loading...
زیبایی و سلامتی
نگار ریحانی بازدید : 121 چهارشنبه 14 آذر 1397 نظرات (0)

بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک افتاده چشم  Eyelids Surgery، شیوه جراحی است که به بهبود ظاهر پلک ها کمک می کند، این جراحی برای هر دو پلک بالا و پایین، استفاده می شود.

مزایای بلفاروپلاستی

– رفع افتادگی و شل شدگی پوست پلک بالا . گاهی میزان افتادگی به حدی زیاد است که بر بینایی فرد نیز تاثیر می گذارد
– رفع چربی های اطراف چشم که ظاهر پف کرده ای به چشم می دهد
– رفع بادکردگی های زیر چشم
– رفع پوست اضافی و چین و چروک های زیر پلک پایینی.
در بلفاروپلاستی، برش های بسیار ظریفی در پلک بالا یا پایین زده می شود، و حداقل آثار جراحی و اسکار باقی خواهد ماند. پوست اضافی پلک بالایی و پایینی برداشته می شود، چربی های زیر پوست که ظاهر پف کرده ای به چشم می دهند نیز حذف خواهند شد.

بلفاروپلاستی گاهی با سایر شیوه ها مانند، لیفت صورت و جراحی بینی انجام می شود.
بخیه ها بعد از ٥ تا ٧ روز کشیده می شوند. از آن جایی که پوست اطراف چشم بسیار نازک است، احتمال تورم و تغییر رنگ این ناحیه بعد از جراحی، وجود دارد. ممکن است چشم ها برای مدتی نسبت به نور حساس شوند. بهتر است برای محافظت در برابر نور خورشید، از عینک آفتابی استفاده کنید. مدتی بعد از جراحی، فرد می تواند از لنزهای تماسی استفاده کند و چشم ها را آرایش کند.

جراحی پلک بالا

بلفاروپلاستی چگونه انجام می شود ؟

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک بالا و جراحی پلک پایین .

جراحی پلک بالا در موارد شل شدن یا افتادگی پلک به دلیل افزایش سن و یا پفالودگی پلک بالا به دلیل نژادی در افراد کم سن و حتی در افراد آسیای شرقی که حالت نژادی وجود دارد می توان انجام داد.

انجام جراحی پلک با بی حسی موضعی معمولاً انجام می شود به هیچ عنوان نیاز به بیهوشی ندارد و در مجموع با بی حسی زمان 1.5  ساعت جراحی پلک بالا یا جراحی پلک پایین انجام می شود و یا می تواند همزمان انجام شود که در صورتی که همزمان انجام شود حدود 2.5 تا 3 ساعت زمان می برد.در جراحی پلک بالا قسمت پوست برداشته می شود و چربی های اضافه زیر پلک تخلیه می شود در مورد جراحی پلک پایین دو روش وجود دارد یک روش سطح پوست است که در محاضات مژه های پلک پایین برش انجام می شود و دسترسی به چربی های زیر پوستی می شود  و چربی ها تخلیه می شوند و به صورت مجدد پوست در آن قسمت دوخته می شود و یک روش از داخل ملتهبه است یعنی از زیر جراحی انجام می شود و برش در سطح داخلی پلک می خورد و  دسترسی به چربی پیدا می شود و چربی ها تخلیه میشود  در واقع جراحی پلک پایین اگر بخواهیم یک مقدار از شلی پوست را کم کنیم کنیم بعد از تخلیه چربی روش اول بهتراست .

جراحی پلک بالا

جراحی پلک بالا

آیا بلفاروپلاستی محدودیت سنی دارد ؟ در چه سنی مناسب تراست ؟

برای انجام بلفاروپلاستی هیچ گونه محدودیت سنی ندارد یعنی پس از بلوغ از سن 18 سال به بعد درصورت نیاز می توان انجام داد خصوصاً در جراحی پلک بالا به دلیل مسائل نژادی که پف پشت پلک دارند یا فرم پلک آسیای شرقی دارند ، یک پرده اضافی در داخل پوست وجود دارد این موارد را می توان در مواردی که سن آن ها جوان است جراحی کرد ولی در مواردی که به دلیل افتادگی پوست است معمولاً بعد از سن 40 به بعد ایجاد می شود که دچار شلی پوست می شود و آن حالت شلی را می توان در سن بالا تر برداشت در مورد جراحی پلک پایین  Eyelids Surgery الزاماً کیس هایی هستند که سنشان بالاست جراحی پلک پایین را در سن های پایین نداریم جراحی پلک پایین صرفاً برای پف ناشی از چربی زیر پوستی  است و برای موارد دیگر انجام نمی شود .

جراحی زیبایی پلک بالا و پایین

آیا بلفاروپلاستی درد دارد ؟

جراحی بلفاروپلاستی بسیار کار سبکی از لحاظ انجام محسوب می شود در واقع بعد از بی حسی که با سرسوزن های ظریف زده می شود و آن هم درد قابل توجهی ندارد کاملاً پلک های فرد بی حس می شود و حین عمل اصلاً درد ندارد بعد از عمل هم یک درد مختصری است که با مسکن به خوبی کنترل می شود. در مجموع کار پردرد و پردردسری نیست.

دوره نقاهت بلفاروپلاستی

دوره نقاهت بلفاروپلاستی عمدتاً 48 ساعت اول است یعنی در 48 ساعت بیماران باید استراحت داشته باشند و از انجام کارهای سنگین خودداری کنند . در داخل خانه در حد انجام کارهای ضروری کار انجام بدهند. در 48 ساعت اول باید از کمپرس سرد استفاده کنند تا ریسک خونریزی به حداقل برسد بعد از 48 ساعت اول کبودی و تورم ها کاهش پیدا میکند و در یک هفته شرایط به سمت نرمال شدن می رود.


بخوانید:خطرات جراحی افتادگی پلک  Surgical Diseases of the Eyelid

 

جراحی پلک

اقدامات قبل از بلفاروپلاستی

  • قبل از عمل بلفاروپلاستی ما در خواست آزمایش می کنیم آزمایش هایی برای بررسی وضعیت انعقادی فرد که بسیار ضروری است.
  • افرادی که آسپرین و قرص های انعقادی یا امگاسه مصرف می کنند توصیه می کنیم که از 5 الی 6 روز قبل این داروها قطع شوند
  • افرادی که از داروهای ضد انعقاد  استفاده می کنند توصیه می کنیم دوز دارو به صورت موقت قطع شود البته با اجازه پزشک متخصصی که دارو را تجویز کرده است.

 

  • در 48 ساعت اول حتماً از کمپرس سرد استفاده شود .
  • فعالیت اضافی نداشته باشید و از کمپرس سرد در این 48 ساعت استفاده شود.
  • داروهایی مثل آنتی بیوتیک ها ، مسکن ها و قطره و پمادهای چشمی هم تجویز می شود که لازم است طی 3 الی 4 روز اول بعد از جراحی انجام شود .
  • بعد از سه روز از جراحی اگر افراد دچار کبودی شدند که معمولاً در افراد مسن بیشتر دیده می شود می توانند از کمپرس گرم برای رفع سریع  تورم بعد از جراحی پلک   Inflammation after eyelid surgery و کبودی ها استفاده کنند.


جراحی پلک افتاده با لیزر Laser eyelid surgery

بله می توان از لیزرهای CO2 که در واقع لیزرهای جراحی هستند برای انجام برش در بلفاروپلاستی استفاده کرد در واقع لیزر مانند چاقوی جراحی عمل می کند .

البته انجام با لیزر حسن ها و مشکلاتی را به همراه دارد .مزیت آن این است که کبودی کمتر است اما مانور با چاقوی جراحی به دلیل سبک بودن خیلی راحت تر است .


بخوانید:هزینه عمل بلفاروپلاستی چقدر است؟  Cost of blepharoplasty


آیا بلفاروپلاستی با بخیه جذب می شود؟

استفاده از بخیه های جذبی معمولاً در جراحی های پوستی به خصوص جراحی زیبایی پلک که یه بخشی از بافت برداشته می شود خیلی مرسوم نیست به دلیل این که هرجایی که بخشی از پوست خارج می شود و فضا ایجاد میشود باید از بخیه های غیر جذبی استفاده شود زیرا بتواند استحکام داشته باشد و لبه های دو طرف پوست را بتواند به هم نزدیک کند عمدتاً بخیه های جذبی در جراحی هایی استفاده می شود که بخشی از پوست خارج نشده است مانند سزارین .در سزارین برش انجام می شود و نوزاد به دنیا می آید و بعد پوست سر به سر ترمیم می شود ولی در قسمت هایی که بخشی از پوست خارج می شود به دلیل خلا که ایجاد شده نیاز است که با بخیه های غیر قابل جذب و به خصوص بخیه های نایلونی پوست را به شکل زیبایی سر به سر نگه داشت تا نتیجه جراحی زیباتر باشد.


بخوانید: عوارض جراحی پلک افتاده چیست؟  Surgical Diseases of the Eyelid

 

 

جراحی افتادگی پلک  Eyelids Surgery برای چه افرادی مناسب است ؟

جراحی پلک افتاده بالا Eyelids Surgery برای مواردی که افتادگی و شلی پلک بالا در اثر سن ایجاد شده باشد و به خصوص در مواردی که با محدودیت میدان دید فرد مواجه شده باشدبسیار مناسب است .

 در بعضی افراد افتادگی و شلی حالتی ایجاد می کند که از نظر زیبایی جالب نیست و سن فرد را بالاتر نشان می دهد .دسته دیگر افرادی هستند که از لحاظ نژادی پشت پلکشان حالت پف دارد و چربی زیر پوستی زیادی دارند که می توانند بخشی از پوست را برداشت و چربی ها رو تخلیه کرد و پشت پلک را باز تر کرد.دسته آخر افرادی هستند که نژاد آسیای شرقی هستند و یک پوست اضافه داخل پلک دارند و با برداشتن آن پلک ها حالت بازتری پیدا می کند در مورد پلک پایین تنها مورد انجام جراحی پلک پایین افرادی هستند که با افزایش سن وشل شدن پوست چربی های دور چشم بیرون زدگی از زیر پوست پیدا می کند و نمای پف آلود به زیر پلک ها می دهد که با جراحی پف بالای چشم  Puffy eye surgery می توان این چربی ها را خارج کرد.


بخوانید:هزینه جراحی بلفاروپلاستی  Cost of blepharoplasty

 

 

آیا خانم هایی که در دوران شیردهی هستند می توانند این جراحی را انجام دهند ؟

بله خانم هایی که در دوران شیردهی هستند می توانند این جراحی را انجام دهند فقط موضوع لیدوکائین هست که مطرح است که در دوران شیردهی هیچ گونه ممنوعیتی ندارد.

نتیجه بلفاروپلاستی

داشتن چشمانی جوان تر، بدون پف کردگی و افتادگی، از نتایج جراحی بلفاروپلاستی می باشد. دید بسیاری از افراد، به دلیل حذف پوست اضافی، بهتر خواهد شد.

بخوانید: عوارض جراحی افتادگی پلک  Surgical Diseases of the Eyelid

,منبع: وب سایت دکتر علی قاسمی



 

 

 

 

بخوانید: عوارض جراحی افتادگی پلک  Surgical Diseases of the Eyelid

 

 

بخوانید: عوارض جراحی پلک افتاده چیست؟  Surgical Diseases of the Eyelid

 

 

جراحی پلک پایین  Eyelids Surgery

 

 

جراحی پلک افتاده چشم  Eyelids Surgery

 

 

جراحی پلک افتاده بالا Eyelids Surgery

 

 

جراحی پلک افتاده با لیزر Laser eyelid surgery

 

 

جراحی افتادگی پلک  Eyelids Surgery

 

 

بخوانید:هزینه جراحی بلفاروپلاستی  Cost of blepharoplasty

 

 

جراحی پف بالای چشم  Puffy eye surgery

 

 

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی  Postoperative care of the eyelids

 

 

بخوانید:خطرات جراحی افتادگی پلک  Surgical Diseases of the Eyelid

 

 

بخوانید: راه های رفع تورم بعد از جراحی پلک   Inflammation after eyelid surgery  

 

 

بخوانید:هزینه عمل بلفاروپلاستی چقدر است؟  Cost of blepharoplasty

 

 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 727
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 35
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 71
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 1,044
  • بازدید سال : 17,924
  • بازدید کلی : 125,409