loading...
زیبایی و سلامتی
نگار ریحانی بازدید : 131 جمعه 16 شهریور 1397 نظرات (0)

 

جراحی زیبایی واژن vagina یکی از جراحی های پر طرفدار در بین بانوان شناخته شده است ،جراحی زیبایی واژن کاربرد های فراوانی دارد و می تواند تاثیرات مثبت و  بسیاری را از خود به جای بگذارد . جراحی زیبایی واژن با تشدید عضلات داخلی  واژن ،سبب سفتی واژن می شود ،همین سفتی واژن  تاثیرات مثبتی بر زندگی فرد می گذارد . بانوان با افزایش سن و زایمان های مکرر در بیشتر موارد دچار شلی و افتادگی واژن می شوند .

جراحی زیبلایی واژن می تواند تمام مشکلات افتادگی و شلی واژن را در کوتاهترین زمان ممکن  از بین ببرد . جراحی زیبایی واژن یک روش جراحی است که به صورت سرپایی برای بانوان انجام می شود و تقریبا در کمتر از 2 ساعت زمان نیاز دارد  .

متخصص زنان در طی جراحی با کمک بی حسی موضعی جراحی را انجام می دهد تا فرد در طی جراحی دردی را احساس نکند .



علت انجام جراحی زیبایی واژن

  • یائسگی

یائسگی یعنی قطع دوران قاعدگی که از سن 50 سالگی به بالا شروع خواهد شد. یائسگی از جمله مواردی است که بر روی روابط جنسی تأثیر می گذارد و اختلال ایجاد می کند. از جمله این اختلالات شل شدن و تغییرات ظاهری در واژن است. برای درمان گشادی واژن می توان جراحی زیبایی واژن را انجام داد.

  • گشاد کردن واژن

اکثر افراد بر این باورند که گشاد بودن واژن دلیلی جز رابطه جنسی زیاد ندارد. این باور اشتباه بوده و عواملی چون زایمان های متعدد، افزایش سن، ژنتیک، کاهش شدید وزن و سایز و عدم هماهنگی اندازه آلت تناسلی زن و مرد در رابطه جنسی را می توان ذکر کرد.

 

کاندیدای مناسب برای جراحی زیبایی واژن

کاندیدای ایده آل برای جراحی زیبایی واژن یک زن سالم است که احساس می کند که کانال واژنش به دلیل زایمان ،افزایش سن و موارد دیگر  شل و یا افتاده شده است . خوشبختانه علم پزشکی در این زمینه پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است و می توان به راحتی این مشکلات را برطرف کرد .

 

 



واژینوپلاستی

واژینوپلاستی یک جراحی سرپایی زنان  است ،بسته به نیازهای بیمار از یک تا دو ساعت طول می کشد. بیهوشی عمومی یا بیهوشی موضعی در طی جراحی استفاده می شود  . این جراحی با یک برش کوچک در واژن  شروع می شود، هنگامی که برش زده شد ، بخشی از دیواره خلفی واژن برداشته می شود و عضلات واژن  سفت می شوند.

واژینوپلاستی  به هفت تا چهارده روز برای بهبود نیاز دارد. در ابتدا پس از جراحی، درد شدید خواهند داشت و ممکن است خونریزی در روز اول پس از عمل رخ دهد. کبودی و تورم خفیف نیز ممکن است وجود داشته باشد، اگر چه این عوارض جانبی معمولا در عرض یک تا دو روز از بین می رود.

بسیاری از زنان به راحتی در عرض 3-5 روز پس از واژینوپلاستی به کارهای روزانه  خود ادامه می دهند، ولی ورزش و فعالیت شدید باید بعد از چهار تا شش هفته بعد از جراحی انجام شود .  مقاربت جنسی نیز باید در این زمان به تعویق افتد.

جراحی زیبایی واژن با کمک روش های مختلف و بنا بر نیاز فرد انجام می شود

جراحی زیبایی واژن Vaginal Beauty Surgery  یا لابیاپلاستی نیز کاربرد های فراوانی دارد . این جراحی بر لابیاهای اطراف واژن انجام می شود و در طی آن شکل و اندازه لابیا ها تغییر پیدا می کند . گاهی برخی از زنان هنگام پوشیدن لباس های تنگ و یا لباس شنا با مشکل مواجه می شوند و یا بعد از  پیاده روی در مدت زمان کوتاهی در ناحیه واژن خود دچار سوزش و خارش می شوند در این شرایط جراحی زیبایی واژن می تواند بسیار کمک کننده باشد . متخصص زنان در طی جراحی زیبایی واژن تقارن را در بین لبه های واژن ایجاد می کند .در بیشتر موارد جراحی لابیاپلاستی را همراه با واژینوپلاستی انجام می دهند که تاثیرات چشمگیر فراوانی داشته باشد .

میزان رنگ تیره پوست ناحیه تناسلی در هر یک بانوان متفاوت است. برخی از بانوان از داشتن  این تیرگی بسیار نگران هستند و احتمال این را می دهند که به دلیل عدم بهداشت و عفونت به وجود آمده که این فکر اصلا درست نیست و از جذابیت بانوان اصلا کم نمی کند.

  • نهان سازی کلیتورال

با نهان سازی کلیتورال بافت ناحیه کلیتوریس برداشته می شود و تمام مشکلات ناشی از نارسایی های تحریک جنسی با کمک این جراحی رفع می شود .

نقطه G  در بین زنان به عنوان نقطه تحریک جنسی شناخته می شود .در بعضی موارد دیده می شود که بنا بر دلایلی افراد از رابطه جنسی خود شکایت می کنند  ،با تقویت نقطه G در زنان می توان تغییر قابل ملاحظه ای در ارگاسم و تحریک جنسی ایجاد کرد . در طی جراحی برای تقویت نقطه  G متخصص زنان به دیواره جلویی واژن کلاژن تزریق می کند که این عمل سبب بالا رفتن لذت جنسی در زنان می شود .

 

مطالب مرتبط: چگونه روابط زناشویی خود را بهبود بخشیم؟

 

 

دو دسته اصلی از زنان به دنبال جراحی زیبایی واژن و تناسب اندام  خود وجود دارند ،دسته اول  کسانی که با شرایط مادرزادی مبتلا به  اختلالات ناحیه واژن هستند  و کسانی که بدون شرایط زمینه ای به این اختلالات مبتلا هستند  ومایل به تغییر ظاهر اندام تناسلی خود می باشند .

اگر بخواهیم عوارض جراحی زیبایی واژن را نام ببریم ،باید بگوییم این عوارض بسیار نادر هستند و در مدت زمان کوتاهی به طور طبیعی برطرف می شوند .

عوارض احتمالی مانند خونریزی، عفونت و غیره نیز وجود دارد که بسیار نادر است  ،در صورت بروز این عوارض جای نگرانی نیست  ،به راحتی در مدت کوتاهی  برطرف و از بین می روند ،بهتر است قبل از جراحی با متخصص زنان خود در رابطه با جراحی زیبایی واژن صحبت کنید و با دید باز این جراحی را انجام دهید .

 

مزایای جراحی زیبایی واژن

جراحی زیبایی واژن مزایا فراوانی دارد و می تواند تغییرات قابل ملاحظه ای در زندگی شخصی فرد ایجاد کند .

  • بهبود روابط جنسی
  • افزایش اعتماد به نفس
  • دوران بهبودی بسیار کوتاه و کم
  • فرد بعد از جراحی ظرف مدت 24 ساعت می تواند فعالیت های خود را از سر بگیرد .
  • بیمار بعد از جراحی درد بسیار کمی را احساس می کند .
  • در طی این جراحی ها نیاز به بخیه نمی باشد .

چه افرادی برای انجام جراحی زیبایی واژن مناسب نیستند ؟

جراحی زیبایی واژن محدودیت های جدی ندارد ،اما به زنانی که مبتلا به بیماری سیستمیک هستند و یا به بیماری موضعی خاصی مبتلا هستند تا حد امکان توصیه نمی شود .متخصص زنان قبل از انجام جراحی زیبایی واژن به طور کامل بیمار را مورد معاینه قرار می دهد .

همچنین جراحی زیبایی واژن به افرادی که به وسواس های فکری مبتلا هستند نیز توصیه نمی شود ،این افراد از نتیجه جراحی خود احساس رضایت ندارند و همین امر می تواند تاثیرات منفی بر آن ها بگذارد در نتیجه مشاوره قبل از جراحی برای این افراد بسیار کمک کننده است .

 

تنگ کردن واژن

روش های تنگ کردن واژن به شرح زیر است.

لیفت واژن با نخ

یکی از روش تنگ کردن واژن، لیفت واژن با نخ است. از این روش برای تنگ کردن واژن استفاده میشود. این جراحی از طرفداران زیادی برخوردار است. تنگ کردن واژن با نخ از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا برای زنانی که زایمان های متعددی انجام داده اند یا دارای روابط جنسی زیادی هستند و در این شرایط پوست حالت ارتجاعی خود را از دست داده و دچار افتادگی در ناحیه واژن شده اند توصیه می شود.

 

لیفت و کشیدگی واژن

همانطور که در بالا ذکر شد، پوست واژن زنان به دلایل متفاوت از جمله افزایش سن، زایمان های متعدد، روابط جنسی زیاد و کاهش زیاد وزن و سایز دچار افتادگی یا شلی لابیا labia ها می شود که با کمک جراحی زیبایی واژن این مشکل به راحتی قابل حل و برطرف شدن است.

در گذشته فقط با استفاده از  نخ امکان کشیدن پوست صورت و بدن ممکن بود ولی با افزایش علم می توان از لیفت نخ در تنگ کردن و کشیدن واژن هم بهره برد.

روش های لیفت واژن با نخ

لیفت واژن به دو روش انجام می شود

  • مکانیکال

در این روش واژن یا پرینه لیفت می شود و تنگ شدن آن به میزان ایده آل انجام می شود و نیازی به بی هوشی نیست و عوارضی چون خونریزی و درد و تورمی مشاهده نخواهد شد.

این روش از کارآمدی بیشتری برخوردار است. در این روش با کلاژن سازی در واژن بخش های ورودی واژن حالت ارتجاعی به خود می گیرد.

موارد استفاده از نخ های واژینال

مراقبت های قبل از تنگ کردن واژن با لیفت نخ

برای بررسی و نحوه تنگ کردن واژن، حتما قبل از جراحی توسط متخصص زنان معاینه شوند و اگر قبل از لیفت نخ دارای عفونت های ناحیه تناسلی باشند، حتما درمان های مربوطه انجام شود و بعد از بهبود کامل تنگ شدن واژن انجام شود. از جمله مراقبت هایی که می توان قبل از جراحی انجام داد،آزمایش پاپ اسمیر است.

 

مراقبت های بعد از تنگ کردن واژن   tight vagina 

بعد از تنگ کردن واژن با لیفت نخ، نیاز به مراقبت های بهداشتی توسط فرد لازم است. همچنین تا 6 هفته بعد از جراحی نباید فرد رابطه جنسی داشته باشد. همچنین می تواند به انجام فعالیت های روزانه خود بلافاصله بعد از جراحی بپردازد ولی از انجام فعالیت های سنگین باید اجتناب کرد.

موارد منع تنگ کردن واژن با لیفت نخ

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 727
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 35
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 74
  • بازدید ماه : 360
  • بازدید سال : 17,240
  • بازدید کلی : 124,725