بین لیپوماتیک و لیپوساکشن با کمک التراسونیک


به طور کلی، لیپوساکشن التراسونیک یک روش جراحی منسوخ شده با دستگاه های از رده خارج و یک رویکرد قدیمی و از مد افتاده است، و منجر به نتایج غیر رضایت بخشی می شود.


لیپوساکشن با کمک اولتراسونیک نیازمند استفاده از حجم بالایی از مایع و یک پراب یا پدل فلزی برای رساندن انرژی و گرمای التراسونیک برای شکستن چربی است. چربی به عنوان یک چربی جامد (که به چگونه در نظر گرفتن چربی در بدن شما مربوط می شود) در نظر گرفته می شود و امواج مافوق صوت به چربی تابانده می شوند تا چربی را به امولسیون تبدیل کنند. بدن شما متحمل فشار طاقت فرسایی می شود. علاوه بر این، انرژی التراسونیک نه تنها چربی را می شکند بلکه به اعصاب، عضلات و رگ های خونی آسیب می رساند. این فرایند شکستن چربی منجر به ایجاد درد غیر قابل تحمل و تورم شدید می شود و روند بهبود آن کند است.


برخلاف لیپوساکشن اولتراسونیک، لیپوساکشن لیپوماتیک IPS بسیار هموارتر و ملایم تر است. کانول لیپوماتیک می تواند با کمک دستگاه هوای فشرده به طور اتوماتیک 360 درجه بچرخد تا چربی را به امولسیون تبدیل کند و به طور همزمان آن را آسپیره کند. سیستم های امنیتی داخلی فعال به کانول امکان می دهند تا هنگام رسیدن به بافت های غیر چربی دار متوقف شود. به عبارت دیگر، لیپوماتیک از اعصاب، عضلات و رگ های خونی محافظت می کند و در عین حال به طور موثری چربی را نیز حذف می کند.

 

 پیکر تراشی sculpture surgery برای جراحان پلاستیک خسته کننده نیست و به آن ها کمک می کند تا بر روی تمرکز بر روی متناسب سازی دقیق و سریع تر بدن متمرکز شوند. فرآیند ملایم لیپوساکشن تا حد زیادی عوارض بعد از عمل جراحی، کبودی، و مدت زمان ریکاوری را برای بیماران کاهش می دهد. لیپوماتیک نتایج رضایت بخش تری را به همراه درد و زمان جراحی کمتر فراهم می آورد.

امروزه روش های متفاوتی برای بیرون کشیدن چربی ها از بدن وجود دارد ( مانند لیپوساکشن و لیپولیز ) ولی هیچکدام به اندازه لیپوماتیک کارایی و سرعت ندارند.

در واقع پیکرتراشی بهترین روش برای خارج کردن چربی ها از بدن است چون در روش های دیگر احتمال برگشت چربی ها زیاد است.

از پیکرتراشی می توان برای از بین بردن چربی های روی شکم، پهلوها، باسن، صورت، زانو، بازو، ران، ساق پا و غیره استفاده کرد. در ادامه با پیکرتراشی بیشتر آشنا می شویم؛ با ما همراه باشید.

 

پیکرتراشی

 

انواع روش های جراحی  پیکر تراشی sculpture surgery

جراحی زیبایی پیکرتراشی  sculpture surgery بسته به امکانات پزشک جراح و کلینیک زیبایی به روش های مختلفی می تواند انجام پذیرد که هر کدام با استفاده از تجهیزات بسیار پیشرفته انجام گرفته و مزایای خاص خود را دارا می باشند.

جراحان در عمل زیبایی lipomatic به دنبال کاهش عوارض ممکن به حداقل، و رسیدن به نتایج مطلوب تر و بهتر هستند.

جراحی زیبایی لیپوماتیک به سه روش اصلی و مهم در دنیا در حال انجام است که در این مقاله قصد داریم این سه روش را معرفی و مزایای هرکدام را بیان کنیم.

توجه داشته باشید که ماهیت اصلی این سه روش یکسان بوده و تفاوت اصلی آنها در نحوه شکستن سلول ها  و بافت های چربی در بدن فرد می باشد.

1- امواج التراسونیک و فراصوت

پیشرفته ترین و مدرن ترین تجهیزات ایجاد فراصوت برای از بین بردن چربی های اضافی بدن تولید و بهره برداری شده است و در کلینیک های زیبایی مورد استفاده برای افراد متقاضی قرار می گیرد.

در این روش با استفاده از امواج التراسونیک ایجاد شده توسط دستگاه های مخصوص سلول های چربی در هم شکسته می شود.

این روش هم برای آقایان و هم برای بانوان کاربرد دارد. از این روش به خصوص برای 6 تکه کردن ( سیکس پک ) شکم آقایان و حذف چربی های پهلوهای بانوان استفاده می شود.

روش بسیار موثر و بدون درد و خونریزی که دستگاه های فوق پیشرفته ای برای آن در دنیا وجود دارد.

2- استفاده از جت آب با فشار بالا

در این روش از جت آب با فشار بالا برای از بین بردن چربی های اضافی بدن استفاده می شود. این روش نیز بسیار پرکاربرد بوده و دستگاه های مخصوص به خود را برای جراحی نیاز دارد.

3 – لیپوماتیک ارتعاشی و نوسانی

یکی از مدرن ترین و جدیدترین دستگاه های مخصوص جراحی زیبایی لیپوماتیک با نام تجاری Lipomatic برای جراحی به روش ارتعاشی و نوسانی در بازار وجود دارد که به تاییدیه FDA امریکا نیز رسیده است.

این روش از جراحی تحت بی حسی های موضعی در بدن فرد متقاضی و ناحیه درگیر با جراحی انجام شده و برای خارج کردن حجم عظیمی از بافت های چربی در زمان بسیار اندک از بدن وی کاربرد دارد.

کانولا ها ابزارهایی هستند که در تمام روش های جراحی زیبایی لیپوماتیک برای شکستن سلول های چربی از آنها استفاده می شود. این ارتعاشات و نوسانات ایجاد شده توسط کانولا ها باعث می شود مقدار چربی بسیار زیادی از بدن فرد خارج شود.

کانولا ها دارای میزان ارتعاش با نوسان ثابت هستند که توسط یک موتور پنوماتیک با دور موتور ثابت به چرخش در می آیند.

کانول های این روش با ارتعاشی که به سلول های چربی وارد می کنند به راحتی آنها را در هم می شکنند.

در این روش استفاده از نیروی فیزیکی جراح برای شکستن سلول ها و بافت های چربی اصلا نیاز نیست و ارتعاشات ایجاد شده در کانول ها به راحتی و بدون وارد کردن نیروی فیزیکی خارجی، سلول های چربی را در هم شکسته و از بدن فرد خارج می نمایند.

این کاربرد به جراح این امکان را می دهد که تمرکز بیشتری روی جراحی داشته و با دقت بیشتری به حذف و استخراج بافت های چربی بپردازد.

از دیگر ویژگی های این روش در این است چرخش 360 درجه کانول ها در محیط کوچک از ایجاد صدمه و آسیب به سایر بافت ها و عضلات فرد جلوگیری کرده و احتمال خطا را در حین جراحی به حداقل ممکن می رساند.

با این سبک از روش، جراح می تواند نزدیک ترین بافت های چربی به رگ ها و اعصاب را در هم شکسته و بدون هیچگونه آسیب به آنها، این سلول ها را از بدن فرد متقاضی خارج نماید.

در واقع این چرخش 360 درجه باعث حذف و شکستن سلول های چربی به روش امولسیون می شود.

امولسیون این امکان را برای جراح فراهم می آورد که بدون نگرانی در احتمال آسیب دیدن بافت های حساس و نزدیک به محل جراحی به کار خود ادامه دهد.

از دیگر مزیت های این روش جراحی لیپوماتیک در کاهش عوارضی مانند کبودی، درد و تورم و بد فرم شدن پوست پس از جراحی است.

همچنین طول درمان بیمار با این روش به شدت کاهش می باید.

 

مزایای پیکرتراشی  sculpture surgery نسبت به سایر روش ها :

حذف چربی های زائد مزیت های زیادی دارد مثلا نسبت به روش های دیگر ریسک کمتری دارد

  1. ارزان تر است
  2. احتمال عفونت در آن محل کمتر است
  3. طی زمان کوتاه تری انجام می شود، هیچگونه گودی یا سفتی روی پوست حس نمی شود.
  4. بیمار سریعتر بهبود می یابد.
  5. چربی ها به اندازه برداشته می شوند.
  6. اسکاری به جا نمی ماند.
  7. آسیبی به رگ ها وارد نمی شود.
  8. باعث افتادگی پوست نمی شود و حتی پوست را سفت تر هم می کند.
  9. باعث کاهش وزن می شود.
  10. خطر سوختگی وجود ندارد.
  11. درد کمتری حس می شود.
  12. بدون بخیه و برش است و نیازی به بستری شدن بیمار هم نیست.
  13. نتایج کاملا طبیعی است.
  14. جراحی بسیار ساده و ایمن است.
  15. حذف چربی ها در لیپوماتیک به صورت دائمی است.

 

موارد منع لیپوماتیک lipomatic 

قبل از حذف چربی های زائد بدن، سوابق بیماری خود را حتما به پزشک مرتبط اطلاع دهید زیرا فشار خون بالا، قند خون، دیابت، بیماری های قلبی و عروقی جزو مواردی هستند که نمی توانند از پیکرتراشی برای از بین بردن چربی های بدن خود استفاده کنند. فرد متقاضی حتما باید سالم باشد و سابقه بیماری خاصی نداشته باشد.

 

عوارض لیپوماتیک

 

عوارض لیپوماتیک  Lipomatic complications، حتما از فرد تست خون، بارداری، هپاتیت و غیره هم گرفته می شود. اگر بیمار قبلا عمل جراحی زیبایی شکم انجام داده است، حتما باید پزشک متخصص پیکرتراشی  sculpture surgery را در جریان بگذارد.

 

نکاتی برای قبل از انجام لیفت بازو arm lift

پزشک ها توصیه می کنند که تا دو هفته قبل از انجام پیکرتراشی، نباید داروی خاصی مصرف کنید. معمولا کسانی که قبل از جراحی، آسپیرین مصرف می کنند، بعد از عمل دچار خونریزی می شوند.

 

هزینه لیپوماتیک

 

نحوه انجام لیپوماتیک lipomatic 

اگر بخواهیم جراحی لیپوماتیک را گام بندی و مرحله بندی نماییم، به مراحل زیر تقسیم می شود:

1- مرحله اول جراحی لیپوماتیک انتخاب نقاط برش هدف جراحی است.

در این مرحله متقاضی لیپوماتیک طی یک یا چند جلسه مشاوره با پزشک جراح خود، مناطقی که رسوبات چربی اضافی تثبیت شده دارند را مشخص نموده و پزشک با تجربه قبلی خود نقاطی از بدن و ناحیه مورد هدف، که قرار است جراحی از آن نقاط صورت گیرد را به طور دقیق مشخص کرده و روی بدن فرد متقاضی با ماژیک مخصوص علامت گذاری می نماید.

2- در مرحله دوم نوبت به روز جراحی می شود، در این مرحله ابتدا پزشک به منظور کاهش خونریزی های احتمالی، از بین بردن درد در حین جراحی و همچنین کاهش کبودی ها و تورم های احتمالی، محل جراحی را با استفاده مواد بی حسی ، بی حس می نماید.

3- مرحله سوم و حساس جراحی لیپوماتیک که نام آن شکستن سلول ها و بافت های چربی است، به روش جراح در عمل لیپوماتیک بستگی دارد.

سه روش متداولی که معمولا جراحان و پزشکان متخصص از آنها در لیپوماتیک برای شکستن بافت های چربی استفاده می نمایند، ایجاد لرزش ها یا ارتعاشات در لوله کانولا با فرکانس های بالا، استفاده از لیزر با پالس های ضعیف شده و یا استفاده از جت آب با فشار بالا می باشد.

البته امکان استفاده از ترکیب موارد بالا هم برای جراح میسر است

4- حالا نوبت به خارج کردن سلول های شکسته شده از محل جراحی لیپوماتیک می رسد.

تعداد برش های ایجاد شده برای خارج کردن سلول های شکسته شده چربی بستگی به بزرگی ناحیه تحت جراحی و میزان سلول های چربی آن ناحیه است. ب

ا استفاده از دستگاه مکش که یک دستگاه کاملا حرفه ای است، این سلول ها از ناحیه مورد نظر خارج می شوند.

5- دقت شود که عمل مکیدن سلول های شکسته شده باید به طور دقیق انجام گیرد تا حداکثر سلول ها و بافت های شکسته شده از بدن فرد استخراج گردد.

از این رو لوله مکش با یک ظرافت خاصی عقب و جلو می شود تا تمام بافت های چربی از لوله مکش خارج شده و تمام چربی ها به مرور استخراج شوند.

6- بعد از پایان عمل مکش بافت های شکسته شده چربی از ناحیه جراحی شده، احتمالا نیاز به خروج مقداری از مایعات و خون نیز از ناحیه جراحی می باشد.

7- بالاخره بعد از اتمام استخراج چربی از ناحیه مورد نظر، زخم های ریز ایجاد شده بخیه خورده و بانداژ می شود. دقت نمایید که این زخم ها بسیار ریز بوده و پس از گذشت مدتی کوتاه دوباره به حالت اولیه باز خواهند گشت.

8- این جراحی معمولا بین 1 تا 3 ساعت طول می کشد و احتمالا شما یک تا دو شب در بیمارستان بستری و مهمان خواهید بود.

جراحی زیبایی لیپوماتیک یک جراحی 1 تا 3 ساعته است که این تفاوت بسته به محل جراحی و میزان چربی خارج شده از بدن فرد متقاضی دارد قاعدتا در اندام هایی مانند شکم که تجمع چربی ها معمولا در آن بالاست جراحی لیپوماتیک بیشتر از بقیه نقاط بدن طول می کشد.

شایع ترین تکنیک جراحی لیپوماتیک که در ایران نیز از آن بسیار استفاده می شود، جراحی با ارتعاشات و نوسانات لوله کانولا است.

در این روش چربی ها پس از ورود لوله کانولا با ارتعاشات و لرزش لوله کانولا به فرکانس های بالا با استفاده از یک دستگاه کاملا حرفه ای و پیشرفته باعث شکسته شدن بافت ها و سلول های چربی می شود.

نقطه نظر و مزیت اصلی این روش از جراحی لیپوماتیک در ایمن بودن و کم خطر بودن آن است. مزیتی که سال ها پزشکان و محققان به دنبال آن بودند.

یکی از عیوب جراحی های لیپوساکشن در قدیم صدمه دیدن بافت های دیگر غیر درگیر در جراحی بودند که نزدیک منطقه جراحی لیپوماتیک حضور داشتند.

در روش حاضر این احتمال تقریبا به صفر می رسد. یعنی شما هیچ نگرانی بابت صدمه دیدن سایر اعضای غیردرگیر در جراحی لیپوماتیک با استفاده از تکنیک لرزش و ارتعاشات لوله کانولا نخواهید داشت.

 

عکس لیپوماتیک

 

موارد استفاده از چربی های خارج شده هنگام لیپوماتیک lipomatic 

جالب است بدانید که از چربی های خارج شده می توان برای زیبایی پوست و بدن استفاده کرد؛ بیمار می تواند از پزشک پیکرتراشی بخواهد که از چربی ها برای :

  1. حجیم کردن لب ها
  2. گونه ها
  3. سینه ها و دست ها

و یا از بین بردن چین و چروک پوستش استفاده کند.

 

پاسخ “ کلینیک پوست و مو رز” به سوال : آیا عوارض لیپوماتیک  Lipomatic complications روش بی خطری برای استخراج چربی ها است؟

دستگاه پیکرتراشی دارای تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا است و تاکنون ثابت شده است که این سیستم کاملا قابل اطمینان است.

این دستگاه با رعایت تمام نکات ایمنی، حجم زیادی از چربی ها را در تمام نقاط بدن استخراج می کند. در عمل حذف چربی های اضافه، ابتدا سلول های چربی شکسته می شوند یعنی با حرکات ارتعاشی لوله کانولا به شکل ذرات بسیار ریزی در می آیند و سپس این ذرات چربی به آرامی به بیرون از بدن هدایت می شوند.

خطرهایی که در روش های سنتی لیپوساکشن و سایر روش ها شاهد آن بودیم، دیگر در این روش اثری از این خطرات وجود ندارد و سیستم ایمنی فعال آن از بافت های مختلف بدن محافظت می کند.

پیکرتراشی با ۶۰۰ ارتعاشی که در هر دقیقه دارد، به خوبی چربی ها را از بدن خارج می کند و نتایج مطلوبی را برای فرد فراهم می کند مثلا پوست را نرم تر می کند، توده های چربی را از بین می برد و کبودی کمتری را به دنبال دارد.

پیکرتراشی در مقایسه با لیپوساکشن اولتراسونیک، لیپوساکشن سنتی و لیپوساکشن لیزری، باعث سوختگی و یا تخریب بافت های پوست نمی شود و تورم کمتری را برای فرد به دنبال دارد. پیکرتراشی حتی باعث انقباضات منظم پوستی هم می شود.

 

مراقبت های لیپوماتیک lipomatic 

بعد از حذف چربی اضافه بدن پیشنهاد می شود که بیمار تا 5 الی 6 ماه از گن استفاده کند چون گن از شل شدن و همچنین از شکل نامناسب آن جلوگیری می کند.

در افراد متقاضی خانم هم امکان دارد زمان پریودی آنها به هم خورده و تا مدتی نامنظم شود.

احتمالا پزشک متخصص مقداری مسکن تجویز می کند تا دردهای بیمار کاهش یابد.

برای خروج خونابه ها می توانید پیاده روی کنید و یا آن ناحیه را ماساژ بدهید. همچنین فرد نباید از غذاهای چرب و سنگین استفاده کند.

 

مراقبت قبل از لیفت بازو arm lift

درباره نوع بیهوشی و بی حسی لازم برای بدن بیمار و منطقه ای که جراحی لیپوماتیک قرار است در آن انجام شود، از قبل با مشورت با پزشک باید مشخص شود.

  1. قبل از حذف چربی ها، سابقه بیماری هایی قلبی، عروقی، دیابت و فشار خون توسط متخصص بررسی می شود. 
  2. در صورتی که سابقه جراحی خاصی (مثل جراجی شکم، پهلو و غیره) داشته اید، حتما پزشک را در جریان بگذارید.
  3. قبل از انجام پیکرتراشی، آزمایش خون، بارداری و غیره از بیمار گرفته می شود.
  4. مصرف هر گونه دارویی را به پزشک خود اطلاع بدهید.
  5. هر گونه تغییرات در وزن خود در سالهای اخیر را حتما به پزشک اطلاع بدهید.
  6. تا دو هفته قبل از عمل، از مصرف قرص هایی مثل آسپرین، ژلوفن و غیره خودداری کنید.
  7. تا دو هفته قبل از عمل حذف چربی ها، سیگار و قلیان نکشید و الکل هم مصرف نکنید.

 

عمل لیپوماتیک

 

مراقبت بعد از لیفت بازو arm lift

داروهای تجویزی پزشک برای کاهش درد و یا سایر عوارض کوتاه مدت را در زمان مناسب تهیه و آن ها را مصرف نمایید.

از مصرف نمک و غذاهای شور بعد از جراحی لیپوماتیک خودداری نموده و غذاهای بی نمک استفاده کنید. این مورد برای کاهش تورم های احتمالی پس از جراحی در نواحی جراحی شده بسیار موثر است.

احتمالا برای جلوگیری از عفونت های احتمالی محل جراحی استفاده از برخی آنتی بیوتیک ها و برخی داروهای ضد عفونت برای شما لازم باشد که البته حتما باید با نظر پزشک تهیه و استفاده شود.

نوشیدن مایعات از موارد ضروری و لازم پس از جراحی لیپوماتیک است. در این باره با پزشک خود مشورت نمایید و البته حتما از مایعات سالم و طبیعی استفاده کنید.

  1. معمولا در روز اول بعد از عمل، بیمار باید استراحت مطلق داشته باشد.
  2. برای مراجعه به خانه، بیمار نباید رانندگی کند.
  3. بعد از پیکرتراشی پیشنهاد می شود که بیمار تا 5 الی 6 ماه از گن استفاده کند چون گن از شل شدن و همچنین از شکل نامناسب آن جلوگیری می کند.
  4. در مورد مصرف مواد غذایی بعد از انجام پیکرتراشی، حتما با پزشک خود مشورت کنید. معمولا در صورت بی حسی موضعی، بیمار می تواند مثل قبل از مواد غذایی استفاده کند.
  5. در صورت که بیمار پس از رفتن به دستشویی، احساس بی حالی و سرگیجه می کند، باید سریع بنشیند و یا دراز بکشد.
  6. پیاده روی های کوتاه از روز بعد از عمل حذف چربی های زائد بلامانع است.
  7. تا یک هفته بعد از حذف چربی اضافه، بیمار نباید سیگار و قلیان بکشد و الکل هم مصرف نکند.
  8. تا دو هفته بعد از عمل، از مصرف قرص هایی مثل آسپرین، ژلوفن و غیره خودداری کنید.
  9. در صورت انجام لیپوساکشن در قسمت شکم، از نشستن بطور صاف خودداری کنید زیرا باعث سفت شدن بیش از حد پوست شکم می شود. بهتر است فرد دراز بکشد یا در هنگام نشستن به چیزی تکیه دهد.
  10. احتمالا پزشک مقداری مسکن تجویز می کند تا دردهای بیمار کاهش یابد. از داروهایی که پزشکتان برای شما تجویز کرده است هم بطور مرتب استفاده نمایید.
  11. رژیم غذایی مناسب هم بعد از پیکرتراشی، تاثیر بسیار زیادی در حفظ تناسب اندام و عدم بازگشت چربی ها دارد.
  12. تا یک هفته بعد از پیکرتراشی از استخر، سونا و جکوزی استفاده نکنید.

 

کاربرد لیفت بازو arm lift چیست

دقت نمایید که لیپوماتیک برای خلاصی و رهایی از برخی رسوبات چربی ها صورت می گیرد. چربی هایی که در بدن جای خود را محکم کرده و ثابت شده اند و امکان حذف آنها با ورزش و رژیم های غذایی وجود نداشته باشد.

  1. رفع قوز
  2. تخلیه چربی سینه های خانم ها
  3. تخلیه چربی سینه های آقایان
  4. تخلیه چربی شکم
  5. تخلیه چربی پشت بدن
  6. تخلیه چربی غبغب

 

درمان سلولیت با لیپوماتیک

سلولیت چیست؟ 

به پوستی که دارای فرورفتگی و برآمدگی باشد و سطح صاف و یکدستی نداشته باشد، اصطلاحا “سلولیت” گفته می شود.

سلولیت به خاطر چربی های انباشته شده در زیر پوست بوجود می آید. فیبرهایی از جنس کلاژن که بین پوست و ماهیچه ها وجود دارند، چربی موجود در زیر پوست را چندین لایه تقسیم می کنند و شکل نامناسبی را به پوست می دهند.

میزان سلولیت بدن به ژن، درصد چربی بدن و سن بستگی دارد. میزان ضخامت پوست هم بر روی ظاهر سلولیت تاثیر می گذارد. سلولیت معمولا در سطح ران، باسن، سینه و شکم دیده می شود.

شما می توانید بخش هایی که نام بردیم را در بدنتان بررسی کنید و متوجه بشوید که آیا شما هم سلولیت دارید یا خیر. سلولیت بیشتر در بدن زنها بوجود می آید زیرا چربی ها، ماهیچه ها و نحوه پخش چربی در بدن زنان با مردان کاملا متفاوت است.

طبق بررسی هایی که در این زمینه انجام شده است، 80 الی 90 درصد از خانم ها دارای سلولیت هستند.

 

آیا لیپوماتیک سلولیت را از بین می برد؟

سالانه، مردها و خانم های زیادی برای رهایی از چربی های خود رو به سمت پیکرتراشی می آورند. حالا اگر سطح پوست شما دارای سلولیت باشد، ممکن است از خودتان بپرسید که ” آیا حذف چربی های زائد بدن سلولیت را هم از بین می برد؟ ” .

پیکرتراشی، سلول های چربی موضعی که درست در زیر پوست قرار گرفته اند را از بین می برد.

در پیکرتراشی، برش کوچکی بر روی پوست شما ایجاد می شود و بعد ماده بی حسی در این ناحیه تزریق می شود تا میزان درد کاهش یابد، رگ های خونی محدود بشوند و در نهایت سلول های چربی آزاد شوند. در آخر، لوله کانولا با توانایی مکش خود ذرات چربی را از بدن خارج می کند.

 

آیا لیپوماتیک می تواند سلولیت را برطرف کند ؟

دستگاه با تولید امواج اولترا یا فرا صوت، سلول های چربی موجود در اندام مورد نظر را مورد هدف خود قرار می دهد. لرزش لوله کانولا به همراه امواج فرا صوت باعث تحریک و حتی افزایش تولید کلاژن، بهبود ظاهری و ساختاری بخش مورد نظر می شود و قدرت انعطاف پذیری پوست را هم افزایش می دهد.

در کنار این همه مزیت، پیکرتراشی سلولیت روی سطح پوست را هم برطرف می کند.

در بعضی از افراد ممکن است رفع کامل سلولیت تا 2 الی 3 ماه طول بکشد. بعضی از متخصص ها هم به افراد متقاضی پیشنهاد می دهند که برای درمان سلولیت در کنار پیکرتراشی، از روش دیگری هم استفاده کنند.

حذف چربی اضافه بدن روش بسیار خوبی برای تغییر شکل بدن زنها و مردها است ولی تاثیر آن بر روی سلولیت بستگی به بدن فرد دارد؛ مثلا اگر بدن بیمار دارای سلولیت های زیادی باشد که به وضوح در بدن او مشخص هستند، پیکرتراشی تاثیر کمتری در رفع سلولیت ها می تواند داشته باشد.

البته بعضی از متخصص ها معتقدند که پیکرتراشی می تواند تاثیر خوبی در رفع سلولیت داشته باشد که بدن بیمار، میزان سلولیت و قابلیت ارتجاعی پوست بیمار بستگی دارد.

در مواردی که بیمار از لحاظ شرایط بدنی در موقعیت خوبی قرار داشته باشد، پیکرتراشی می تواند باعث سفتی پوست هم بشود.

 

لیپوماتیک

 

محدودیت های لیپوماتیک در رفع سلولیت

این 3 دسته از افراد، نمی توانند سلولیت خود را با پیکرتراشی درمان کنند :

  1. کسانی که پوست شلی دارند.
  2. کسانی که پوست آنها حالت افتادگی دارد.
  3. کسانی که پوست آنها به اندازه کافی انعطاف پذیر نیست.

 

 نکات در مورد لیپوماتیک

مدت زمان لازم برای انجام عمل حذف چربی های زائد، بستگی به وضعیت بیمار و میزان چربی های اضافه موجود در بدنش دارد. در صورتیکه خارج کردن چربی ها به مدت زمان زیادی نیاز داشته باشد، فرد می تواند در طی چند جلسه عمل را انجام بدهد.

 

مقایسه لیپوماتیک و لیپوساکشن

پیکرتراشی و لیپوساکشن تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. در گذشته، آسیب های ناشی از دستگاه لیپوساکشن روی رگ ها، ماهیچه ها و سایر بخش های بدن، بقدری زیاد بود که جز در موارد ضروری، کمتر کسی داوطلب به استفاده از این روش می شد.

یکی از خطراتی که دستگاه لیپوساکشن برای فرد متقاضی به دنبال داشت، خطر آمبولی و مسدود شدن رگ های خونی بود که احتمال نقص عضو و یا مرگ فرد را هم افزایش می داد.

خوشبختانه با ورود دستگاه پیکرتراشی ، اینهمه ترسی که در افراد بوجود آمده بود به خوبی برطرف شده و مشکلات ناشی از آن هم به حداقل رسید.

نکته مهم در طراحی دستگاه پیکرتراشی، توجه به سلامتی و ایمنی فرد است و خروج درست چربی ها در درجه بعدی اهمیت قرار دارد. لوله ی کانولا در دستگاه پیکرتراشی، دارای سنسورهای ویژه ای است که تنها چربی های اضافه را از درون بافت به بیرون می کشاند و کاری به رگ ها، عروق خونی و ماهیچه ها ندارد.

تخریب چربی ها بوسیله ارتعاشات تولید شده توسط لوله ی کانولا انجام می شود. حجم چربی هایی که به شکل مایع از طریق لوله کانولا از بدن خارج می شود، بسیار بیشتر از میزان چربی های تخلیه شده با روش لیپوساکشن است.

از دیگر تفاوت های دستگاه های پیکرتراشی و لیپوساکشن، میزان زخم و جراحت است.

زخم و اسکار ناشی از دستگاه پیکرتراشی به قدری کوچک است که در صورت رعایت نکات بهداشتی و مصرف منظم داروهایی که متخصص تجویز کرده است، بیمار می تواند خیلی سریع بهبود یابد.

در لیپوساکشن میزان خونریزی فرد بسیار بیشتر از پیکرتراشی است. افزایش خونریزی هم باعث کاهش سطح هموگلوبین خون می شود و در نتیجه باعث ضعف عمومی بدن می شود.

لیپوساکشن باعث شل شدن و در نتیجه افتادگی پوست می شود ولی پیکرتراشی به علت امواج اینفراسونیکی که دارد باعث سفت شدن و لیفت پوست می شود. لیپوساکشن علاوه بر عوارض نام برده شده، باعث کبودی و تورم پوست بیمار هم می شود و انقباضات شدید پوستی را هم به دنبال دارد.

دوره ریکاوری و بهبود بیمار پس از پیکرتراشی، سریعتر از دوره ی ریکاوری بعد از لیپوساکشن است. لیپوساکشن با بیهوشی انجام می شود و نیاز به بستری شدن چند روزه بیمار دارد ولی پیکرتراشی، بصورت سرپایی و با بیحسی موضعی انجام می شود.

لیپوساکشن یک جراحی زیبایی قدیمی برای عمل حذف چربی های انباشته شده از بدن بیمار است و لیپوماتیک یک روش و وسیله حرفه ای جدید برای انجام عمل لیپوساکشن می باشد.

لیپوساکشن در گذشته با اشکالات و معایب زیادی همراه بوده است که پس از ظهور لیپوماتیک که بعد از تولید و توسعه وسیله پیشرفته برای شکستن سلول های چربی به همین نام انجام شد، همه معایب و مشکلات آن برطرف شده و جراحی زیبایی با دستگاه لیپوماتیک به پرطرفدارترین و محبوب ترین جراحی زیبایی در دنیا تبدیل گشته است.

 

لیپوماتیک و سبک زندگی

نکته بسیار مهم و حیاتی که بعد از جراحی زیبایی لیپوماتیک باید مد نظر شما باشد سبک زندگی است. دقت داشته باشید که یک سبک زندگی غلط و ناسالم نتایج بدست آمده از جراحی لیپوماتیک را از بین می برد.

بعد از جراحی لیپوماتیک ناحیه ایی که چربی های آن حذف شده اند، به شدت مستعد ذخیره چربی هستند.

در صورت رعایت نکردن رژیم غذایی مناسب که در آن سبزیجات و مواد مغذی گنجانده شده باشد، و استفاده از غذاهای با میزان چربی بالا مانند فست فودها و غذاهای حاوی گوشت قرمز، احتمالا شما پس از گذشت 1 الی 2 سال نتایج بدست آمده از لیپوماتیک را دوباره از دست خواهید داد.

در واقع هدف از جراحی لیپوماتیک کاهش وزن نیست.

بدن شما در اندک مدتی توانایی بازگشت چربی های حذف شده را داراست. البته نتایج لیپوماتیک طولانی مدت و ابدی است، به شرطی که شما با سبک زندگی سالم و درست با آن برخورد نمایید.

 

تصاویر لیپوماتیک

 

سوالات متداول  لیپوماتیک

بهترین بخش های بدن برای پیکرتراشی کدام ها هستند؟

پیکرتراشی برای اکثر اندام های بدن کاربرد دارد مثل شکم، پشت بدن، ران، پهلو، بازو، پا و غیره.

 

آیا در صورتی که بیمار مشکل خاصی داشته باشد، پیکرتراشی انجام نمی شود؟

برای انجام پیکرتراشی، بیمار باید در وضعیت خوبی از سلامتی قرار داشته باشد. در صورتی که به بیماری هایی مثل دیابت، فشار خون و غیره مبتلا هستید، ابتدا تحت درمان قرار می گیرید و بعد از بهبودی، می توانید عمل را انجام بدهید.

 

دستگاه لیپوماتیک در هر دقیقه چند دفعه لرزش دارد؟

دستگاه پیکرتراشی در هر دقیقه، 600 بار لرزش دارد.

 

سوراخ هایی که بوسیله دستگاه لیپوماتیک در بدن ایجاد می شود، چند میلی متر هستند؟  

سوراخ هایی که توسط دستگاه در نقاط مورد نظر بدن بیمار ایجاد می شود، بسیار ریز بوده و تقریبا 2 الی 4 میلی متر هستند.

 

ایا لیپوماتیک درد دارد ؟ دوره ریکاوری بعد از آن تا چند روز است؟  

لیپوساکشن با بیهوشی انجام می شود و بیمار هیچگونه دردی را احساس نمی کند. بعد از لیپوساکشن هم بیمار درد خیلی خفیفی را احساس خواهد کرد که خیلی سریع برطرف می شود.

دوره ریکاوری بیمار پس از پیکرتراشی بستگی به وضعیت بیمار و آمادگی جسمانی او دارد؛

بازیابی کامل بعد از جراحی معمولا دو هفته به طول می انجامد، اما رعایت کردن یا نکردن برخی نکات مهم می تواند در افزایش یا کاهش این دوره موثر باشد.

در صورتی که حین جراحی بیهوشی کلی داشته اید، انجام کارهای روزانه به خصوص رانندگی در 24 ساعت اولیه پس از مرخصی از بیمارستان کاملا ممنوع و در 3 یا 4 روز پس از آن نیز باید از آن اجتناب کرد. به هیچ وجه نتیجه جراحی خود را با یک بی فکری به خطر نیندازید.

بسته به اندازه ناحیه درگیر در جراحی لیپوماتیک و مقدار چربی های خارج شده از آن، بهبودی اولیه برای بازگشت به انجام کارهای روزانه از چند 3 روز تا 10 روز و در برخی موارد تا دو هفته طول خواهد کشید.

تجربه نشان می دهد که شما بعد از جراحی تا 4 هفته باید از فعالیت های سنگین و فعالیت های بدنی سخت اجتناب نمایید.

البته پیاده روی و حرکات معمولی برای بدن مفید خواهد بود.

بعد از گذشت یک هفته پس از جراحی احتمالا بخیه های شما در ناحیه های درگیر در جراحی باز خواهد شد و با توجه به کوچک بودن زخم های ایجاد شده در بدن ناشی از جراحی زیبایی لیپوماتیک، بخیه ها و زخم ها مشکل حادی برای شما نخواهند بود.

بین 4 تا 6 هفته زمان لازم است که شما همه فعالیت های معمولی روزمره و ورزش های مناسب را شروع نمایید. البته این زمان مربوط به فعالیت های سنگین بدنی نبوده و فقط فعالیت های معمولی و کم فشار را شامل می شود.

آیا احتمال بازگشت مجدد چربی های خارج شده هم وجود دارد؟

بعد از حذف چربی های زائد، بیمار باید رزیم غذایی مناسب و متعادلی را برای خود انتخاب کند تا احتمال بازگشت مجدد چربی ها به صفر برسد.

در واقع فردی که بعد از پیکرتراشی، همچنان به رژیم غذایی نامناسب خود پایبند باشد، زمینه لازم را برای بازگشت دوباره چربی ها فراهم کرده است پس با رعایت نکات غذایی و سلامتی، می توان احتمال بازگشت مجدد چربی ها را کاملا از بین برد.

 

عوارض لیپوماتیک  Lipomatic complications در یک جلسه ؟ 

معمولا پیکرتراشی در یک جلسه انجام می شود. البته تعداد جلسات کاملا بستگی به وضعیت بیمار و میزان چربی های اضافه بدن او دارد. در صورت تشخیص متخصص، حذف چربی های زائد در چند جلسه انجام می شود.

 

چرا باید از گن بعد از عمل لیپوماتیک استفاده کرد؟

بعد از عمل، در قسمت هایی که متخصص برشهایی را انجام داده است، مقدار زیادی خونابه خارج می شود.

خروج خونابه ها کاملا طبیعی است و هر چه خونابه بیشتری از بدن بیمار خارج بشود، عوارضی مثل کبودی و تورم سریعتر برطرف می شوند.

به بیماران توصیه می شود برای خروج سریعتر خونابه ها از بدن، از گن مناسبی استفاده کنند.

گن تاثیر بسیار خوبی روی روند بهبود بیمار می گذارد.

 

چه کسانی کاندید خوبی برای لیپوماتیک بازو  arm lift هستند؟

کسانی که از چربی های اضافه بدن خود رنج می برند و از نظر سلامتی و آمادگی جسمانی در وضعیت خوبی به سر می برند، کاندید خوبی برای انجام عمل حذف چربی هستند.

در واقع کاندید خوب فردی است که انتظارات واقع گرایانه ای از نتایج پیکرتراشی بر اندام مورد نظر خود داشته باشد.

کاندیدهای ایده آل، زنان و مردانی هستند که وزن نسبتا نرمالی دارند و چربی های متمرکزی در نقاط خاصی از بدن مثل شکم، بازها، پشت، ران و باسن دارند.

این چربی ها حتی با وجود اینکه بیمار بهترین رژیم غذایی را داشته باشد و بطور مرتب ورزش هم بکند، باز هم از بین نمی روند و ثابت می مانند. علت ماندگاری این چربی ها دلایل ژنتیکی است.

قبل از عمل جراحی لیپوماتیک نیاز است که شما با پزشک متخصص در این باره مشورت نمایید تا وی تشخیص دهد که شما نامزد خوبی برای جراحی لیپوماتیک هستید یا خیر.

با توجه به مواردی که در بخش های مختلف این مقاله عرض کردیم محدودیت های برای جراحی لیپوماتیک وجود دارد که آن محدودیت ها باید با استفاده از آزمایشات مختلف در بدن بیمار بررسی شود.

متقاضیان جراحی لیپوماتیک بازو  arm lift باید پوستی با الاستیسیته و کشسانی خوبی باشد.

پوست هایی که بسیار خشک و ضعیف هستند، مشکلاتی را برای بیمار در جراحی لیپوماتیک به وجود خواهند آورد.

البته این مشکل نگرانی نداشته و برای کسانی که پوست خشک و ضعیف دارد، راه های تقویت پوست وجود دارد که پزشک در طی چند مرحله قبل از جراحی آنها را برای بیمار تجویز نموده و این مشکل برطرف خواهد شد.

فیزیک مناسب و قوای جسمانی بالا نیز شما را برای جراحی زیبایی لیپوماتیک کاندیدای مناسبی می گرداند.

داشتن چربی های اضافی تثبیت شده که با ورزش کردن و رژیم های غذایی گوناگون حذف نمی شوند، شما را نامزد خوبی برای جراحی لیپوماتیک می گرداند.

کسانی که شکم، ران و یا پهلوهای بد فرم با چربی های انباشته شده بالا دارند و از شکل و فرم بدن خود راضی نیستند، گزینه خوبی برای جراحی لیپوماتیک هستند.

کسانی که به دلایل ژنتیکی دارای بد فرمی در برخی از قسمت های بدن خود هستند و خواستار بهبود آن ها هستند.

افراد بالای 18 سال با بهداشت فردی مناسب، برای جراحی لیپوماتیک نامزد مناسبی هستند.

لایف استایل و سبک زندگی شما نیز برای جراحی زیبایی لیپوماتیک بسیار حائز اهمیت است. معمولا پزشکان از انجام جراحی زیبایی برای کسانی که سبک زندگی ناسالم و نا مناسب دارند، خودداری می نمایند.

 

لیپوماتیک

 

 

بخوانید: پیکر تراشی چیست  what is sculpture

عوارض لیپوماتیک بازو  arm lift

عوارض در مواردی شامل خونریزی کم، زخم، کبودی، ورم و کوفتگی بدن بیمار است. البته این عوارض موقتی است و بستگی به بدن بیمار دارد.

 

نکاتی در مورد براکیوپلاستی arm lift

مدت زمان لازم برای انجام پیکرتراشی، بستگی به وضعیت بیمار و میزان چربی های اضافه موجود در بدنش دارد. در صورتیکه خارج کردن چربی ها به مدت زمان زیادی نیاز داشته باشد، بیمار می تواند در طی چند جلسه عمل را انجام بدهد.

 

عکس لیپوماتیک 

شما عزیزان می توانید برای مشاهده تمامی نمونه کارهای کلینیک پوست و مو رز به گالری تصاویر وب سایت مراجعه نمایید .

 

جراحی زیبایی بازو یا لیفت بازو به انگلیسی Brachioplasty خوانده می شود. در این جراحی پوست شل و افتاده زیرین بازو برداشته می شود. هدف از این جراحی متناسب کردن بازو با دیگر نقاط بدن و برداشتن پوست اضافه این ناحیه است.


با گذشت زمان بازوها قوام خود را از دست می دهند و هر روز شل تر و افتاده تر می شوند به خصوص اگر شخص فعالیت کافی نداشته باشد و ورزش قدرتی مناسبی انجام ندهد. اکثر کاندیدهایی که برای لیفت بازو مراجعه می کنند شکایت می کنند که سال هاست نمی توانند لباس آستین کوتاه بپوشند. و از عدم تناسب بازوها ناراضی هستند زیرا نمای بالا تنه کاندیدا را به شدت تحت تاثیر قرار داده و حتی سن بیمار را بالاتر از آنچه که هست نشان می دهد.
روش جراحی زیبایی و کوچک کردن بازو  arm lift
در این جراحی برشی از زیر بازو زده می شود. چربی های اضافی خارج شده و پوست اضافه برش داده می شود و سرتاسر محل برش بخیه زده می شود. خارج کردن چربی بازوها می تواند با کمک دستگاه لیپوساکشن انجام شود. بدین ترتیب چربی بیشتری می توان از ناحیه خارج کرد بنابراین بازوهایی باریک تر و خوش فرم تر خواهید داشت.
روش براکیوپلاستی arm lift با لیزر لیپولیز یا لیپوماتیک نیز انجام می شود. اخیرا دانشمندان کانادایی طی تحقیقی که از سال ۲۰۱۲ آغاز شد و تا ۲۰۱۶ ادامه داشت به این نتیجه رسیده اند که لیزر لیپولیز برای کوچک کردن توده بازو مناسب است و در موارد حاد جراحی لیفت بازو به عنوان یک روش تکمیلی به همراه لیزر لیپولیز پیشنهاد می شود. در هر صورت در این تحقیق تمام افراد مورد آزمایش از نتیجه لیزر لیپولیز راضی بودند. معمولا لیفت بازو و کوچک کردن بازو با روش هایی مثل لیپوساکشن یا لیپوماتیک و یا لیزر لیپولیز بیشتر توصیه می شود با این که در روش جراحی کامل شاهد کاهش سایز و لیفت بیشتری هستیم اما جای بخیه و جراحی ممکن است تا مدتها و حتی همیشه باقی بماند و بهتر است حدالامکان از برش و جراحی برای کوچک کردن بازو استفاده نشود.
بخیه لیپوماتیک بازو  arm lift
برش این جراحی در زیر بازو زده می شود تا حدالامکان پنهان شود و تا آنجا که ممکن است طول برش کوتاه در نظر گرفته می شود. همچنین بخیه ای که برای این جراحی در نظر گرفته می شود از نوع پلاستیک است که در حال حاضر بهترین نوع بخیه برای این نوع جراحی محسوب می شود.
در گذشته برای کوچک کردن بازو بخش وسیعی از بازو برش زده می شد تا چربی و پوست زیادی خارج شود اما بعد از جراحی جای بخیه زیادی باقی می ماند اما در حال حاضر با کمک وسایلی مثل ساکشن لیزر و لیپوماتیک جراح می تواند با کمترین برش بیشترین چربی را خارج کند.
روش های برش در کوچک کردن بازو  arm lift
* روش عمومی و سنتی برش سراسری از نزدیکی آرنج تا نواحی زیر بغل است.
* روش دیگر اکستند یا سرتاسری است و تا دیواره سینه کار لیفت انجام می شود
* برش ماهی که در زیر بازو به شکل یک بیضی و ماهی شکل زده می شود بافت اضافه برداشته می شود و دو طرف به هم بخیه زده می شود
کوچک کردن بازو غیر وسیع
این تکنیک برای کاهش عوارضی مثل سرومافورمیشن و آسیب به اعصاب حسی کاربردی است. در این روش لیپوساکشن نواحی با دستگاه هایی مثل لیزر لیپولیز و لیپوماتیک انجام می شود تا حدی که سایز بازو کوچک و پوست به نوعی paper thin شود. در این روش تنها نواحی که قبلا نشانه گذاری شده برش زده می شود و برداشته می شود. سپس بخیه های ظریفی از لبه های داخلی پوست زده می شود و تا آنجا که می توانیم بخیه ها را از لبه ها می گیریم .
روش ترمیم سیستم فاسیا
روش ترمیم فاسیا برای جلوگیری از افتادگی بازو بعد از جراحی و کاهش ریسک حرکت زخم ها و اسکار جراحی مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش فلپی در ناحیه فاسیای آگزیلری خواهیم داشت تا افتادگی و شلی بازو را اصلاح کنیم.
جراحی کوچک کردن بازو با قالب
در این روش از یک خط کش نرم دابل اس شکل استفاده می شود. تلاش می شود برش ظریف و کوچکی زده شود تا کمترین اسکار را در ناحیه بازو داشته باشیم و بهترین ترمیم بعد از عمل صورت گیرد. این روش معمولا در ترکیب با روش های دیگر براسیوپلاستی یا جراحی زیبایی بازو انجام می شود.
عوارض جراحی زیبایی بازو
برخی از عوارض براسیوپلاستی یا جراحی زیبایی بازو عبارتند از:
- ریسک آلرژی به داروه بیهوشی
- ریسک های جراحی مثل خونریزی و آسیب بافتی
- لخته شدن خون که منجر به ترومبوزهای عمیق عروق و یا سکته می شود
- آبسه و جمع شدن پلاسما در زیر زخم
- آسیب به اعصاب حسی بازو که ممکن است منجر به بی حس شدن و کرخت شدن دائم یا موقت بازو شود.
- بروز کبودی در ناحیه بازو
- آسیب به بافت های عمیق مثل عضله بازو
- ناهماهنگی و نامتقارن شدن موقت یا حتی دائمی که ممکن است جراحی به بار دوم بکشد
- زخم های بد شکل خارش ناحیه و اسکار

شل‌شدگی و افتادگی پوست در ناحیه بالای بازو  یکی از مشکلات شایع، حتی در بین افرادی است که اضافه‌ وزن ندارند. افتادگی پوست ممکن است در اثر بالا رفتن سن و کاهش قابلیت ارتجاعی پوست ایجاد شود. به هر حال، مهم نیست که علت افتادگی پوست بالای بازو چیست، این موضوع در هر صورت باعث می‌شود که شما ازین که دیگران بازوهایتان را ببینند احساس خجالت داشته باشید. انجام دادن ورزش ممکن است ماهیچه‌های این قسمت را قوی کند و آن‌ها را صاف کند، اما نمی تواند قابلیت ارتجاعی پوست که از دست رفته است را بازگرداند و یا چربی‌های موضعی این ناحیه را آب کند.

 

در کلینیک فتاح روش‌های مختلفی برای کاهش چربی‌های بازو و فرم‌دهی به بازو ارائه می‌شود. هرچند این تکنیک‌ها، غیر جراحی هستند اما می‌توانند نتایج بسیار چشمگیر و قابل توجهی را به همراه داشته باشند که مشابه با نتایج جراحی می‌باشد. البته اگر میزان شل‌شدگی و افتادگی پوست بازوی شما بسیار زیاد باشد، احتمالا شما کاندید انجام جراحی لیفت بازو هستید. جراحی لیفت بازو که توسط متخصصین مجرب و ماهر ما انجام می‌شود، کمترین جای زخم جراحی را بر جای می‌گذارد.

کاربردهای لیفت و لاغر کردن بازو arm lift


اگر قسمت بالای بازوی شما حالت افتاده پیدا کرده است و یا به خاطر وجود چربی اضافی به نظر شل می‌آید، شما احتمالا کاندید مناسبی برای انجام روش‌های غیرجراحی لیفت و لاغر کردن بازو هستید. لیفت بازو برای اهداف زیر انجام می‌شود:

  • کاهش پوست اضافی و چربی بین زیر بغل و آرنج
  • فرم‌دهی مجدد به بازوی شما برای ایجاد پوستی هموارتر
  • ایجاد ظاهری زیباتر و بافتی منسجم‌تر در بازوها

اغلب روش‌هایی که چربی‌های موضعی بدن را هدف قرار می‌دهند، از روش انتقال انرژی به ناحیه مورد نظر استفاده می‌کنند، این انرژی می‌تواند در قالب گرما، سرما، امواج صوتی و غیره باشد که موجب مرگ و از بین رفتن سلول‌های چربی می‌شود.

  • قرار گرفتن چربی‌ها در معرض سرمای زیاد (کرایولیپولیز)
  • امواج صوتی (اولتراسوند)
  • امواج نوری (لیزر کم‌توان)
  • امواج رادیویی (رادیوفرکوئنسی)

کوچک کردن و لاغر کردن بازو arm lift در کلینیک فتاح


لیپولیز (انحلال چربی) با تزریق

در روش لیپولیز با تزریق، که اغلب با نام مزوتراپی یا روش انحلال چربی شناخته می‌شود، ترکیبی از مواد شیمیایی در زیر پوست و در واقع چربی‌های زیرجلدی تزریق می‌شود. این ترکیب عموما از فسفاتیدیل‌کوئین و سدیم‌دئوکسیکلات تشکیل شده است که باعث انحلال چربی می‌شوند. در برخی موارد ممکن است در ترکیب تزریق شده ویتامین نیز وجود داشته باشد.

کوچک کردن بازو  arm lift با امواج رادیویی (ترماژ)

ناحیه مورد نظر ابتدا ارزیابی شده و علامتگذاری می‌شود و برای راحتی و ایمنی شما، پوستتان خنک می‌شود. سپس سرِ دسته‌ی دستگاه ترماژ روی پوست قرار داده می‌شود. امواج رادیوفرکوئنسی در عمق پوست نفوذ می‌کنند و موجب گرم شدن بافت‌ها و تحریک آن‌ها به تولید کلاژن می‌شوند. ممکن است در حین انجام این درمان، با ارسال هر پالس، گرمای عمقی و سرمای سطحی و لرزش خفیفی در بافت بازوی خود احساس کنید. سطح پوست شما توسط دستگاه خنک می‌شود.

پالس نوری شدید یا آی.پی.ال (IPL)

در این روش برای کوچک کردن بازو از یک هندپیس (دسته) استفاده می‌شود که روی پوست قرار داده می‌شود و در عین حال که امواج مادون قرمز به بافت‌های عمقی فرستاده می‌شود و آن‌ها را گرم می‌کند، سطح پوست نیز خنک می‌شود. این عمل یک یا دوبار انجام می‌شود. رادیوفرکوئنسی و آی.پی.ال هر دو موجب گرم شدن بافت‌های عمقی شده و به‌طور همزمان سطح پوست را خنک می‌کنند و به همین خاطر لایه‌ی اپیدرمیس یا همان لایه‌ی خارجی پوست هیچ آسیبی نمی بیند. واکنش طبیعی بدن شما برای بهبودی بافت‌های عمقی که گرم شده‌اند، باعث می‌شود که کلاژن بیشتری تولید شود که تولید کلاژن نیز موجب جمع شدن و سفت شدن پوست می‌شود. در این روش معمولا لازم است که درمان طی چند جلسه انجام شود.

لیفت و سفت کردن پوست بازو با امواج اولتراسوند (هایفوتراپی)

لاغر کردن بازو arm liftیکی از روش‌های بسیار راحت و آسان است برای کوچک کردن بازو است ، که نیازی به مراجعه به بیمارستان و اعمال بیهوشی ندارد و در آن خبری هم از جای زخم جراحی نیست. انجام ‌هایفوتراپی در حدود 1 ساعت طول می‌کشد و برای انجام آن از ماده‌ی بی‌حس‌کننده‌ی موضعی استفاده می‌شود و پس از انجام آن، ظرف یک یا دو روز می‌توانید به روند عادی زندگی و کارهای روزمره‌ی خود بازگردید.

نتایج ‌هایفوتراپی تنها ظرف چند هفته آشکار می‌شوند و شما در این زمان مجبور نیستید که تورم و کبودی‌های شدید که معمولا پس از انجام جراحی بازو ایجاد می‌شود را تحمل کنید. ‌هایفوتراپی یک روش انقلابی برای لیفت پوست است و شما تنها ظرف چند هفته نتایج آن را مشاهده کرده و می‌توانید با اعتماد‌به‌نفس کامل لباس‌های بدون آستین بپوشید.

  • در ابتدا ماده‌ی بی‌حس‌کننده‌ی موضعی تزریق می‌شود تا شما کمتر احساس ناراحتی کنید.
  • یک برش بسیار کوچک در بازو ایجاد می‌شود تا بتوان از طریق آن و با امواج اولتراسوند، چربی‌ها را به صورت مایع در آورد.
  • سپس چربی‌ها با کمک ساکشن از بازو بیرون کشیده می‌شوند.
  • برای مدت 24 ساعت دور بازوی شما پانسمان خواهد بود و لازم است شما برای چند هفته، یک بازوبند فشاری مخصوص می‌پوشید تا مطمئن شوید که پوست شما در حین بهبودی پس از‌ هایفوتراپی دچار هیچ افتادگی یا ناهمواری نمی‌شود.

لاغر کردن بازو arm lift با لیزرتراپی

یک کانولا (لوله‌ی باریک) در زیر پوست بازو قرار داده می‌شود و از طریق آن انرژی لیزر به سلول‌های چربی تابانده می‌شود. انرژی لیزر موجب می‌شود که چربی‌ها به صورت مایع در بیایند و سپس این چربی‌ها به آرامی از درون بازو ساکشن می‌شوند. انرژی لیزر همچنین برای گرم کردن لایه‌ی زیر پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کار موجب می‌شود که پوست جمع شود و کلاژن بیشتری در زیر پوست تولید شود که این مسئله نیز موجب جمع شدن بیشتر پوست می‌شود. انجام این کار کمتر از چند ساعت طول می‌کشد و شما در همان روز می‌توانید به خانه بازگردید.

کوچک کردن بازو  arm lift

افرادی که افتادگی بازوی آن‌ها به طور کلی به خاطر وجود چربی‌های اضافه در بازوی آن‌ها است، کاندید‌های مناسبی برای لیپوساکشن بازو هستند. همچنین لازم است برای انجام این عمل، پوست شما از قابلیت ارتجاعی خوبی برخوردار باشد و زیاد کشیده نشده باشد. کاندید‌های مناسب این عمل می‌توانند با انجام لیپوساکشن به بازوهای خوش‌فرمی و زیبایی دست پیدا کنند و می‌توانند به راحتی و با اعتماد‌به‌نفس کامل هر لباس بدون آستینی را بپوشند. لیپوساکشن برای افرادی مناسب است که چربی بسیار زیادی دارند و پوست آن‌ها زیاد افتاده نیست. اما برای کسانی که دچار شل‌شدگی شدید پوست شده‌اند، انجام عمل کوچک کردن بازو  arm lift مناسب‌تر است.

جراحی لاغر کردن بازو arm lift (براکیوپلاستی arm lift)

طول برش‌های ایجاد شده و شکل آن‌ها کاملا بستگی به شرایط هر بیمار و میزان شل‌شدگی پوست او دارد. به طور کلی برش‌های جراحی در قسمت داخلی بازو و گاهی در پشت بازو ایجاد می‌شوند و ممکن است تا بالای آرنج ادامه داشته باشند. در حین انجام عمل می‌توان مستقیما چربی‌های اضافه را نیز خارج کرد و یا با لیپوساکشن بیرون کشید. بسته به شرایط هر بیمار ممکن است برش‌های جراحی بسیار کوچک‌تر و محدود‌تر باشند.

پس از برداشتن پوست و چربی اضافی، بافت‌های پشتیبان زیرین پوست بازو نیز کشیده شده و با بخیه‌های داخلی محکم می‌شوند. در نهایت پوست کشیده می‌شود و با بخیه مجددا متصل می‌شود.

مینی‌لیفت بازو

افرادی که پست بازوی آن‌ها افتاده است اما همچنان تا حدودی قابلیت ارتجاعی خود را دارد، می‌توانند عمل مینی‌لیفت بازو یا مینی‌براکیوپلاستی را انجام دهند. در این روش از برش‌های بسیار کوچکتری استفاده می‌شود و تا جای ممکن این برش‌ها در زیر بغل پنهان می‌شوند تا بتوان بدون ایجاد زخم‌های آشکار جراحی، فرم بازو را به شکل دلخواه بیمار در آورد.

https://cliniczibasho.ir

https://salamatipoost.com

https://rozclinic.com

https://www.beytoote.com

 

لیپوماتیک تهران   lipomatic

لیپوماتیک در تهران  lipomatic

لیپوماتیک در مشهد sculpture surgery

لیپوماتیک مشهد  what is sculpture

لیپوماتیک در مشهد sculpture surgery

لیپوماتیک مشهد  what is sculpture

لیپوماتیک در مشهد sculpture surgery

لیپوماتیک مشهد  what is sculpture

لیپوماتیک تهران   lipomatic

لیپوماتیک تهران   lipomatic

لیپوماتیک تهران   lipomatic

لیپوماتیک در تهران  lipomatic

لیپوماتیک تهران  lipomatic

لیپوماتیک تهران  lipomatic

لیپوماتیک در تهران  lipomatic

لیپوماتیک در تهران  lipomatic

لیپوماتیک در تهران  lipomatic

پیکر تراشی تهران  sculpture surgery

 پیکر تراشی در تهرانwhat is sculpture

لیپوماتیک در مشهد sculpture surgery

لیپوماتیک مشهد  what is sculpture

لیپوماتیک چیست    what is lipomatics

لیپوماتیک چیست  what is lipomatics

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 727
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 78
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 952
  • بازدید ماه : 952
  • بازدید سال : 24,625
  • بازدید کلی : 132,110