loading...
زیبایی و سلامتی
نگار ریحانی بازدید : 127 پنجشنبه 15 آذر 1397 نظرات (0)

بلفاروپلاستی پلک  Blepharoplasty یا جراحی زیبایی پلک چشم  Eyelid Beauty Surgery، جهت رفع افتادگی پلک بالا یا پف پلک پایین انجام می شود. این عمل در کلینیک زیبایی، به صورت سرپایی و با استفاده از بی حسی موضعی انجام می گیرد.
مدت زمان انجام 
جراحی پلک پایین چشم Eyelids Surgery حدودا یک ساعت و نیم است، برخی افراد نیاز به انجام جراحی زیبایی چشم Eyelid Beauty Surgery برای هر دو پلک بالا و پایین را دارند، که این دو عمل همزمان در یک جلسه می تواند انجام گیرد که در این صورت مدت زمان عمل بین 2 تا 3 ساعت به طول می انجامد.

مانند هر عمل دیگری برای گرفتن نتیجه مطلوب و رضایتبخش از عمل نیاز به مراقبت های بعد از عمل هست. در بلفاروپلاستی، مراقبت های لازم بلافاصله بعد از اتمام عمل شروع می شود. به این صورت که در همان حالت که بیمار بر روی تخت دراز کشیده است تا نیم ساعت پک ژله ای سرد را بر روی چشم و موضع عمل بیمار قرار می دهند. بعد از گذشت نیم ساعت و به تشخیص پزشک، فرد آمادگی برگشتن به خانه را دارد.


مراقبت های بعد از جراحی پلک Postoperative care of the eyelids


لازم است بدانید که از زمان ترخیص تا 48 ساعت آینده مهم ترین زمان برای کنترل التهاب و تورم است. زیرا بلفاروپلاستی پلک پایین Eyelids Surgery برخلاف سرپایی بودن و آسان بودن عمل، ممکن است خونریزی های خطر آفرین داشته باشد. برای پیشگیری از این مشکل از بیمار خواسته می شود تا 48 ساعت آینده مرتبا از کمپرس سرد بر روی چشمانش استفاده کند. به گفته دکتر علی قاسمی، بهتر است بیمار در روز اول عمل جراحی پلک بالای چشم Eye Surgery هر نیم ساعت یکبار به مدت بیست دقیقه، روز دوم هر یک ساعت به مدت بیست دقیقه و روز سوم هر دو ساعت به مدت بیست دقیقه از کمپرس سرد استفاده کند.


بخوانید:هزینه جراحی پلک  Cost of blepharoplasty

 

لازم است بیمار تا 48 ساعت بعد از عمل استراحت نسبی داشته باشد، به این معنی که از کارهایی که باعث فشار آمدن به چشمان می شود مانندسرفه کردن ، زور زدن اجتناب کند و از انجام کارهاری روزمره هم در داخل خانه و هم بیرون از خانه بپرهیزد.

بعد از عمل هیچ پانسمانی روی موضع جراحی گذاشته نمی شود و فقط پماد موضعی روی خط جراحی استفاده می گردد، لذا اگر به هر دلیلی محل زخم خونریزی نماید بیمار می تواند با گاز استریل به آرامی بر روی چشم خود به مدت 5 الی 10 دقیقه آرام فشار آورده و بللافاصله از کمپرس سرد استفاده کند.

 

مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی

 

 

 

بخوانید : عوارض جراحی پلک بالا  Eyelid surgery complications


مصرف دارو بعد از بلفاروپلاستی

بعد از عمل بلفاروپلاستی داروهای آنتی بیوتیک و مسکن برای بیمار تجویز می شود که استفاده مرتب و به موقع داروها اهمیت بالایی دارد. بیمار برای کنترل درد خفیف خود می تواند از داروی استامینفون کدئین استفاده کند.


بخوانید:جراحی پف چشم چگونه صورت می گیرد؟ Puffy eye surgery


نحوه خوابیدن بعد از عمل جراحی پلک

بعد از عمل جراحی پلک بهترین حالت برای خوابیدن به این صورت است که سر بالاتر از بدن و با زاویه 30 درجه قرار بگیرد. برای این منظور بیمار می تواند از گذاشتن چند بالش در زیر سر استفاده کند. نحوه درست خوابیدن، کمک شایانی به کاهش تورم چشم ها می کند.
تورم چشم ها تا 48 ساعت طبیعی است و بعد از این زمان شاهد کاهش ورم چشم هایتان خواهید بود.


عوارض عمل بلفاروپلاستی Eyelid surgery complications

 

 

ویزیت بعد از بلفاروپلاستی

طبق توصیه پزشک، بیمار لازم است 24 ساعت بعد از انجام عمل بلفاروپلاستی بدون جراحی No surgical blepharoplasty جهت انجام ویزیت و کنترل وضعیت مراجعه کند. زمان مناسب برای کشیدن بخیه ها حدود یک هفته بعد از عمل است و پس از کشیدن بخیه ها بیمار تشویق به استفاده از کرم های موضعی ترمیم کننده تا مدت حدود دو ماه می شود.

لازم است بدانید که مراقبت های لازم بعد از عمل جراحی پلک پایین نیز به همین صورت است، ولی ممکن است شاهد کبودی بیشتر در پلک های پایین به علت وجود بافت های نرمتر، باشید.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم
با تشکر مدیریت سایت دکتر علی قاسمی




جراحی پلک پایین چشمEyelids Surgery

 

جراحی پلک بالای چشم Eye Surgery

 

 

جراحی زیبایی پلک چشم  Eyelid Beauty Surgery

 

 

جراحی زیبایی چشم Eyelid Beauty Surgery

 

 

بخوانید : عوارض جراحی پلک بالا  Eyelid surgery complications

 

 

بخوانید:مراقبت های بعد از جراحی پلک چیست؟ Postoperative care of the eyelids

 

 

بلفاروپلاستی پلک پایین Eyelids Surgery

 

 

بلفاروپلاستی بدون جراحیNo surgical blepharoplasty

 

بلفاروپلاستی پلک  Blepharoplasty

 

 

 

عوارض عمل بلفاروپلاستی Eyelid surgery complications

 

 

بخوانید:هزینه جراحی پلک  Cost of blepharoplasty

 

 

 

بخوانید:جراحی پف چشم چگونه صورت می گیرد؟ Puffy eye surgery
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 727
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 69
  • بازدید ماه : 355
  • بازدید سال : 17,235
  • بازدید کلی : 124,720