loading...
زیبایی و سلامتی
نگار ریحانی بازدید : 87 چهارشنبه 27 شهریور 1398 نظرات (0)

 

 

لیپوماتیک شکم  Abdominal lipomatics (آبدومینوپلاستی Abdominal lipomatics)

 

 

دستگاه پیکر تراشی شکم Abdominal lipomatics از پیشرفته ترین و مدرنترین دستگاه های لیپولیز در جهان می باشد که توسط FDA تایید شده است، لیپولیز لیپوماتیک روشی مطمئن، موثر، بی خطر و دقیق است که در تمامی نواحی بدن قابل استفاده است، با آخرین متد روز دنیا بدون بازگشت و بیهوشی با دستگاه لیپوماتیک sp6، همچنین از چربی خارج شده می توان جهت افزایش حجم لب ها و خط خنده استفاده نمود.

 

 

بخوانید:براکیوپلاستی چیست؟arm lift

 

محاسن دستگاه لیپوماتیک

 

پیکرتراشی

 

 

1- عدم امکان آمبولی چربی

2- حرکت سه بعدی کانولا لیپوماتیک لیپوساکشن: با توجه به این حرکت سه بعدی نسبت به دستگاه های دیگر (لیپولیزر) که دو بعدی می باشند تخلیه بهتر و یکنواخت تر چربی زیر جلدی و در نتیجه زیبایی و طبیعی تر بودن پوست بعد از لیپوماتیک لیپوساکشن را سبب می شود.

3- حرکت سه بعدی کانولا لیپوماتیک شکم  Abdominal lipomatics لیپوساکشن باعث تحریک کلاژن سازی در ناحیه مورد نظر می شود که در نتیجه در جمع شدن و سفت شدن پوست تسریع ایجاد می کند.

4- امواج اینفراسونیک دستگاه لیپوماتیک پیکر تراشی شکم Abdominal lipomatics باعث بی حسی موضعی و لیز شدن سلول ها می شود که در نتیجه در زمان جراحی و بعد آن راحتی بیمار را سبب می شود.

5-با توجه به استفاده از امواج اینفراسونیک, بی ضرر بودن این امواج برای بدن ادم (ورم) و آسیب موضعی بسیار کمتری نسبت به روشهای دیگر ایجاد می کند.

6- دوران نقاهت بسیار کم برای بیمار بعد از لیپوماتیک لیپوساکشن

7- دسترسی و عملکرد بالا در نواحی فیبروزه و سفت توسط دستگاه لیپوماتیک لیپوساکشن sp6

8- توانایی عملکرد در نواحی زانو و ساق پا توسط دستگاه لیپوماتیک لیپوساکشن sp6

9- سیستم محافظتی دستگاه لیپوماتیک لیپوساکشن باعث حفاظت از سه بافت مهم شامل عروق اعصاب و عضله می شود، کانولای پیکر تراشی شکم Abdominal lipomatics لیپوساکشن با حرکت نوسانی 600 بار در دقیقه چربی ها را (break down) شکسته و بصورت امولسیون در اورده و سپس دستگاه لیپوماتیک لیپوساکشن آن را خارج می کند

درروش Lipomatic، سلول های چربی، ابتدا بروش کاملا فیزیکى و نه اشعه و یا حرارت تخریب شده و توسط حرکات لرزشی کانولا بصورت آزاد در می آید و سپس این چربی به آرامی و بدون درد و خونریزی توسط دستگاه از بدن خارج می شود.

Lipomatic مشکل ایمنی را که در روش سنتی لیپوساکشن وجود داشت را رفع کرده است و سیستم امنیتی فعال آن محافظت از بافتهای حساس بدن (اعصاب، رگهای خونی، ماهیچه ها) را برعهده دارد . در این روش هدف معمولا کم کردن وزن نیست بلکه تغییر سایز، حجم و فرم است . این عمل بسیار راحت و بدون عارضه است و نتیجه آن بسیار رضایت بخش است.

 

بخوانید:براکیوپلاستی arm lift چیست؟

این روش نه تنها باعث افتادگی بیشتر پوست نمی شود بلکه به طور اعجاب انگیزی به سفت تر شدن و لیفت پوست نیزکمک می کند.به طوریکه حتی بلافاصله بعد از انجام لیپوماتیک و با وجود تخلیه چربی شلی پوست کاهش می یابد ، نکته مهم و جالب این است که کاهش سایز تا مدتها بعد از عمل ادامه دارد و باعث رفع سلولیت نیز میشود.

بدلیل عدم استفاده از لیزر و عدم ایجاد حرارت در بافت چربى امکان فیبروز در بافت زیر پوست بسیار کم است و به این علت انتخاب دستگاه لیپوماتیک براى شکم خانمهایی که تاکنون زایمان نداشته اند مناسب تر است .همچنین این روش براى افرادى که قبلا ساکشن و یا لیپولیزر شده اند واز نتایج آن راضی نیستند و بافت چربى سفت و فیبروز شده است مناسب تر از سایر روشهاى قبلى است.

این دستگاه که توسط سازمان غذایی دارویی آمریکا FDA تایید شده است و در ۵۰ کشور جهان استفاده می شود، سیستمی قابل اعتماد است که با روشی بی خطر و موثر و دقیق، این امکان را می دهد که نسبت به تخلیه چربی به طور کاملا یکنواخت و طبیعی از مناطقی مانند شکم ، پهلو ، پشت ، باسن ، ران ، ساق و حتی حجم اندک از چربی های موضعی در مناطقی مانند غبغب ، بالای سینه ، بزرگی سینه آقایان ، اطراف زانو برداشت و اندامی زیبا و متناسب را در یک جلسه بدست آورد به همین دلیل این روش به پیکرتراشی نیز معروف است.

در روش لیپوماتیک دوره نقاهت بعد از عمل بسیار کوتاهتر و بین ۳ تا ۷ روز می باشد و دوره استفاده از گن نیز حدود دو هفته می باشد.نکته قابل توجه آنکه بدلیل عدم آسیب به سلولهای چربی به طور همزمان می توان چربی خارج شده را به هر قسمتی از بدن مانند باسن ، سینه ، صورت (گونه ، لب و خطوط وچروکهای پوستی ) ، پشت دست و ... تزریق کرد.یکی از مهم‌ترین و خطرناک‌ترین عارضه‌ها مسئله آمبولی است. آمبولی به دو نوع تقسیم می‌شود؛ آمبولی چربی و آمبولی لخته خون در پاها (‌DVT)‌. برای همین باید تا جایی که امکان دارد احتمال بروز این عارضه را کاهش داد.

نکاتی در مورد کم کردن خطر آمبولی لیپوماتیک شکم  Abdominal lipomatics

1. دستگاه‌هایی مثل الترازد، بادی‌جت و پیکر تراشی شکم Abdominal lipomatics که سرعت عمل لیپوساکشن را بالا برده‌اند و مدت عمل را کمتر می‌کنند همچنین به عروق آسیب کمتری وارد می‌کنند.

بنابراین به‌طور کلی خطر آمبولی را کاهش می‌دهند.

2. بهتر است سن بیمار زیر 55سال باشد.

3. باید یکسری نکات را قبل، حین و بعد از عمل رعایت کنند.

قبل از عمل آبدومینوپلاستی Abdominal lipomatics

 

پیکرتراشی

 

با تجویز پزشک، مصرف یکسری داروها و آمپول‌های رقیق‌کننده خون می‌توانند خطر آمبولی را کاهش دهند.
استفاده از جوراب‌های واریس می‌تواند در این امر موثر باشد به این دلیل که باعث می‌شود خون در پاها راکد نماند و لخته نشود.
همچنین آزمایشات خون باید به‌طور کامل گرفته شود. بیمارانی که اختلالات انعقادی به‌طوری که این اختلالات سبب افزایش تورومبوز یا لخته و همچنین افزایش خونریزی داشته باشند این جراحی نباید برای این افراد صورت گیرد.
خانم‌هایی که از قرص‌های جلوگیری از بارداری یا درمان کیست تخمدان مانند یاز، یاسمین و دیان(‌‌‌‌OCP‌) استفاده می‌کنند هم بهتر است سه ماه قبل از عمل مصرف قرص را قطع کنند زیرا این قرص‌ها احتمال لخته شدن خون را افزایش می‌دهند.

حین عمل لیپوماتیک شکم  Abdominal lipomatics

در اتاق عمل استفاده از جوراب واریس می‌تواند موثر باشد یا می‌توان از جوراب‌های پنوماتیک استفاده کرد که درحقیقت به‌صورت متناوب یک فشار هوا را ایجاد و جریان خون در پا را افزایش می‌دهند.
بهتر است تخت عمل طوری باشد که پای بیمار بالاتر قرار گیرد که خون به سمت قلب جریان پیدا کند و در پاها راکد نماند.
زمان عمل در کاهش ریسک خطر آمبولی نقش بسزایی دارد و اگر زمان عمل زیر سه ساعت یا سه ساعت و نیم باشد، خطر آمبولی کمتر خواهد بود.

بعد از عمل لیپوماتیک شکم  Abdominal lipomatics

مهم‌ترین مسئله این است که بیمار سریعا به حرکت درآید و راه برود چرا‌که بی‌تحرکی و خوابیدن باعث کاهش جریان خون و لخته و آمبولی می‌شود. اما اگر بیمار مجبور باشد چندین ساعت روی تخت عمل بماند و بعد از انجام عمل قادر به راه رفتن نبود، باید پای بیمار بالا بوده و عضلات ماساژ داده شوند و حتما از جوراب واریس استفاده شود.

 

* لیپوماتیک بازو  arm lift باید توسط جراحان پلاستیک و عمومی انجام شود
دبیر جامعه جراحان خراسان رضوی ادامه داد: جراحی زیبایی لیپوساکشن در حیطه کار متخصصان زیبایی و جراحان پلاستیک و عمومی دوره دیده است ولی برخی متخصصان پوست نیز مبادرت به انجام این کار می کنند.
وی گفت: عمل های جراحی زیبایی مانند لیپوساکشن حتی اگر در مجهزترین بیمارستان‌ ها نیز انجام شود ریسک خطر خاص خود را دارد، هر چند با پیشرفتهای ایجاد شده درصد مرگ و میر بر اثر جراحی ‌های زیبایی کاهش یافته اما تعداد آن به دلیل افزایش عمل های زییابی رو به افزایش است.
وی افزود: بر اساس آمارهای ارائه شده، در آمریکا یک نفر از هر 50 هزار نفری که مورد عمل جراحی زیبایی قرار می گیرد، جان خود را از دست می دهد که این تعداد بیش از 400 نفر در سال برآورد می شود.
این جراح عمومی ادامه داد: در پیکرتراشی، پزشک با توجه به درخواست بیمار، عوارض آن را سبک و سنگین می کند و خطرات آن را به بیمار گوشزد می نماید اما اگر بیمار اصرار کند، توصیه های پزشک راه به جایی نخواهد برد.
وی با بیان اینکه جراحی زیبایی پیکرتراشی بطور فزاینده ای در کشور رو به رشد است اظهار داشت: تبلیغات وسیع، ظاهر بینی، چشم و هم چشمی، توجه به پسند مردان، فرهنگ مردم و فرآیند عرضه و تقاضا در این مسئله نقش بسزایی داشته است.
وی واقعی نبودن تعرفه های پزشکی را از دیگر دلایل علاقه پزشکان به انجام عمل های زیبایی دانست و گفت: در جراحی زیبایی، بیمار پول آن را نقدی و به صورت توافقی پرداخت می کند اما هزینه درمان را سازمانهای بیمه گر طی بیش از یکسال می پردازند.

*
لیفت بازو arm lift باید در بیمارستان و مراکز مجهز انجام شود
مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: لیپوساکشن که یک جراحی زیبایی است باید در بیمارستانها یا مراکز جراحی محدود که مجهز به اتاق عمل هستند، انجام شود.
دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: فقط اعمال جراحی کوچک که خطر ایجاد آسیب برای بدن نداشته و با بی حسی موضعی به نحوی که ماده بی حس کننده به میزان کم استفاده شده و با فضاهای بزرگ و داخلی بدن تماس ندارد، در مطب های مجهز به دستگاههای ضروری قابل انجام است.
وی با اشاره به مرگ یک زن جوان بر اثر تزریق چربی در مطب یکی از جراحان در مشهد اظهار داشت: در این حادثه این زن 36 ساله پیشتر جراحی زیبایی شکم انجام داده و این بار تقاضای تزریق چربی داشته است بطوری که چربی از شکم بیمار برداشته شده و بر روی ران او تزریق شود.
وی گفت: در این حادثه بیمار حین
لیفت بازو arm lift به علائم تشنج مبتلا شده و در پی عدم موفقیت عملیات احیای قلبی و تنفسی، دچار عارضه مغزی شده و با حالت کمای عمیق به بیمارستان قائم (عج) مشهد منتقل می شود که پس از آن به عنوان بیمار مرگ مغزی اعلام شده و پس از 10 روز فوت می کند.
دکتر انجیدنی افزود: انجام هرگونه عمل جراحی در مطب به غیر از موارد ذکر شده در آیین نامه های وزارت بهداشت، ممنوع است.


*خطر پیکرتراشی  sculpture surgery بیشتر از همه جراحیهای زیبایی است
عضو هیات مدیره انجمن علمی جراحان عمومی کشور در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: لیپوساکشن یا برداشتن چربی بدن با دستگاه ساکشن برای تغییر شکل بدن کاربرد دارد و این روش جایگاهی صرفا برای لاغر شدن ندارد.
دکتر غلامرضا زمانی افزود: در این روش که برای لیپوماتیک بازو  arm lift استفاده می شود، پزشک چربی را از یک قسمت بدن برمی دارد که این چربی یا دور ریخته می شود یا اگر لازم باشد در جای دیگر بدن که حجم چربی آن مناسب نیست، تزریق می گردد.
وی اظهار داشت: در پیکر تراشی یا تغییر ساختار، بیمار به جراح سفارش می دهد که به طور مثال من می خواهم کمرم باریک باشد، شکم فرورفته و باسن برجسته داشته باشم و پزشک چربی های بدن او از یک قسمت بر می دارد و به بخش دیگر تزریق می کند.
دبیر جامعه جراحان خراسان رضوی ادامه داد: لیپوماتیک بازو  arm lift یک جراحی زیبایی دارای ریسک است و معمولا خطر آن از تمام جراحی های دیگر زیبایی بالاتر است.
وی علل خطر لیفت بازو arm lift را به سه بخش تقسیم کرد و گفت: دستکاری چربی بدن و وارد شدن چربی به خون یا 'آمبولی چربی'، وجود عوامل زمینه ای نامشخص و ماده 'تامیسنت' مورد استفاده در این جراحی که ترکیب اصلی آن لیدوکائین است، اگر به مقدار زیاد از حد معمول جذب شود باعث ایجاد تشنج و کما می گردد.
وی دانش و تجربه پزشک، عدم تناسب تجهیزات محل جراحی و انجام ‌نشدن آزمایش‌ های پیش از عمل و قناعت به اظهارات شفاهی بیمار، ورود گسترده مواد فاقد ‌کیفیت مطلوب را از دیگر علل ایجاد عارضه های لیپوساکشن برشمرد.
زمانی افزود: لیپوساکشن هم به صورت سرپایی و هم به صورت بستری قابل انجام است و بستگی به این دارد که چه مقدار چربی باید برداشته شود بطوریکه برداشتن مقدار کمتر چربی با بی حسی موضعی و مقدار بیشتر آن با بیهوشی عمومی انجام می شود.
وی اظهار داشت: بطور مثال برداشتن حدود نیم لیتر چربی به روش لیپوساکشن لیفت بازو arm lift در مطب قابل انجام است.

 

 

http://akharinkhabar.ir

 

https://jarahizibayi.com

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 727
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 83
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 32
  • بازدید ماه : 989
  • بازدید سال : 24,662
  • بازدید کلی : 132,147